Citat:
Ursprungligen postat av
Tanakh
Judith har blivit en jag - jag - jag pratare. Varit med om mycket, lesbisk, påstådd ADHD. Jag hör henne säga att hon har varit med om mycket men har hon någonsin berättat vad hon faktiskt varit med om? Destruktiva förhållanden? Missbruk? Maskrosbarn? Övergrepp?
Nu berättar hon att en vän frågat "Judith, dör du aldrig?" Men vad exakt har hon varit med om?
Jag börjar få en bild om att hon vill låta som att hon varit med om det värsta men jag är tyvärr ifrågasättande. Tuff barndom och ADHD är dom bästa meriterna du kan ha idag om du vill bygga upp din image runt något. ADHD har hon förövrigt inte, bara något hon säger sig ha men hon har nämnt att hon inte har blivit tilldelad en diagnos.
Varför har jag fått för mig att hon har spelat ishockey? Som barn eller? Det är en sport för ungar som har föräldrar med ekonomi. Kostar tusentals och tusentals med kronor att sätta sin unge i den sporten med utrustning o dyl. Maskrosbarn får ett par fotbollsskor istället.
Har hon hybris eller har hon så mycket hemskheter i bagaget?
Den här fråga jag för någon vecka sedan när hon pratade om att hon växte upp fattigt och de knappt hade mat på bordet. Samtidigt har hon spelat hockey och jag vet ingen som spelat hockey som kommit från en så pass fattig familj att de inte ens har råd med mat. Jag har syskon som spelat hockey och vet att det verkligen var svindyrt med all utrustning som behövdes. Visst att man kan köpa begagnat mm men det är så pass mycket saker som behövs och barn/ungdomar växer ju rätt så mycket mellan säsongerna. Vi hade hyllmeter av skridskor och annan utrustning efter min bror.