2021-03-06, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Jo, det vet vi. Ebba körde in i lös snö och det tog totalstopp. Inget Ebba kunde göra åt saken. Hon tog med Frida och Weng i fallet. Det är bekräftat. Ebba har själv sagt det.

Kalla tar medalj i OS 2022.
Citera
2021-03-06, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollof
Men hon måste ju göra något åt sin utförskörning, vem som helst kan ju se att hon inte behärskar den som de andra.

Eh va? Frida är bättre tekniskt än samtliga i gruppen som låg bakom Johaug. Fridas problem är inte tekniken, utan att hon har en tendens att ligga lite för nära andra åkare. Ebba har däremot en hel del att jobba med i utförsåkningen.
Citera
2021-03-06, 14:44
Medlem
Ebba missar medalj efter att ha dragit hela loppet. Kommer inte loss.
Citera
2021-03-06, 14:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Hon vinner med 2:37, mitt lilla tips. Hon peakar just nu, helt otrolig tjej.

Kalla kanske är så förbannad och sur att hon sliter till sig en femteplats.

Bra tippat! 3 sekunder från bara.
Citera
2021-03-06, 14:45
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Kalla fick "reaktion på magen" = rännsketa.
Oh, jobbigt.
Gunde bajsade väl ner sig och luktade skit i ett lopp en gång, eller är det bara en skröna?💩
Citera
2021-03-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Eh va? Frida är bättre tekniskt än samtliga i gruppen som låg bakom Johaug. Fridas problem är inte tekniken, utan att hon har en tendens att ligga lite för nära andra åkare. Ebba har däremot en hel del att jobba med i utförsåkningen.
Du säger detta när Weng utklassar både Frida och Ebba den sista utförsåkningen.
Citera
2021-03-06, 14:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Jag sa det för flera år sedan och jag sa det innan VM. Kalla är en fördetting som aldrig borde fått åka dit. Skicka dit någon ung och hungrig som har framtiden för sig. Alla hennes 1000 ursäkter att det inte funkade SKITER jag i. Det är också en del av spelet. Köper inte för en sekund att det var enbart felvallat som gjorde att hon var usel senast. Hon kan skylla på vad som helst men faktum kvarstår. Hon borde aldrig tagits ut. Skandal om hon blir uttagen nästa år.

Möjligen för att gett någon annan erfarenheten. Dock sett till hennes säsong så blev det ju totalt sett ett ok mästerskap för hennes del. Det som man kommer minnas dock är ju hur hon sabbade för svenska laget i stafetten.
Citera
2021-03-06, 14:47
Medlem
Jofs avatar
Tänk att en del tror på Kalla - in i det sista. Affektionsvärde.
Citera
2021-03-06, 14:48
Medlem
ycwms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Du säger detta när Weng utklassar både Frida och Ebba den sista utförsåkningen.

Eh Frida gör ett taktiskt dåligt val i kurvan, där hon torskar silvret. Frida visade loppet igenom att hon var klart säkrast utför
Citera
2021-03-06, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Rännskita av en fysisk urladdning.
En annan klagar när pulsen går över 130
Jag skulle bokstavligen dö ifall jag gjort en sån stafettsträcka som Kalla, så inte förvånad att hon fick reaktion.
Citera
2021-03-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tänk att en del tror på Kalla - in i det sista. Affektionsvärde.

Hon avslutade inte mästerskapet på ett bra sätt, men nämn någon som hade gjort det bättre än vad Kalla gjorde i de två första distansloppen. Ingen är svaret. Allt är inte svart eller vitt.
Citera
2021-03-06, 14:50
Medlem
Bisarrt att beskåda Johaugs målgång. Vad rör sig egentligen i skallen på den människan eller är det helt tomt på ovanvåningen? Tragisk människa och tråkigt för sporten.

Grattis Weng och Frida till medaljerna, dagens riktiga vinnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in