Jag ser de första veckorna i huset som det andra steget av castingen. De som kommit in i huset har gått från det första steget av tusentals sökande. I det andra steget ska 4-6 elimineras och det bestämmer produktionen utifrån vilka som i grupp gör bäst TV. Det är inte förrän senare tittarnas röster faktiskt räknas. Precis som Idol där juryn bestämmer i början innan tittarna får rösta.
Därför tror jag att Katti åker den här veckan, det händer är inte tillräckligt mycket runt henne även om hon är en fin människa. Luis tar man ut vid ett senare tillfälle för att sabotera tryggheten i huset och låta barnen avgöra det.
Hade däremot tittarna däremot fått bestämma åker Tess den här veckan. Hennes frånvaro hade märkts minst. Men jag tror att produktionen vill ge henne en chans till och det finns mer potential till intriger runt henne.
Jag är förvirrad just nu! Skulle det inte komma ett brev om vilket par som räddats från att hänga löst men har antagligen missat det? Hur tidigt kom det brevet? Hur fasen kunde inte Simon och Nardos ta hem det, de var ju fan överlägsna?????