2021-03-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Ja, att kunna bjuda på sig själv. Att sedan nötter och autister på Flashback inte förstår det är en annan fråga.
Det är snarare du som borde slå upp ordet karisma i en ordbok. Och om du på fullt allvar tror att folk inte fattar att han bjuder på sig själv (vilket som läser och skriver i den här tråden gör) är du ännu mer bakom flötet än du framstod som i ditt första inlägg.
Senast redigerad av Geigerzehler 2021-03-04 kl. 19:18.
Citera
2021-03-04, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Det är snarare du som borde slå upp ordet karismatisk i en ordbok.

Det behöver jag verkligen inte, men att du inte kan förklara varför jag har fel utan att dra en töntig härskarteknik ifrån 1990 bör läsa fler ordböcker.
Citera
2021-03-04, 22:51
Medlem
Citat:
Det behöver jag verkligen inte, men att du inte kan förklara varför jag har fel utan att dra en töntig härskarteknik ifrån 1990 bör läsa fler ordböcker.
För att varje tänkande människa inser att man inte vinner något i något sammanhang i livet på att låtsas att man inte vet vem Sveriges finansminister är. Bortsett från möjligtvis företräde till plats på ett gruppboende. Och man framstår definitivt inte som karismatisk.
Citera
2021-03-05, 01:45
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Är det någon info om vilka som kommer vara med i Grupp 2 (om det ens blir en ytterligare grupp)? Har för mig att grupperna i tidigare säsonger haft ett par matcher parallellt med varann nämligen. Är de inte presenterade och man får "önska" deltagare hade jag gärna sett Erik Niva komma in. Kanske även att man kan dunka in Markoolio och se hur kunnig han faktiskt är? Känns som han borde kunna hamna i mittenskiktet med rätt partner.

I övrigt håller jag med tråden om att programmet har en lägre standard än tidigare, framför allt deltagarmässigt. Den bästa borde väl ändå ha varit säsong 3? Det största tillskottet för i år är definitivt Jonathan Unge dock. Även Strömstedtarna och Hammarsten tillför.
Senast redigerad av Cpt.Obvious 2021-03-05 kl. 01:53.
Citera
2021-03-05, 01:48
Medlem
IQpizzasallads avatar
Jag tar härmed tillbaka mina tidigare kommentarer i denna tråd gällande Sarah Sjöström och byte av medtävlande.
Citera
2021-03-05, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Är det någon info om vilka som kommer vara med i Grupp 2 (om det ens blir en ytterligare grupp)? Har för mig att grupperna i tidigare säsonger haft ett par matcher parallellt med varann nämligen.

Såklart de blir en grupp 2 haha
Citera
2021-03-05, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
För att varje tänkande människa inser att man inte vinner något i något sammanhang i livet på att låtsas att man inte vet vem Sveriges finansminister är. Bortsett från möjligtvis företräde till plats på ett gruppboende. Och man framstår definitivt inte som karismatisk.

Du känns verkligen som en kille som är rolig på fest med otrolig småkuksaaura. Vissa behöver inte hävda sig utan kan faktiskt bjuda på sig själv för att skapa bra tv.

Det är underhållningstv för gudsskull.
Citera
2021-03-05, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Jag tar härmed tillbaka mina tidigare kommentarer i denna tråd gällande Sarah Sjöström och byte av medtävlande.

Jaså, har du redan nu märkt att hon är klappkass på frågesport?
Citera
2021-03-05, 12:15
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Jaså, har du redan nu märkt att hon är klappkass på frågesport?
Hon kunde haft en dålig dag tidigare, nu har hon vant sig å börjar ta över i buren men är fortsatt . . dålig.. för att uttrycka det milt...
Citera
2021-03-05, 16:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Hon kunde haft en dålig dag tidigare, nu har hon vant sig å börjar ta över i buren men är fortsatt . . dålig.. för att uttrycka det milt...
Hon har alltid en dålig dag...Men det kan väl inte komma som en överraskning? Hon har som sagt nog inte haft mycket tid att ägna sig åt annat än simning sen tidiga tonår.
Senast redigerad av Steff83 2021-03-05 kl. 17:12.
Citera
2021-03-05, 16:46
Medlem
Jag läste för några dagar sen i Expressen att det ryktas om att Mona Sahlin och Marcus Birro var aktuella för start i grupp 2. Kan tänka mig att Filip/Fredrik tycker att det är ”spännande” att ta in Mona i värmen igen efter hennes senaste debacle med livvakten. För mig får hon gärna vara bortglömd för all framtid.

Sen undrar jag om Özz, har den mannen nånsin i sin karriär sagt något roligt? Och han livnär sig som komiker....en gåta som ingen kan förklara.
Citera
2021-03-06, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aksnevsakslegne
Märkligt påstående. Lindeborg i samma lag och lika usel på allt som Sjöström skulle man då kunna påstå tillhör en tappad generation vad det gäller allmänbildning med samma resonemang?

Jag håller med om att Sjöström är förvånansvärt trögtänkt och tom i bollen (kan inte ens Lattjo Lajban?) men att det skulle representera en hel generation är ett påstående utan belägg. Det finns 90-talister och även millenials som skulle krossa vilken gubbe och tant som helst i både På Spåret, Alla Mot Alla och TP. Bara för att just du inte träffar många av dom på daglig basis så finns det en hel del av dom.

Det är bara samma gnäll som alltid funnits om "kids these days".

Citat:
Säger mer om din arbetsplats än om 90-talister.

Hehe, känsligt ämne hör jag. Men jag står fast vid min åsikt. Jag häpnas ofta över hur stora kunskapsluckor dagens yngre generation har. Jag har många gånger ställt mig frågan vad fan det är skolan lär ut idag? Men visst finns det undantag. Visst finns allmänbildade även bland de yngre. Man kan aldrig dra alla över en kam. Men jag kan absolut generalisera och säga att en klar majoritet av dagens unga generation har en rent utsagt usel allmänbildning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in