2021-03-04, 21:26
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loncin
Någon som hört vilket sorts tillhygge som använts?

En kniv verkar det som:

Citat:
Vittnet Göran: ”Han hade en 20 centimeter lång kniv”

– Han hade en cirka 20 centimeter lång kniv – nästan som en bajonett, säger Göran Åhlander.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zg6MBv/vittnet-goran-han-hade-en-20-centimeter-lang-kniv
Citera
2021-03-04, 21:26
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Den som var på fel plats var väl afghanen. Han skulle ha varit i Afghanistan där han hör hemma. Här hör han definitivt inte hemma. Atervandring omedelbart av alla afghaner i landet.
Ja, exakt!
Citera
2021-03-04, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Hade jag levt på 4200 i månaden hade det också slagit slint för mig. Jag hade dock tagit livet av mig själv om jag hade trott att jag kommer skada någon annan, man är väl olika.

Aj vi får väl tänka på att denna individ troligen även ljugit om sin ålder.

Inte för att han försökt anpassa och utbilda sig. Nej, här har vi troligen ett uppenbart exemplar av snyltare som inte förstår varför han inte är gift med en svensk oskuld på 11 år, varför han inte har ett chefsjobb med 100K ut i månaden osv... vid hans ålder och med alla löften från mindre fagra damer inom det sociala som fullkomligt strålar av härliga plagg som är batik-färgade.

Hans mentala tillstånd är troligen som man kan anta att det är bland allehanda inavlade ungdomar som kommer från en minst sagt bisarr medeltidskultur.

Klart att han sneade, han har matats med att svenska män står vägen för honom så därför väljer han dom som offer här.

Han är nog mest som han är, halvt efterbliven och väldigt hatisk.
Citera
2021-03-04, 21:27
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Förutom alla svennekids som blir överfallna, rånade, misshandlade och våldtagna av dessa skitfolk.

+ pissade i munnen
Citera
2021-03-04, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Ja, men exakt vad jag menar....

Men folk rapar upp "han eller hon, (offret var på fel plats vid fel tillfälle)"....

Och det vänder jag mig emot....folk tänker inte på vad uttrycket säger....

Det betyder att man har otur, ingenting annat. Att hamna i en situation som man inte kunnat förutse.
Citera
2021-03-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Outta curiosity -- har någonting framkommit som tyder på terroristanknytning?

Känns, i ärlighetens namn, lite tvek på det. Eller?
Nej, uppenbarligen behövs inte religiös indoktrinering och en tro på att bli belönad av sin gud.
Det räcker med att vara besviken för att besinningsllöst försöka slakta oskyldiga.
Citera
2021-03-04, 21:29
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av incellofan
Talesättet säger att platsen blev fel eftersom det var fel tillfälle. Att köra på en bro är att vara på rätt plats, om man nu vill köra över den. Skulle den råka rasa just när man kör över den blir det fel plats att vara på vid just det tillfället. Inte konstigare än så.

Vad är du, bokstavstroende också eller?

Anomali jo tjena Sherlock.
Vadå "bokstavstroende"?

Det är ett infantilt begrepp. Av folk som inte tänkt
ett steg längre...
Citera
2021-03-04, 21:31
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av incellofan
Det är ett talesätt. Ungefär som att "man inte ser skogen för alla trän" eller "ana ugglor i mossen". Det är inte tänkt att tas bokstavligt och med tolkning. Spara på ditt kritiska tänkande tills du behöver det på riktigt.
Nej, "fel plats vid fel tillfälle" är inte ett talesätt. Det kan möjligen sägas vara en standardfras, men den ska tolkas bokstavligen.

Jag kan hålla med om att den används slarvigt, i vissa fall även provocerande. I detta fallet är det bättre om de säger "de hade otur som var just där just då".

Om någon gör över ett järnvägsspår precis när tåget kommer kan man ha fog för att säga att han "var på fel plats vid fel tillfälle". Men när de säger det om människor som helt utan egen förskyllan blir nerstuckna och utsatta för mordförsök är det ett försök av journalisterna att skjuta över en del av skulden på offren. Den enda som var på fel plats vid fel tillfälle var den aspirerande mördaren.
Citera
2021-03-04, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intrigitet
Centern såg till att vi fick hit 9000 afghaner som nu hugger ihjäl svenskar , araberna skall ut ur Sverige om dem inte kan språket

Nu högg han inte i hjäl någon, alla överlevde.
Är inte så vanligt att dom hugger i hjäl svenska, lika vanligt att andra nationaliteter gör det.
Citera
2021-03-04, 21:32
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolljakt
Håller med. Lågbegåvad och med psykisk sjukdom. Verkar dessutom ha blivit paranoid sista tiden. Kommer aldrig att kunna klassas som terroristdåd. Skulle vara om de hittar nåt i en dator, men analfabeter jobbar väl inte så mycket med sådana?
Var finns diagnosen på hans psykiska sjukdom? När blev han paranoid? Han hade ett instagramkonto och surfade på islamistsidor. Terrordåd verkar mkt troligt. Sen var han på väg mot en skola kl 15 när polisen hann ikapp aset. Vad hade han för ärende dit som gymnasieanalfabet?
Citera
2021-03-04, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Prexix!

Först ”vet man inte etniciteten...”

Sen när det visar sig vara en muslimsk blatte...

Då har illdådet (enligt sossarna å Röfvén) ”inte med invandringen att göra...”

Sen ”han mådde så dåligt” etc när han sprang runt och knivhögg folk...

Som kronan på verket: ”det är Sveriges fel att det blev så här...
Inte att förglömma, snacket med "vanliga Svensson" på stan varav en gubbe oroar sig över hur invandrare ska behandlas och politiska följdverkningar, samt en ung (kaos)blatte som undrar hur invandrare ska ses av svenskar och att alla inte kan dras över en kam.. (aktuellt för en stund sen..)
Citera
2021-03-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag kan hålla med om att den används slarvigt, i vissa fall även provocerande. I detta fallet är det bättre om de säger "de hade otur som var just där just då".

Om någon gör över ett järnvägsspår precis när tåget kommer kan man ha fog för att säga att han "var på fel plats vid fel tillfälle". Men när de säger det om människor som helt utan egen förskyllan blir nerstuckna och utsatta för mordförsök är det ett försök av journalisterna att skjuta över en del av skulden på offren. Den enda som var på fel plats vid fel tillfälle var den aspirerande mördaren.
Slarvigt går jag med på. Det är ungefär som när en närstående dött i en olycka och någon som vill trösta säger: "Vilken osis!". Inte passande och rätt klumpigt. Men alla i den här tråden krämar ju i byxan över att den skulle finnas någon dold agenda och att det är en anomali som tyder som stora konspirationer inom polis och statsväsende i försök att skydda mördaren.
Det är liksom bara en lite tafflig grej man säger i försök att greppa det obegripliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in