2021-03-04, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Aktuellt ikväll från polisen: "Personerna var på fel plats vid fel tillfälle"!
Är man en vanlig människa så är man väl för fan alltid på rätt plats!!!!

Det är gärningsmannen som begår brottet!!
Det är ett talesätt. Ungefär som att "man inte ser skogen för alla trän" eller "ana ugglor i mossen". Det är inte tänkt att tas bokstavligt och med tolkning. Spara på ditt kritiska tänkande tills du behöver det på riktigt.
Citera
2021-03-04, 21:13
Medlem
Black.waters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Läste också det där i Expressen.

De glömde tala om att han slipper betala lägenheten. 4200 har han fått efter lägenheten är betald. Det är så soc fungerar, men det fattar ju inte polisen då de intervjuar honom.

Ser du inte att det är en agenda?
Citera
2021-03-04, 21:13
Medlem
Vi får. Tacka center partiet som drog in afghaner i landet . Vem röstar på det partiet ? Mer än afghaner .
Nu måste vi få ut araberna ur landet , dem har inte i Sverige och göra ut med dem , vi betalar er biljett , ni är inte välkomna i Sverige , No araber som kan prata svenska och som tar avstånd från rondell hunden Allah kan ju stanna kvar, resten av er andra , utgå tack
Citera
2021-03-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Om man är 20 år och tvingas sitta upp till tre år i sysslolöshet och oviss väntan medan man har 71 kr per dag att leva på är ett liv tillsammans med kompisar, droger och lönande kriminalitet ett lockande alternativ.
Då skulle det vimla av svenska kids som hugger ner folk till höger o vänster mao?
Dessa parasiter skulle aldrig korsat gränsen. Än mindre fått stanna
Citera
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Precis samma intryck har jag fått! Flyktingar som har bättre utbildning än handläggarna och lärt sig svenska, studerar på egen hand och arbetar under väntetiden verkar närmast trakasseras. Migrationsverket verkar se dessa faktorer om inte negativa så åtminstone irrelevanta i handläggningen. Detta gör att andra länder plockar russinen ur kakan medan vi mest drar till sig outbildade analfabeter med mycket små chanser till ett lyckligt liv i Sverige.
Bra då har du fattat problematiken och det har pågått under lång tid.
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.water
Ser du inte att det är en agenda?

Jo, agendan är att vi ska tycka synd om honom.

Trots att han farit fram på samma sätt som Akilov.
Citera
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
I en svår situation som denna måste vi rannsaka oss själva. Hur vi har skapat ett samhälle med en så pass djup och strukturerad rasismen som driver en ungdom till denna incident. Vi måste med självkritisk blick inse vår del i det hela, och tänka på att efter uppståndelsen har lagt sig finns en ung människa som behöver vår hjälp och vårt stöd. Ord som humanitet och god värdegrund får inte bara bli tomma fraser som på rutin plockas fram när vi vill signalera vår goda vilja utan vi måste verkligen se till att fylla dem med en djup innebörd. Kampen mot främlingsfientlighet, rasism och intolerans har aldrig varit viktigare än nu, vilket denna incident så tydligt påvisat.
Ja, när du blir knivad ska vi alla fundera på den skuld du har. Hur du fick skylla dig själv. Kanske orkar någon göra ett facebookfilter för din avtackning och sen väntar vi på att din familj ska knivas som också är skyldiga.
Senast redigerad av BuckshotBill 2021-03-04 kl. 21:22.
Citera
2021-03-04, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Ja men han var högst medveten vid dådet. Jag kan tänka mig att han hyser förakt för mänskligheten och svenskar innerst inne så detta var inget "akut psykosis" av något slag och medicin/droger är bara en pytteliten trigger.

Ja han får väl stanna länge nu i häktet och fängelset i alla fall så lyckats har han ju gjort.

Skamligt! I Thailand fick en brittisk man 99 år utvisning efter riga misshandel.. Där snackar vi om att sätta hårt mot hårt.

Han vart högst medveten, sant.

Ja Sveriges daltande måste få andra länder att undra. Så man skämmas över att vara svensk om nån frågar.
Citera
2021-03-04, 21:15
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intrigitet
Vi får. Tacka center partiet som drog in afghaner i landet . Vem röstar på det partiet ? Mer än afghaner .
Nu måste vi få ut araberna ur landet , dem har inte i Sverige och göra ut med dem , vi betalar er biljett , ni är inte välkomna i Sverige , No araber som kan prata svenska och som tar avstånd från rondell hunden Allah kan ju stanna kvar, resten av er andra , utgå tack

Perlenberg: Vetlanda-dådet blev ännu en ursäkt att hata Annie Lööf

https://www.jp.se/logga-in/perlenberg-vetlanda-dadet-blev-annu-en-ursakt-att-hata-annie-loof Bild

Låst... någon som har info vad som står i artikeln? Jag hatar ju fanskapet sen innan
Senast redigerad av Uteliggarn 2021-03-04 kl. 21:19.
Citera
2021-03-04, 21:16
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Hade jag levt på 4200 i månaden hade det också slagit slint för mig. Jag hade dock tagit livet av mig själv om jag hade trott att jag kommer skada någon annan, man är väl olika.
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Läste också det där i Expressen.
De glömde tala om att han slipper betala lägenheten. 4200 har han fått efter lägenheten är betald. Det är så soc fungerar, men det fattar ju inte polisen då de intervjuar honom.

4200 kronor efter att hyran är betald är ju inga problem att leva på, ifall man är sparsam och drar in på nöjen.

Inte roligt, men går utmärkt.
Citera
Medlem
MP/C/L/S har skapat 1000-tals potentiella mördare/terrorister/våldtäktsmän eller tungt kriminella män genom att locka hit dessa skadade afghaner. Först ska dessa bo 2 år i en avlägsen flyktingförläggning på landet utan kontakt. Sedan får dom ett besked ”Vi funderar på att sparka ut er från landet men vi vet inte ännu”. ”I stället ska ni läsa på gymnasium i par år, som ni högst säkert inte kommer klara. Sedan ska ni även få jobb snabbt som fan. Annars ska vi sparka ut er från landet”.
Mupparna mfl tror tydligen att detta skapar lyckliga och glada ungdomar. Nej fan. Det är sannolikt att händelsen är en hämnd på samhället dvs svenska folket. Orsakat av denna regering. De är en stor mängd invandrare som nu ska ut ur landet. Vem som helst kan få en kniv i ryggen, rånad eller bli överfallen och våldtagen i detta land.
Tack Stefan och Annie för att ni gör Sverige så spännande.
Citera
Medlem
ParkLane66s avatar
Orsaker till dådet i Vetlanda enligt vänstern
Socioekonomiska (hade bara en Iphone)
Fel genusperspektiv i samhället (låter bra)
Medelålders vita män (allt går att skylla på dom)
Rasism (krav på egen försörjning)
Han är själv ett offer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in