2021-03-04, 20:40
Moderator
-Info-s avatar
SVT visar några pixlade bilder på honom:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/dadet-i-vetlanda-det-har-vet-vi-om-den-misstankte-garningsmannen

Och att gärningsmannen är Tamim får väl ses som 100% bekräftat nu:

Instagram:
https://www.instagram.com/tamimnassjo/

Expressen:
https://static.cdn-expressen.se/images/88/aa/88aa64cab9de410ca786536ef402b67a/16x9/1280@40.jpg

Även SVT visar en bild från Tamis instagram (se 0.09 i SVT:s video).
Citera
2021-03-04, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Det fanns säkert en anledning till varför han hade kontakt med psykvården.

Dessutom hade han dömts för narkotikabrott. Kan det ha varit så att han var påtänd. En narkotikautlöst psykos, helt enkelt?

Förmodligen vart han påtänd, för att kunna agera snabbt.
Citera
2021-03-04, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Tycker det kommer allt fler artiklar om att han var konstig och psykiskt instabil osv. Ja, då får han väl lite vård med samtal hos en psykolog så är han ute snart igen och härjar.
Något fängelsestraff får han väl inte i dagens Sverige. Så trevligt. Känns väldigt tryggt.

Media kör samma damage control vid alla muslimska dåd; "psykiskt dålig", "han visste inte vad han gjorde", "han ville ingen något illa egentligen..."
Citera
2021-03-04, 20:45
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Bilderna är från 2017 och GM kom till Sverige 2018. Troligt att han kallar sig sitt förnamn och Nässjö då nationaliteten är glasklar men sluta föreslå randomkonton.
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Stämmer faktiskt. Men håller det inte för sannolikt att det skulle vara mannen på bilderna.

Idag har vi facit. Det var rätt man. Det är han på bilderna som är gärningsmannen:

(FB) 2021-03-03 Misstänkt terrordåd i Vetlanda

Mainstreammedia bekräftar.

Och som vi konstaterat i tidigare inlägg så kom han till Sverige redan 2016:

Citat:
Mannen, som kom till Sverige från Afghanistan, ansökte om uppehållstillstånd 2016. Det beviljades 2017 och förlängdes året efter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0K3956/22-aringen-om-sina-psykiska-besvar-at-mediciner-tidigare
Senast redigerad av -Info- 2021-03-04 kl. 20:52.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Media kör samma damage control vid alla muslimska dåd; "psykiskt dålig", "han visste inte vad han gjorde", "han ville ingen något illa egentligen..."

Istf "han är islamist"!
Citera
Medlem
En psyksjuk kille förmodligen påtänd vid attacken. Troligtvis blivit nekad bidrag eller uppehållstillstånd fått ett bryt och gett sig ut åörjatugga besingslöst.

Terrordåd kan vi glömma.
Citera
2021-03-04, 20:47
Medlem
[quote=Robban1904|74915411]Vet man något om offren?

Du kan läsa om Jörgen Söderlund på Mickan Thors facebook.
Citera
2021-03-04, 20:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
En psyksjuk kille förmodligen påtänd vid attacken. Troligtvis blivit nekad bidrag eller uppehållstillstånd fått ett bryt och gett sig ut åörjatugga besingslöst.

Terrordåd kan vi glömma.

Håller med. Troligtvis handlar det bara om en normal afghan. Därför vi inte borde släppa in dem.
Citera
2021-03-04, 20:48
Medlem
Citat:

Terrordåd kan vi glömma.

Hade jag levt på 4200 i månaden hade det också slagit slint för mig. Jag hade dock tagit livet av mig själv om jag hade trott att jag kommer skada någon annan, man är väl olika.
Citera
2021-03-04, 20:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Otroligt? Finns många som inte kan nån svenska efter betydligt längre tid.
För övrigt var det 2018 han kom hit.

2016:

Citat:
Mannen, som kom till Sverige från Afghanistan, ansökte om uppehållstillstånd 2016. Det beviljades 2017 och förlängdes året efter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0K3956/22-aringen-om-sina-psykiska-besvar-at-mediciner-tidigare
Citera
2021-03-04, 20:51
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaeppsargen
Dina vänner ljuger för dig. De har antingen inte följt systemet på rätt vis eller struntat i kallelser från migrationsverket. Byt "vänner".

Nej, de ljuger inte. Jag känner åtminstone tre som fått vänta 2-3 år på att ens få komma på en första intervju. Jag har varit med under hela asylprocessen och förfasats hur dysfunkionellt och maktfullkomligt Migrationsverket agerar. De verkar inte förstå vilket psykiskt lidande de oförklarligt långa väntetiderna medför för dem som kom 2015-2018. Det sjuka är att nya asylsökande verkar få gå före i kön medan de som väntat många år får fortsatt vänta. Kanske är det för att förbättra statistiken. Ingen vågar dock klaga på hanteringen eftersom man då är rädd att Migrationsverket ska hämnas. Att det sedan ska ta flera månader att få ett personnummer efter uppehållstillstånd och sedan månader att få ID-kort och sedan månader väntan att få resedokument är för mig helt absurt. Borde gå att fixa allt på två veckor.
Citera
2021-03-04, 20:52
Medlem
cerns avatar
Citat:

Terrordåd kan vi glömma.
Ja men han var högst medveten vid dådet. Jag kan tänka mig att han hyser förakt för mänskligheten och svenskar innerst inne så detta var inget "akut psykosis" av något slag och medicin/droger är bara en pytteliten trigger.

Ja han får väl stanna länge nu i häktet och fängelset i alla fall så lyckats har han ju gjort.

Skamligt! I Thailand fick en brittisk man 99 år utvisning efter riga misshandel.. Där snackar vi om att sätta hårt mot hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in