2021-03-02, 17:06
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytaan
Tror också det. Hoppas hon inte blir alltför lurad/sårad. Någon borde visa henne den där dokumentären om de 3 gamla finska kärringarna som är 80+ och gifter sig med gambianer som är runt 25-30. Desperatare män utan självrespekt får man leta med ljus och lykta! De gör vad som helst för lite pengar eller en flytt till Sverige och beter sig mer eller mindre som brunstiga djur.

Sandra kan jag inte ens tycka synd om! Kvinnan är ju helt jävla dum och springer mot röda flaggor med öppen famn.

Dessa män har ofta unga fruar i Gambia. Även de med relativt unga vita flickvänner/fruar brukar ha en gambiansk fru. Det är alltså inte så att de bara ligger med gamla tanter. Månadslönerna är inte särskilt höga och många är arbetslösa eller saknar heltidsjobb, så det är eftertraktat att ha en vit tant som hjälper till med ekonomin. Många av kompisarna brukar även bli avundsjuka på de som har vita tanter .

Dessutom har de en orealistisk bild av Europa/Sverige. De tror typ att jag som vit man är en miljonär som bara knallar in i Toubab-banken iklädd hög hatt och monokel och plockar ut flera miljoner när jag behöver pengar till lite mat.

Är gift med en gambiansk tjej m, så har en del insikt i hur gambianerna fungerar.
Citera
2021-03-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Just ja! Dom som var med i Outsiders... 🤮 här är dokumentären för er som inte redan sett den:

"Kärlek i Gambia - Outsiders (season 10 episode 1) PART 1": https://www.youtube.com/watch?v=FpWKl9bQ_AE
"Kärlek i Gambia - Outsiders (season 10 episode 1) PART 2": https://www.youtube.com/watch?v=MQLif_4iR2U
"Kärlek i Gambia - Outsiders (season 10 episode 1) PART 3": https://www.youtube.com/watch?v=qQPhnY3qpcU

Lite fel i beskrivningen av den som laddat upp det på tuben - då det är två finska (eller svensk-finska) kärringar.

Hahaha, tack!!!! Man blir verkligen nästan spysjuk av att se skiten. Har aldrig skådat män med mindre värdighet än dessa gambianska hormän.
Citera
2021-03-02, 20:18
Medlem
Någon som vet om Tony är pappa till Christys dotter Melissa? Någon kanske vet hur de har det idag
Citera
2021-03-03, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Dessa män har ofta unga fruar i Gambia. Även de med relativt unga vita flickvänner/fruar brukar ha en gambiansk fru. Det är alltså inte så att de bara ligger med gamla tanter. Månadslönerna är inte särskilt höga och många är arbetslösa eller saknar heltidsjobb, så det är eftertraktat att ha en vit tant som hjälper till med ekonomin. Många av kompisarna brukar även bli avundsjuka på de som har vita tanter .

Dessutom har de en orealistisk bild av Europa/Sverige. De tror typ att jag som vit man är en miljonär som bara knallar in i Toubab-banken iklädd hög hatt och monokel och plockar ut flera miljoner när jag behöver pengar till lite mat.

Är gift med en gambiansk tjej m, så har en del insikt i hur gambianerna fungerar.
Du pratar omkull dig själv Alla vet att Gambia Nigeria killar och tjejer vill ha en rik partner i ett rikt land. Usa o h sverige ligger i topp för dessa afrikaner.

Sen den där Nicole,hon är 25år och beter sig som hon är 50 och adopterat en pojke från asien.
Vilken jobbig människa,herregud,koppla av och sluta himla med ögonen för han inte diskar,vattnar blommer eller hjälper till med matlagning. Hon har snart skrämt iväg han
Citera
2021-03-03, 23:27
Medlem
Roidberts avatar
En del av paren känns lite dysfunktionella, men den där Nicole tar fan priset. Skall hålla på och gnälla på grabben och få till någon slags milimeterrättvisa bara för att. Tror inte att han kommer orka med henne särskilt länge.
Citera
2021-03-03, 23:30
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Då 90 days är så poppis är det bara naturligt att Sverige skapar en egen serie. Jag kommer att se den men har inte Dplay så vi får se om den dykter upp någon annanstans.

Citat:
Hojta till om du hittar en annan väg att se det, jag har inte heller discovery+ (Dplay). Provade nyss att registrerar mig på https://www.discoveryplus.se/ men man fick inte tillgång till "Älskar, älskar inte".

Man kan ju hoppas på att någon hjälte laddar upp det på TPB.

Går att köpa tillgång till den för 39kr just nu via sajten. Eller ja, i förrgår gick det i alla fall. Sedan kan man avsluta abonnemanget om man inte vill fortsätta betala 79kr/månad.
Citera
2021-03-04, 11:36
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Går att köpa tillgång till den för 39kr just nu via sajten. Eller ja, i förrgår gick det i alla fall. Sedan kan man avsluta abonnemanget om man inte vill fortsätta betala 79kr/månad.
Tack för infot! Jag skrollade igenom vad som ingick i Dplay och det var inga program jag var intresserade av alls. Bara Älska, älska inte och någon annan serie. Så jag tänkte att jag väntar om det kommer bli tillgäntligt på tv eller via comhems utbud eller någon streaming tjänst.
Citera
2021-03-04, 12:26
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Tack för infot! Jag skrollade igenom vad som ingick i Dplay och det var inga program jag var intresserade av alls. Bara Älska, älska inte och någon annan serie. Så jag tänkte att jag väntar om det kommer bli tillgäntligt på tv eller via comhems utbud eller någon streaming tjänst.

Planerar inte heller att titta på någonting annat, så betalade bara de 39 kronorna och sade sedan upp abonnemanget direkt. Skall kolla alla tillgängliga avsnitt den här månaden då jag har mycket pappaledighet. När nya avsnitt har hunnit komma i framtiden kan jag göra samma sak om jag vill fortsätta titta på programmet.
Citera
2021-03-04, 12:57
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Planerar inte heller att titta på någonting annat, så betalade bara de 39 kronorna och sade sedan upp abonnemanget direkt. Skall kolla alla tillgängliga avsnitt den här månaden då jag har mycket pappaledighet. När nya avsnitt har hunnit komma i framtiden kan jag göra samma sak om jag vill fortsätta titta på programmet.
Så det var ingen finprint på att du måste vara medlem i 3 månader innan man kan säga upp avtalet eller liknande? Om inte, är alla avsnitt ute redan så man kan binge-titta?
Citera
2021-03-04, 13:32
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Så det var ingen finprint på att du måste vara medlem i 3 månader innan man kan säga upp avtalet eller liknande? Om inte, är alla avsnitt ute redan så man kan binge-titta?

Ingen bindnings- eller uppsägningstid på abonnemanget jag valde, nej.

Redigering: Det finns 8 avsnitt ute just nu och programmet är både pågående och nytt, så det kommer antagligen nya avsnitt under mars månad (det senaste är från 2 mars).
Senast redigerad av Roidbert 2021-03-04 kl. 13:35.
Citera
2021-03-04, 15:01
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:

Jag skaffade discovery+ förra veckan, och kan säga att det var värt varenda krona.
Citera
2021-03-04, 20:19
Medlem
Citat:
Jag skaffade discovery+ förra veckan, och kan säga att det var värt varenda krona.

Har du några rekommendationer på bra program? Kollar på alla 90 days spin-offs utöver detta program. Känner inte att det finns så mycket mer att kolla på, och vill gärna få ut mer av tjänsten! Har även plöjt igenom många true crime serier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in