2021-03-04, 19:29
Medlem
Denna typen av brott kommer bli vardagsmat i framtiden.
Varför tror ni våra politiker är rädda för att skicka tillbaka folk, de vet ju själva att Sverige tagit emot för mycket men är rädda för konsekvenserna av att neka uppehållstillstånd..

Tänk Sverige om 20 år..
Asså det som hänt i Sverige sedan bara 2015 är helt sinnesjukt.. Tänkt ytterligare 20 år..

Man blir mörkrädd.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Vilken jävla tur att det råkade finnas ledig polis så pass nära en sådan håla, så att han bara hann med 3 brottsplatser och 7 offer innan de kunde vara på plats. Inte illa i en håla som Vetlanda i dagens Sverige.

Ja det var tur. I vissa delar av landet kan det dröja en timme. Hemska tanke om det tagit så lång tid i Vetlanda.
Citera
Medlem
Svart-Skalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Hoppas alla överlever och att detta dåd inte skapar ett vi och dem-tänk bland befolkningen.

Ett vi-och-dom tänk finns hos de invaderande muslimerna. Men det nämner du inte, och därmed är du OK med att de får ha ett sånt tänk, bara inte den svenska befolkningen har tänket - eller hur?
Citera
Medlem
Ytterligare en invandrare som flippat ur, men han får säkert svensk vård och stanna kvar, sen ny bostad och hela nybörjar kit-et från Ikea, hoppas bara nån plockar bort avskrapet, så spar sverige pengar ....
Senast redigerad av SKIL 2021-03-04 kl. 19:32.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Ja nu vänder dom på varje sten dom kan för att försöka hitta kopplingar till annat. Allt för att passa in i önsketänket. Finns mer likheter med andra fall än ikeamorden kan tilläggas, men då blir jag direkt påhoppad om jag försöker peka på det. Varberg 2013. Åkeshov 2003.

"Den 36-årige man, Abraham Ukbagabir, som åtalats som misstänkt för dubbelmordet på Ikea är inte psykiskt sjuk. Det visar den rättspsykiatriska utredningen som lämnades in till tingsrätten under fredagen" https://www.expressen.se/nyheter/besked-i-dag-atalet-mot-ikea-mordaren/

Prcis. Bara en sedvanlig musselman, som den här terrorafghanen.
Citera
2021-03-04, 19:30
Medlem
Faukess avatar
Handlingar av denna sort kommer bli mer och mer vanliga när invandrare som inte får uppehållstillstånd blir ombedda att lämna landet.
Ett av offren stod och höll om sitt barn, för att skydda ungen från GM. Pappan blev då knivhuggen i halsen.... Detta vet jag av ett ögonvittne.
Denne gärningsman ska, efter detta helt sjuka brott, bli skjuten i benet, får åka in till sjukhus och få gratis vård, får komma till en anstalt och sitta där alldeles för kort tid. Detta ska vi skattebetalare glatt bekosta.
Sen kommer det sluta med att han får uppehållstillstånd över rädslan att något liknande ska hända igen.

Ibland önskar jag att svenska polisen var lite mer som i USA och tömt magasinet i detta jävla avskum.
Han ska inte ha en möjlighet att kunna skada någon igen.
Citera
Medlem
Svart-Skalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Nej, gemensamma nämnaren här är psykiskt sjukdom. Och Ikeamördaren var inte det.

Jasså? Ingen har sagt att Tamim Sultani är psyksjuk. Är du psykolog eller psykiater?

Hur mycket propaganda kan en person spotta ur sig här på FB utan att någon mod agerar undrar jag.
Citera
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Som utvecklingen ser ut i Afghanistan så finns det mycket som talar för att landet hamnar i krig igen. Då kan vi aldrig skicka tillbaka honom utan att bryta mot internationella konventioner.

Om man ska sätta sig in i gärningsmannens huvud så är det möjligt att han vill hamna i Svenskt fängelse några år för att förekomma den säkra utvisning som väntar honom. Det går inte att leva som papperslös i Sverige. Han ska ju ändå utvisas så då chansar han på att villkoren ändras den dag han ska bli frigiven.

Det kan till och med vara på det sättet att han har knivhuggit utan avsikt att döda, men det får utredningen visa. Inte av respekt för offren, utan för att slippa livstid i Sverige. Om hans avsikt hade varit att döda hade han kanske stuckit kniven i inre organ.

Att det skulle vara ett oplanerat vansinnesdåd utlöst av en psykos köper jag inte en sekund. Det är samma förklaring som apatiska barn, dvs bara trams som ingen vuxen människa kan tro på.
En man blev huggen i magen så den teorin kan du lägga ned. Tror inte han kommer få någon livstid. Det blir ungdomsvård och lära sig alfabetet.
Citera
2021-03-04, 19:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hoppas att alla överlever.

Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Hoppas alla överlever.

Det får vi verkligen hoppas och att de inte får några men för livet.
Citera
2021-03-04, 19:31
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Det är troligt att även personliga drag spelar in och att vissa karaktärsdrag är färgade av både genetisk och kulturell härkomst. Men överrepresentationen i kriminalitet förklaras troligen till största delen av att de hamnar vid sidan av svenska samhället. Där är det viktigt att folk som kommer får känna att de får ta kontroll och ansvar för sitt eget liv så fort som möjligt och inte tvingas till åratal av sysslolöshet och oviss väntan som de gör idag. Om de väl får en ärlig chans till att integreras men inte tar den tycker även jag att de bör utvisas så fort situationen i hemlandet tillåter.

Han har varit här sedan 2016: och kan fortfarande inte språket och är analfabet. Verkar inte ha ansträngt sig över hövan, utan mest knarkat. Verkar lite svår att integrera n
Citera
2021-03-04, 19:32
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
”Gripen för sju fall av mordförsök”

Jag kommer väl att bli anklagad för whataboutism men om Sven hade försökt knivmörda sju somalier had det varit terror och rasism och hela faderullan. Svenska liv betyder inget. BLM betyder allt. George Orwell gråter i sin grav
Citera
2021-03-04, 19:32
Medlem
Novotars avatar
Afghan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in