2021-03-04, 16:45
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ett helt ologiskt uttalande.

Ungefär som att säga "om inte denna Seat med regnummer ABC123 hade importerats från Spanien så hade denna bilolycka i Säffle aldrig ha hänt".

Verkligheten fungerar inte så.

Om en bilmodell visar sig vara livsfarlig då återkallas den.
Citera
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Afghaner har inget med varken invandring eller Afghanistan att göra.
SR rapporterade förut att:"Gärningsmannen är från Småland"

Den misstänkte mannen är i 20-årsåldern och enligt polisen hemmahörande på Småländska höglandet.
https://sverigesradio.se/artikel/misstankte-garningsmannen-skots-av-polis-det-har-vet-vi

Den misstänkte är en 22-årig man från Afghanistan som kom till Sverige år 2016 och som har bott på flera olika platser, bland annat i Aneby, innan han flyttade till Vetlanda. han har varit aktiv i en idrottsklubb.
https://sverigesradio.se/artikel/detta-vet-vi-om-den-misstankte-garningsmannen

SR verkar rapportera det polisen berättar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caasimolar
MEN FÖR HELLVETE HAR DU SÅ LITEN HJÄRNA? DU FATTAR VÄLL ATT HAN INTE ÄR FRÅN SMÅLAND OM MANNEN ÄR MEDBORGARE I AFGHANISTAN OCH FOLKBOKFÖRDES I SVERIGE 2017!!!!

Han bor i Småland. Det är det dom syftar på och det stämmer.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
MEN FÖR HELLVETE HAR DU SÅ LITEN HJÄRNA? DU FATTAR VÄLL ATT HAN INTE ÄR FRÅN SMÅLAND OM MANNEN ÄR MEDBORGARE I AFGHANISTAN OCH FOLKBOKFÖRDES I SVERIGE 2017!!!!

Jag förmodar att det inte slagit dig att den du citerar kanske gör sig lite lustig över medias sätt att beskriva saker?
Citera
2021-03-04, 16:46
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Fast man kan ju rimligtvis inte koppla ett enskilt brott till ett politiskt beslut.

Det känns aningen selektivt....

Kan man koppla tusen enskilda brott utförda av afghaner till några politiska beslut?
Citera
2021-03-04, 16:46
Medlem
matteruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kön (enligt folkbokföringen) och ålder är ganska binärt. Ursprung och etnicitet är lite mer komplicerat.

Hur får du det till att ålder är binärt?
Kön, javisst. Men ålder?
Citera
2021-03-04, 16:47
Medlem
Black.waters avatar
Det behandlar oss som Idioter, För att det vill göra oss till idioter. Det är en psykologisk attack inget annat .
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Fast man kan ju rimligtvis inte koppla ett enskilt brott till ett politiskt beslut.

Det känns aningen selektivt....
Om detta hade varit en unik händelse i svensk kriminalhistoria så hade jag hållit med dig. Men så är inte fallet.
Citera
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondHume
Vet inte vad du försöker insinuera men stora delar av Småland ligger på, just det, småländska höglandet.

Det intressanta är att jag ALDRIG har hört, att man talar om nån att den är från ”höglandet”. Det är något nytt just med detta fall anser jag. Jag är själv frånEksjö och har aldrig hört folk benämna andra som ”den och den är från höglandet”, det används inte på det viset. Man säger han är från Vetlanda, hon är från Bruzaholm. Man pratar mer om höglandet när det gäller klimat och såna saker

Men Afghanen är tydligen ”högländare” helt plötsligt
Citera
2021-03-04, 16:48
Medlem
Citat:
nähäpp men 7 svenskar är skadade och den 22-årige mannen väntade på ett nytt uppehållstillstånd.
Mellan kl 15.30-16.00 så gjorde P4 Jönköping ett snyftreportage om honom. Snäll omtänksam hade inga pengar det borde man kunna lyssna på i efterhand på webben. Det här får ingen missa bara
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
En okulär besiktning antyder att han ej tillhör Hazargruppen utan nån annan, pashtu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så om man inte kan språket så är skall man inte invandra?
Gäller det svenskar som flyttar utomlands också?

För mig framstår det som ett mycket svagt argument och jag föreslår att du slipar lite på det.
Jag har bott utomlands i omgångar och då givetvis kunnat tillräckligt av de främmande språken innan jag åkte. (Och även fördjupat mina språkkunskaper på plats.) Denne MGM saknar asylskäl och är efter fem år i Sverige fortfarande analfabet. Det är hög tid att massdeportera invandrare som endast ligger samhället till last.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in