2021-03-04, 16:10
Medlem
cerns avatar
Vilka tror att han kommer att bli utvisad och hur kommer motiveringen vara?
Citera
2021-03-04, 16:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
1 §), fängelse lägst fyra och högst tio år eller på livstid. För försök till, anstiftan av eller medhjälp till de brott som har livstids fängelse i straffskalan kan också fängelse på livstid dömas ut.

Det KAN i alla fall dömas ut. Men ifall han blir kryssad, dvs får rättspsykiatrisk "vård" med särskild utskriftsprövning, så lär han väl sitta resten av livet?

Jag vet. Men tror inte att det någonsin blivit livstid på försök till mord.
Citera
2021-03-04, 16:12
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Ökar hans chanser att få stanna nu, eller förskjuts?

Om det nu visar sig att alla verkligen är vita män (jag var inte seriös med mitt tidigare inlägg) så lär han bli belönad med medborgarskap.
Citera
2021-03-04, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Fast det faktum att man är från Småland säger väl inget i sig om etnicitet?

Etnisk smålänning?
Citera
2021-03-04, 16:13
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Vilka tror att han kommer att bli utvisad och hur kommer motiveringen vara?

Beror väl på vad han döms för, men med anledning av att han väntar på ett uppehållstillstånd, ser jag inte riktigt varför detta ska godkännas efter hans val av aktiviteter i landet.
Citera
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Jag undrar hur du vet det?

Tror du själv att han givit sig på landsmän eller kvinnor i huckle? Verkar det rimligt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.water
Känner att Svenska flatheten är något som inte till hör min kultur.
Jag är från Texas, om det skulle hända i Texas, skulle han inte komma långt. Svensken är mentalt lobotomerad "stockholm syndromet" är så påtaglig. Det älskar sina förtryckare.

Jag är nog mer mentalt texas än svensk. För dödsstraff, vapen och lite sånt.
Får väl emigrera någonstans, problemet är hur jävla krångligt de har gjort det. Kanske går att komma in som flykting om jag förklarar hur illa det är med daltandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Oj både AB som SVT kör med stora rubriker ALLA OFFREN ÄR MÄN! Gör det till mindre allvarligt eller vad är poängen med att basunera ut det så stort?

Självklart finns en agenda. Det är inte så allvarligt det vara bara män som attakerades.
Nästan lite heroiskt.
Citera
2021-03-04, 16:14
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Oj både AB som SVT kör med stora rubriker ALLA OFFREN ÄR MÄN! Gör det till mindre allvarligt eller vad är poängen med att basunera ut det så stort?

Poängen är väl att information publiceras? Nu var det enbart män, varför inte skriva ut det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag vet inte vad du insinuerar här?

Detta är ingen migrationsfråga, enligt Stefan Löfven:
Insinuerar? Jag citerade, det är en viss skillnad, men visst, Steffe ljuger ju aldrig...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondHume
Har själv inte sett något där. Tror att folk inte spekulerar så mycket om just brottsoffren utav respekt. Ska höra med sambon senare dock. Rent generellt är vi flera i tråden som kommer från Vetlanda och försöker svara på eventuella frågor men men..

Tack för ditt svar. De utvalda männen kanske har en gemensam faktor, till varför han valde just dem som sina offer. Det verkar inte vara slumpmässigt. Skulle vilja veta hur långt ifrån varandra offren befann sig, eller om de var kring samma plats i centrum. Vet du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vet. Men tror inte att det någonsin blivit livstid på försök till mord.

Kanske det skulle kunna utdömas ett långt fängelsestraff för försök till sju mord?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Ok så alla svenskar är som skolmördaren anton menar du? En "kristen" är "kristen"

Anton är vårt problem, muslimterrorister är inte det. De har inget här att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in