2021-03-04, 15:39
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
SR just nu: "Gärningsmannen är från Småland".

Annie Lööf kanske är hans kusin. Hon växte upp med svin.
Citera
2021-03-04, 15:40
Medlem
snigel1s avatar
Kan inte någon låta denne afghan flytta hem till fjamåt. De kan säkert finna varandra, smålänningar som de är.
Citera
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Alla offren är män. Är inte det könsdiskriminering?

Aftonbladet kunde inte skriva svenska män, vilket selektionen verkade vara baserad på.
så det blev män.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
SVT-reportern är en stjärna, problemet är tydligen polisens långa utryckningstid....

Drygt 15 min från första samtalet tills den afghanska muslimen är oskadliggjord. Och det vill SVT få till problematiskt?

Sverige måste ha världens mest usla journalister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Googlar man avstånd mellan Vetlanda och Ekosjö, som polisbilen åkte ifrån, så står det: "29 min (30,1 km)". Så det var väl snabbt från det perspektivet. Men jag trodde att en stad som har 10 000 invånare hade poliser hela tiden...
Tyvärr inte, det är helt sjukt. De är här i ett par timmar på tisdagar på ett litet kontor och hanterar mest hittegods. Har man tur ser man en polisbil svänga förbi ibland för att kolla läget men det finns ingen tillförlitlig polisnärvaro alls. Samma med sjukvård, den är precis som polisstationen i Eksjö så råkar man jäkligt illa ut får man helt enkelt bara hitta någon som kan köra gasen i botten, det går inte att vänta på ambulans.
Citera
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
En human flyktingpolitik handlar inte primärt om att tjäna pengar på det.

Om vi håller oss till ämnet; dras inte med i rasistdrevet utan bedöm varje enskild händelse för vad den är. I detta fall sannolikt en psykiskt sjuk man (alltid män, men de ska inte bedömas som grupp va?). Ett tragiskt misslyckande för samhället.
Den "humana" flyktingpolitiken är körd.
Noll invandring är det enda realistiska som gäller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
SVT-reportern är en stjärna, problemet är tydligen polisens långa utryckningstid....
Han är ett riktigt stolpskott. "Jag vill veta hur lång tid det tog för dom". Det står klart och tydligt på polisens hemsida.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Vilka verksamheter finns inne i kommunhuset? Socialtjänst? Psykiatrimottagning? Kan GM ha varit inne i själva kommunhuset?

Finns inget som tyder på att GM har varit inne i den byggnaden. Byggnaden har butiker/café/bank på markplan varav en butik(Gretas blommor) som en av BO sökt hjälp på efter att ha blivit attackerad.
Citera
Medlem
Kan man vara Sikh om man är bördig i Afghanistan? Tänkte om kniven kan vara en Kirpa? Hur ser lagrummet ut idag, kring knivlagen och religiösa symboler som Kirpa får bäras 2020?
Citera
2021-03-04, 15:41
Medlem
Caasimolars avatar
Någon verkar ha skapat en wikipedia redan nu https://en.wikipedia.org/wiki/Vetlanda_stabbing_attack
Citera
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
SR just nu: "Gärningsmannen är från Småland".

Käkar ostkaka och läser Astrid Lindgren.
Nej för svår litteratur, han höll på med alfabetet och hade kommit till 3:dje bokstaven.
Citera
Medlem
Black.waters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondHume
För att folk verkar tycka att det är bättre att han slipper allt lidande och all bestraffning genom att dö en snabb och enkel död, istället för att han får sitta bakom lås och bom i all överskådlig framtid innan han utvisas till no man's land. Skattepengar är ju självklart en faktor men hoppas att min poäng når fram.

Hum jag är för livstids fängelse på riktigt. Det finns lösnings där man kan hyra fängelse plats (exempelvis Ryssland) . Kostnaden skulle inte så stora.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in