2021-03-04, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
I såna fall är väl de flesta svenskar (jag talar om svenskar, inte muslimer som bor i Sverige ) rasister för när man sitter och tittar på presskonferensen tänker väl i stort sett alla ”Varför har vi tagit in en massa Hazarer?” Sen om man uttrycker detta offentligt är en annan sak.

Ungefär vad jag menade. Hata så mycket du vill privat, men helst inte så mycket att du till slut blir nästa laserman.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om Säpo skulle ta över byter man även åklagare. Men det har alltså inte skett.
Ok, du har säkert rätt.
Jag har inte reflekterat över det när det gäller tidigare terror/misstänkt terror.
Citera
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Som dessutom blev utvisad förra året och inte ens skulle varit kvar här. Det är så mycket en migrationsfråga det kan bli. Löfven verkar helt pantad.
På Blattenytt, Efterlyst, får vi vecka efter vecka höra hur förvånade polisen blir när blattarna inte inställer sig för att avtjäna fängelsestraff. För övrigt har Efterlyst i det närmaste kuppats av feministerna, Hasse Aro är den enda av manligt kön numera, dvs det följer samma mönster som i all TV. Det är kvinnans perspektivet på allt, hockey, boxning, motocross, rally och inte minst den feministiska politiken. Familjebildning är ett big NO NO, alla svenska tjejer uppmanas att ta plats och satsa på egna karriärer för att gå i väggen efter 45-årsåldern, många ensamma, utbrända och förtidspensionerade. Vi ser här hur världens största kollektiva självmordet genom historien genomförs live!

Allt är planerat i detalj, globalisternas främsta hantlangare är svenska kvinnor som administrerar Sveriges undergång, främst som majoriteten av chefer inom kommuner och regioner, indirekt som nätverkande myndighetsaktivister inom alla myndigheter, därefter som inkvoterade i media och näringsliv!

Gudrun Schyman visste vad hon sa när hon myntade begreppet kvinnor kan!

Resultatet ser vi, klart och tydligt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Det verkar råda oklarheter om vilket blankvapen som användes och polisen har ännu inte klargjort vad det var. Man verkar i det närmaste inte vilja tala ingående om händelsen då den är känslig politisk.
De har sagt kniv nu på presskonferensen. Sedan kan det ju vara någon särskild variant t.ex. machete men det är i vilket fall inte en yxa. Säger de machete så blir det uppståndelse...
Citera
2021-03-04, 15:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Har han gjort det pga nekat put är han ett totalt avskum. Är det terror är han också ett avskum då han attackerat oskyldiga människor från ett folk som betalat hans uppehälle under flera år. Usch..
  • Han kanske är terrorist.
  • Han kanske är sinnessjuk.
  • Han kanske vill hämnas för att han inte fått PUT.
  • Han kanske gör detta för att han vill stanna kvar i Sverige, i fängelse.
Det finns sannolikt ännu fler möjliga anledningar till hans agerande.

Men huvudskälet till att detta händer är att svenska 7-klöverpolitiker VILL att hazarerna skall finnas i Sverige.
Det är dessa politiker som är direkt ansvariga & bör ställas inför rätta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provia100
Jag tycker mig se ett samband här. Det är ständigt återkommande i händelser av kriminell natur och verkar vara en gemensam nämnare bland luffare, nationella såväl som importerade.
Narkotikainnehav.
Detta skulle kunna vara den perfekta markören att leta efter för ett få ett slut på allt elände. Om du ertappas med narkotika, eller annan otillåten substans, på dig eller i den kropp så döms du direkt till femton års fängelse.First strike. Pang

Ett enkelt lakmuspapper som skulle bespara oss skötsamma väldigt mycket elände och även den nationella styrkan här på FB måst lätt kunna se hur detta skulle bidra till formande av en livskraftig nationalstat utan luffare av allehanda slag

Om GM hade dömts till fängelse direkt när man tidigare hittade narkotika i hans kropp
så hade dessa personer inte blivit attackerade. Enkel logik. Nu är det fan i mig dags att sätta alla drogluffare bakom lås och bom. Direkt

Jag känner droganvändare som betalar i skatt vad du kan drömma om att ens ha i lön.

Trakassera en muslim för att dom använder deras kulturella drog som för germaners motsvarihet är som fredagsöl. Nej vi borde göra precis tvärtom. Man kan sköta både jobb och familj om man röker en holk till helgen. Jag använder inga droger själv, men ser ju all skit som den vansinniga narkopolitiken bidrar med i människoliv och pengar. Den här afghanen som inte borde varit i landet skulle kunna köpt lite gräs hos turklivsen så kanske han lugnt skulle kunna vara hemma och pårökt?

Att afghaner inte ska vara i landet har väl inget med narkotikapolitik att göra? Ut med packet! 800 000 minst!

Citat:
Det verkar råda oklarheter om vilket blankvapen som användes och polisen har ännu inte klargjort vad det var. Man verkar i det närmaste inte vilja tala ingående om händelsen då den är känslig politisk.

Snuten sa kniv. Inte yxa eller machete.

Citat:
Har de visat upp kniven?

Snuten som sköt har nog koll... Han har nog varit tvungen att berätta ett och annat.
Senast redigerad av kneppsomfaen 2021-03-04 kl. 15:31.
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Troligt motiv: Desperat afghan som begår vansinnesdåd så han kan spendera många år i fängelse här istället för att bli utvisad...

Om inte tingsrätten dömer utvisning i straffet är något allvarligt fel.
Citera
2021-03-04, 15:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Ja, vi vet att det finns svenska otäckingar också, men vi behöver väl inte importera ännu fler? Att ni har mage att sitta och försvara den här afghanen gör mig faktiskt lite orolig. Utvisad lär han ju inte bli, det tar Lööf hand om, men efter tre månader på kåken kanske han kan få flytta in hos dig? Du verkar ju dyrka afghanska pojkar.

Diskussionen rörde i fall dådet är ett terrordåd eller inte. Stureplan och Hagamannen satte sannolikt också skräck i delar av befolkningen, men det definierar inte detta som terrorbrott. (Oavsett ursprung.)

Vilka har försvarat GM?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Sades det ngt annat av intresse på polisens presskonferens?

Jag har gjort en sammanfattning av den pågående presskonferensen:

https://www.flashback.org/sp74910159
Citera
Medlem
Någon som hunnit djupdyka i denne individs vänkrets om det ev är aktivitet även hos dem? Sen vet någon om offren kände varandra? Eller valde han ut offren slumpmässigt? Polisen går nu ut att dåden bl.a skett inne i en matbutik, resecentrum och kommunhuset? Varför var GM vid kommunhuset? Polisen vill inte konkret uttala de exakta platserna där dåden skett, varför?
Senast redigerad av Skorpan-1 2021-03-04 kl. 15:31. Anledning: Missad text
Citera
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondHume
De har sagt kniv nu på presskonferensen. Sedan kan det ju vara någon särskild variant t.ex. machete men det är i vilket fall inte en yxa. Säger de machete så blir det uppståndelse...
Har de visat upp kniven?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Killen fick utvisning?? Har han fått besked om det??? Källa?

Han snackar skit nog, jag har levt här i 14 år med utvisningsbeslut, men vem fan går runt och försöker döda någon .....ifall om det är så förr eller senare de skulle hända med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in