2021-03-04, 15:09
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så om man inte kan språket så är skall man inte invandra?
Gäller det svenskar som flyttar utomlands också?

För mig framstår det som ett mycket svagt argument och jag föreslår att du slipar lite på det.

Vilka arbeten får man om man inte pratar svenska och engelska ? Inte kan läsa västerländsk text osv ?

Skulle jag bosätta mig i ett annat land så skulle jag naturligtvis lära mig språket, anpassa mig till kulturen och inte försöka påtvinga befolkningen att ändra sin kultur eller sitt språk. Inte heller kräva att mina barn fick Svensk religion i skolorna. man får ta seden dit man kommer helt enkelt..Det låter som om du aldrig varit utomlands.

Försök få samma förmåner som en invandrare i Sverige när du bosätter dig i Kabul så får du se.
Prova även att våldta någon där så får du se om straffen är så milda som dessa gynnare får i Sverige.

Hur mycket i Socialbidrag skulle du få i Kabul ? Fri tandvård ? Pension betald av befolkningen i Afghanistan ? Fri sjukvård betald av de som arbetar i Afghanistan trots att du enbart ligger på sofflocket och vill ha mer i bidrag trots att du säljer hasch och droger på sidan om.

Vakna..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
När han kom hit, tidigt 2016, så uppgav han att han var 16 år, vilket så gott som alla sa att de var i den vevan. Uppgivet födelsedatum är 2 december 1999.

Han trodde väl att han direkt skulle få PUT, men det fick han inte och åren går.

Han blev putt?
Citera
Medlem
Presskonferensen Polisen:
Offren

- Samtliga hemmahörande i Vetlanda kommun
- Samtliga män
- Födda 1945-1985
Citera
2021-03-04, 15:10
Medlem
Vintergrisens avatar
Kul ändå att se vilka som "väntar i lobbyn" samtidigt som Lööfs poliskusiner pratar lite osynkat...

Sverigebilden blir ju skadad!
Citera
Medlem
Tam+m Sult+ni 21 år ung.... Grattis Svergie!
Citera
Medlem
Rodjas avatar
Dessa jävla menlösa presskonferenser!
Vem fan orkar lyssna till alla floskler som numera är legio????

Det skall daltas och läggas rökridåer för att man har fört en
oerhörd och ogenomtänkt invandringspolitik. Och de här
niotusen från Afghanistan har vissa partier ett stort ansvar
för.
Citera
2021-03-04, 15:11
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondHume
Nu säger de att vapnet var en kniv. Alltså ingen yxa eller dylikt.

Särskilt med tanke på att närmsta riktiga polisstation ligger ca. 40 minuter bort. Polisnärvaron, eller snarare den totala bristen på den, är ett problem som vi i Vetlanda försöker ta upp konstant men ingen tycks lyssna. Förhoppningsvis kanske detta är tillräckligt alarmerande.
Jag bor också på mindre ort med polisen 35-40 minuter bort. Jag vet precis vad du menar.

Vi hade tidigare bemannad station på orten, men den lades ner för 15-20 år sedan. Nu har vi några timmar i veckan dagtid, vilket inte är okej när det händer saker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasertryckaren
18 minuter från första larm tills att en beväpnad person är gripen. Relativt kort tid då du får tänka på att närmsta polisstation är 27km ifrån brottsplatsen.
Nja, du tänker på stationen i Sävsjö som, likt stationen i Vetlanda, bara är öppen på tisdagar i några få timmar. Den närmsta "riktiga" stationen ligger i Eksjö.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveitaslap
Som det utvecklat sig sedan dådet utfördes, ter sig många av kommentarerna som minst löjliga, på gränsen till avskyvärda, och visar att det är ni själva som besitter den lägsta formen av intelligens.

Kan av den anledningen nog tycka att flashback borde, liksom twitter och facebook gjort, införa innehållsreglering vad gäller hat, rasism och lögner. Ni borde skämmas.
En hazar, som inte har i Sverige att göra överhuvudtaget, knivar 7 personer. Denna hazar-grupp som politikerna aktivt har ansträngt sig för att få hit & behålla är extremt överrepresenterad i brott & har inga som helst skyddsskäl. Regeringen har stiftat grundlagsvidriga lagar för att behålla dessa i Sverige.

Men det är "rasister" på Flashback som borde skämmas?

Ett råd i all välmening. Om ni inte kan shilla bättre än så här så är det sannolikt bättre att låta bli. Detta är definitivt kontraproduktivt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
När han kom hit, tidigt 2016, så uppgav han att han var 16 år, vilket så gott som alla sa att de var i den vevan. Uppgivet födelsedatum är 2 december 1999.

Han trodde väl att han direkt skulle få PUT, men det fick han inte och åren går.

Finns förmodligen 1000 tals som han i sverige, avslag pga att det inte finns flyktingskäl. de stannar på gatan får ej pengar eller boende. Gymnasielagen räddade många som var i samma sits som honom men många hamnar i droger och kriminalitet. Det blir ett jätteproblem och psykiska ohälsan är stor. Så det är bara att invänta nästa gång. Tyvärr
Citera
2021-03-04, 15:12
Medlem
Sjukhusets talesperson på presskonferensen:

- Patienterna blev transporterade till flera olika sjukhus för att inte belasta ett enskilt sjukhus
- 5 har eller ligger på IVA
- Samtliga patienter är stabila
- Ingen är livshotande skadad för tillfället
- Alla är kvar på sjukhus
- Några kan kanske lämna sjukhus imorgon
Citera
2021-03-04, 15:12
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
På vilka premisser har man då ändrat dådet från terror till vansinnes?
Enligt polisen så utreds ju också terror fortfarande. Jag undrar om det inte är att SÄPO inte tagit över utredningen utan lät polisen fortsätta som gör att man talat om att det inte utreds som terror.
Nu utreds det som brott, men att motivet är terror har inte uteslutits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in