Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Så om man inte kan språket så är skall man inte invandra?
Gäller det svenskar som flyttar utomlands också?
För mig framstår det som ett mycket svagt argument och jag föreslår att du slipar lite på det.
Vilka arbeten får man om man inte pratar svenska och engelska ? Inte kan läsa västerländsk text osv ?
Skulle jag bosätta mig i ett annat land så skulle jag naturligtvis lära mig språket, anpassa mig till kulturen och inte försöka påtvinga befolkningen att ändra sin kultur eller sitt språk. Inte heller kräva att mina barn fick Svensk religion i skolorna. man får ta seden dit man kommer helt enkelt..Det låter som om du aldrig varit utomlands.
Försök få samma förmåner som en invandrare i Sverige när du bosätter dig i Kabul så får du se.
Prova även att våldta någon där så får du se om straffen är så milda som dessa gynnare får i Sverige.
Hur mycket i Socialbidrag skulle du få i Kabul ? Fri tandvård ? Pension betald av befolkningen i Afghanistan ? Fri sjukvård betald av de som arbetar i Afghanistan trots att du enbart ligger på sofflocket och vill ha mer i bidrag trots att du säljer hasch och droger på sidan om.
Vakna..