2021-03-04, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Ja en åklagare kan ju inte påverkas av vad en korrupt regering beordrar. I Sverige har vi inga terrordåd tydligen.

Jo men det förutsätter ju att det är ett terrorbrott som begåtts. Att rekvisiten i lagen är uppfyllda. Har du ihjäl en person genom dråp ska du inte dömas för mord om det inte var ett mord
Citera
Medlem
Vaxads avatar
Hur gammal tror ni afghanen är? Ganska typiskt att han råkade vara just 17 år 2016 när han kom till Sverige. Dvs ett eNsAmKoMmAnDe BaRn som batikhäxorna vill "ta hand om".

Den här bilden har babben laddat upp 17 juli 2017, så den är tagen allra senast då. Så 17-18 år gammal här; https://ibb.co/hmB8XfP

Gissar personligen på att han var runt 30 år gammal när han kom till Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnarparn
Du snackar i nattmössan!
Hur många unga män från Afghanistan är troende? Inte många, annars hade de inte varit så ivriga att konvertera för att ligga bättre till uppehållstillståndslotteriet.
De flesta bryr sig nog inte så mycket om vare sig Gud eller Mohammed.

De har fötts in i och fostrats i muslimska grundläggande värderingar. Artificiella senare tillkomna intryck ger liten effekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
”Ordet ’terrorbrott’ är lite problematiskt. Det är utpekande och skuldbeläggande mot folkgruppen afghaner. Av någon anledning förknippas denna grupp med terror. Vi tar avstånd. Det är rasism och inget vi tolererar.” Kommer snart från en styrande politiker, var så säkert.
Njo, men det finns andra grupper som tar över uppgiften att göra politik av dådet, oaktat GMs syfte, genom att använda det som hävarm för att man ska dela ut uppehållstillstånd för att förhindra fler dåd. Så kontentan blir ju ändå densamma.
Citera
2021-03-04, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impaler
Varför är inte Löfven i Vetlanda än? Det minsta han kan göra är att åka dit och besöka offren!

Gärningsmannen är muslim. En av Löfvéns valboskap.
Löfvén kommer inte åka till Vetlanda. Det skulle han bara göra om GM var vit och svensk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Det är väldigt otäckt, det här!

Man tror ju lätt, lite felaktigt, att man ska vara mer säker från liknande dåd på en liten ort som Vetlanda än när jag tidigare bott i utkanten av en storstad.

Ännu mer otäckt blir det nu när man kan se vem GM är, och jag känner igen honom från att ha gått förbi honom på väg in eller ut från Willys flera gånger. Där han, och andra grabbar hängt i förbutiken. Ofta med lite konstigt stirrig blick, förmodligen orsakad av droger förstås.
Där har man kunnat vara en hårsmån från att bli nerstucken av en galning alltså, om man tittat för konstigt på honom eller nåt... En av de andra grabbarna som jag sett hänga där var en gång inne på den arbetsplats där jag då var chef för att lämna CV, med märkligt stora pupiller och nervöst flackande blick.
Jag anställde förstås honom på direkten...! ...eller inte.

Jag känner att det är dags för större polisnärvaro på orten. De har en bit att åka om de inte utgår från Vetlanda, och skulle behöva synas på stan vid resecentrum och andra samlingsplatser för pundare betydligt oftare!

Galningar, psykiskt sjuka och knarkare finns överallt.
Citera
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Citerar mig själv...

SVT2 är pressträffen.
Jag tänker bespara mig en blodpropp genom att inte se på propagandaträffen. Något säger mig att samhällets fulla kraft kommer stå i centrum och upprepas en fem tio ggr.
Citera
2021-03-04, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Hetsa inte upp dig i onödan. Ingen gjorde det när terroristen i varberg senast gick in på en skola där och inte var han utlänning. Den här pojken har sysslat med knark och så tänk dig vilket psykisk påfrestning det är att vänta på beskedet om man får stanna eller avslag. Avslag innebär att skickas tillbaka till döden. Jag efterfrågar bättring från myndigheterna.

Afghan får ej besked om uppehållstillstånd =påfrestning: åtgärd döda folk på måfå.
Svartsjuk Afghan=påfrestning: åtgärd knivhugga någon 99 gånger
Afghan ej väckt på ramadan=påfrestning :åtgärd elda upp huset
Flickvänn lämnar Afghan =påfrestning : åtgärd döda flickvän
Afghan vill ha uppehållstillstånd =påfrestning : åtgärd hugga kniv i nacken på polis.
Citera
2021-03-04, 12:37
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Vad menar du? Alla medier gick ju ut med misstänkt terrordåd, kod för muslimsk gärningsman i vansinnesdåd. Motivet antas vara Jihad enligt fundamentalistisk muslimsk lära, en gammal favorit i repris hos sensationstörstande media. Men sedan blev det locket på, politiskt känsligt.

Misstänkt ja, inte endast terrorbrott. Och kunde likväl handla om en incel ala anton lundin pettersson igen.

Ingen kod för något.
Citera
2021-03-04, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Galningar, psykiskt sjuka och knarkare finns överallt.
Han har dock en poäng då det finns extraordinärt många just här i Vetlanda. Är inte heller från staden ursprungligen och skillnaden är helt enorm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
De har fötts in i och fostrats i muslimska grundläggande värderingar. Artificiella senare tillkomna intryck ger liten effekt.

I det här fallet är det nog snarare hans psykiska sjukdom och knarkande som är orsaken. Knark är bajs!
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondHume
Men då ska vi ändå vara ärliga med att Vetlanda röstar en hel del på SD, till exempel. Nästan 30% i vissa delar. Även folk som inte röstar på dem hyser i princip samma åsikter förutom en liten skara kulturtanter på vänsterkanten.

Absolut är det så och en del på Moderaterna också. Men av de reportage jag hört är det snyftande kvinnor som med ganska stor sannolikhet tillhör de 27,8 % som röstar på Socialdemokraterna alternativt 10,9 % Centern eller 2,1% MP. (valdistrikt Vetlanda)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in