2021-03-04, 12:17
Medlem
Queenofqueenss avatar
Det här är bara en aptitretare för vad som kommer i framtiden. Räkna med dödligare attacker, pålar i vattnet, stållinor vid cykelbanor, personrån, mord... Jag orkar inte ens rabbla upp allt.

Jag är rädd för blattar trots det har jag kompisar som är det men skulle aldrig inleda en relation med någon eller stifta djupare bekantskap. Lite väderprat och distans går bra....dom matchar bäst med varandra spelar ingen roll om dom är uppväxta här. Ondskegenen finns kvar...
Citera
2021-03-04, 12:17
Medlem
Digital pressträff kl 13.15 SVT1 med Löfven och Damberg.
Citera
2021-03-04, 12:18
Medlem
Vet någon om han eventuellt gick på Vetlanda Lärcentrum/Komvux?
Citera
Medlem
Citat:
Magnus Ranstorp om dådet i Vetlanda: ”Verkar impulsivt”

– Jag tror att i vissa fall vill gärningsmannen omkomma i attacken och bli martyr för saken.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/magnus-ranstorp-om-d%C3%A5det-i-vetlanda-verkar-impulsivt-1.42404357

I gårdagens uttalande och han kallar sig terrorforskare. Pinsamt måste jag säga.
Citera
Medlem
Verkar mer som ett vansinnesdåd än terror och det tycks polisen också nu se som.

Måste vara olidligt för de här ensamkommande pojkarna att behöva vänta flera år på besked om sin asylansökan. Något alla politiker får börja fundera på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hombre-de-Skandia
Mycket fokus på "lära sig alfabetet" i artikeln. Afghanistan har ju, liksom många andra länder utanför Europa, ett annat alfabete än det latinska. Så det är väl föga konstigt i sak, att en person utan anknytning till Europa måste lära sig det latinska alfabetet.

Kan du läsa och skriva på ett annat valfritt språk i världen så lär du dig tämligen snabbt ett nytt språk. Har du en skolbakgrund i annat valfritt land så lär du dig tämligen snabbt att ta till dig kunskap i en skola i ett nytt land.

Afghanerna har sällan gått i skolan. De skulle behöva en nioårig grundskola innan de har en tillstymmelse att klara gymnasiet. Men vi kan inte ha 22-åringar sittandes med 7-åringar i våra klassrum.
Citera
Medlem
Åkesson fick ett skolexempel på vad kulturell och religiös belastning är tack vare analfabetens terrordåd i Vetlanda.
Citera
2021-03-04, 12:19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Du begrep inte frågan uppenbarligen, dum på riktigt eller bara vänster?

Jaha, frågan var alltså hur många "sådana här" vi möter varje dag. Låt oss räkna tillsammans:

Definition av "sådana här": vettvillig gärningsman som går runt med kniv/tillhugge och hugger ner folk.
Om vi även räknar in de som inte blivit huggna i "möter" så kanske vi kan säga att 20 personer mötte gärningsmannen igår? Och om ett liknand dåd sker i Sverige var 4:e år så blir alltså matematiken:

20 personer möter en "sådan här" var 4:e år. 5 personer möter en sådan här varje år i genomnsnitt.
Det går 10 miljoner * 365 "mandagar" per år Sverige, alltså 3.65 miljarder. Av dessa möter 5 st en GM i snitt.

Då blir resultatet att du möter en "sådan här" var 730:e miljonte dag. Eller för att svara direkt på din fråga: Du möter 0.00000000136 sådana här varje dag.
Citera
Medlem
GoranPongs avatar
Det här kommer garanterat inspirera andra desperata Afghaner att göra lika dant. Hoppas att polisen siktar mot huvudet nästa gång.
Citera
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Digital pressträff kl 13.15 SVT1 med Löfven och Damberg.

Dom halkar väll in på coronan och gör allt för att byta ämne. Ska blir kul och se på...
Citera
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Det är en galen analfabetafghan som inte kan ett ord svenska som hugger ner människor, troligtvis svenskar. Hur kan det inte vara terrorism? Eller hatbrott? Måste man skrika nåt på sitt grottmänniskospråk om allah för att det ska vara terrorism? Om jag slår ner en gammal gubbe och sen säger ”Nej men det var bara så att jag var lite hög, och hade det stressigt på jobbet, och barnvakter ringde återbud, och datorn hängde sig, det hade inget med våld att göra egentligen” går jag fri då?
Citera
Medlem
"Den misstänkte gärningsmannen i Vetlanda väntade på besked om uppehållstillstånd, enligt handlingar från Migrationsverket. Det tidigare uppehållstillståndet sträckte sig till november 2020."

Skriver AB.

GM saknade uppehållstillstånd, borde alltså inte ha befunnit sig i Sverige öht. Inte Akilov heller som bekant.

Vem av vår folkvalda kommer att ta åt sig äran för detta misslyckande?

Presskonferens med Löfvén börjar 13.15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in