2021-03-04, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maaraadona
Enligt min grekiska vän sade de på grekisk TV att afghanen var muslim, vilket jag också förmodar.. men, är det bekräftat att GM är muslim eller vet Grekisk media mer än Sveriges?
Genom att kolla vad han följer på instagram kan man konstatera att han är muslim
Citera
2021-03-04, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Det jag chockades över var att hen sköts i benet. Svensk polis siktar väl annars alltid mellan ögonen, oavsett etnicitet eller situation.
Jaja, han ”missade” väl?

Polisen på mindre orter kanske är mindre hispiga än stockholmspolisen som skjuter en ung kille med downs mer flera skott i torson. Det är väl kanon att de oskadliggjorde honom utan att döda, så han kan stå till svars för vad han gjort.
Citera
2021-03-04, 11:59
Medlem
Snyggingggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-P.Rejserbil
Sveriges repressiva behandling av flyktingar var den utlösande faktorn vid händelserna på Ikea i Västerås och på Drottninggatan. Hade flyktingarna fått permanenta uppehållstillstånd och värdiga villkor hade inget av det hänt.
Hade Sverige skickat tillbaka alla dessa puckon så hade inget av detta hänt heller. Skulle personligen välja mitt alternativ.
Citera
2021-03-04, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Om de är riktiga flyktingar ska man utgå från att de mår dåligt. Därför spärra in dom som man t.ex gör i Kanada och i stort sett hela världen. För att skydda den inhemska befolkningen. Eller allra helst för en grupp som dessa Lööfs grabbar ha en asylprocess på 2 minuter vid gränsen (som också Kanada har) där det blir hemresa på direkten. För ett land som Kanada är det dessutom ovanligt att folk som förväntas söka asyl inte släpps ombord på plan dit.
När de införde den första EU godkända gränskontrollen visade det sig att nästan ingen sökta asyl vid gränsen. Antalet avvisade var inte större än de som glömt passet hemma.
Över 90% av de asylsökande i Sverige gör det som papperslösa. Man kommer inte till t.ex. Arlanda som papperslös, inte heller passerar man alla länderna i EU.
Folk kommer in på någon sorts papper och sen går de till mig-verket och söker asyl som papperslösa.
Citera
2021-03-04, 12:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Enligt min grekiska vän sade de på grekisk TV att afghanen var muslim, vilket jag också förmodar.. men, är det bekräftat att GM är muslim eller vet Grekisk media mer än Sveriges?

Citat:
En genomgång av hans sociala medier visar att mannen hade nästan inga svenska bekanta. Han följer flera sidor på Facebook som handlar om islam, men även en hazarisk förening i Sverige, vilket kan tyda på hans etniska ursprung:
https://samnytt.se/har-ar-tamim-sultani-som-misstanks-ha-huggit-ner-atta-personer-i-vetlanda/

Hazar och vurmare av Islam.
Citera
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Vill man ha snabb korrekt ocensurerad information så är det tyvärr så, att det är utländsk media som gäller.
Citera
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Terrorbrott eller inte baseras på förövarens motiv. Måste finnas ett politiskt, religiöst eller ideologiskt motiv för att klassas som terror.

Har inget att göra med hur grovt brottet är eller personens hudfärg.

Detta vet du, men som en god flashback runkare vill du sprida skit och hoppas du får några ryggdunkningar av likasinnade som inte bryr sig om fakta.

Ditt ordbajseri berör mig inte. Att hacka och hugga folk i syfte att skada och döda är i min mening terrorism. GM i detta fall vill förmodligen stanna i Sverige och slippa bli utvisad. Det har inget med politik att göra menar du?

Undermänniska, du slösar syre.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Det är en djupt störd person som utfört ett vansinnesdåd.
Ja och det finns tusentals fler av samma kaliber i landet.
Citera
2021-03-04, 12:01
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Personer med kniv eller yxa som går runt och hugger ner folk? Jag skulle nog märka det, veta det, iallsfall.

Möjligt att du är mer ouppmärksam?
Du begrep inte frågan uppenbarligen, dum på riktigt eller bara vänster?
Citera
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag instämmer med det fetade.
Det innebär ju då att vi måste vara rädda för att varenda jäkel som får avslag attackerar och hugger ner random människor.

Det är ju inte första gången det hänt heller.

Ja, det känns väldigt tryggt det här.

Hur många sådana här går det runt i Sverige? Hur många har man mött hittills idag?

Helt plötsligt får man en kniv i sidan från ingenstans.

Tack så mycket 7-klövern. Massinvandringen har gjort Sverige till en våldsam soptipp.
Citera
Medlem
Citat:

Får väl fylla i svaret med att media i Grekland inte vet mer än svensk media. Men de rapporterar relevant information till mediakonsumenterna.

Här i Sverige så styr Bonniers, SVT och Schibsteds informationsflödet.
Citera
Medlem
Raktinyllets avatar
Ett hatbrott mot oss svenskar. Tänk om en svensk man hade sprungit runt och knivhuggit invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in