2021-03-04, 11:51
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Nu kommer Annie Lööf snabbt komma med ett förslag på amnesti och PUT till alla afghaner så att de inte blir stressade till vansinnesdåd.

Kan bara hålla med dig om att vissa partier med C i spetsen med alla sannolikhet kommer att anföra att dessa invällare måste få PUT så de inte begår våldshandlingar mot svenska befolkningen

Har fortsatt inte fått riktigt klart för mig om barnet som tidigare omnämnts är en av av de skadade, eller var det den vuxne som barnet uppehöll sig med var den anda av dessa två som blev attackerad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Man hugger ner minst 7 oskyldiga personer i Vetlanda city.
Vägrar lyda polisens uppmaningar
Blir skjuten

SVT:s vinkel på det hela: Var det verkligen nödvändigt att skjuta honom?
Undrar hur vinklingen skulle bli om samma sak hänt inne på Svt?
Citera
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Haha va? PlayStation 4, tv-spel.
Jag tänkte att det var något som har med kriminalvård att göra.

-Nu åker du på en PS1:a.
-Tur att jag slapp en PS4:a.
Haha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Kan man på goda grunder gissa att han saknar giltiga flyktingskäl och ska egentligen inte vistas i Sverige? Annars borde han väl ha fått ett permanent uppehållstillstånd direkt?
Ja.

Med det sagt; du har kunnat få PUT om du uppgett dig vara minderårig, ha familj i Iran och inte bedömts ha ett nätverk i Afghanistan. Även om du egentligen är 25 år.

Rödgröna röran, visst. Men det vore intressant att även få detaljerad information om hur många PUT som delats ut på felaktiga grunder under Reinfeldteran.
Citera
2021-03-04, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av renown
Inte nödvändigtvis, ptsd förekommer oftare när det är våld mellan personer, vid till exempel bilolyckor är det ovanligare än för våldsbrott, detta pga att man tar våldet personligt, MEN om nu förövaren är sjuk och offret förstår detta så kan det hjälpa till att minska graden av ptsd. Hårklyverier, jag vet, men en ytterligare en sak att ta i beaktande

Du har en poäng här. Det lutar åt psykos.
Citera
2021-03-04, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Undrar hur vinklingen skulle bli om samma sak hänt inne på Svt?

Eller om det hade gällt en vit man som huggit ned 7 muslimer. Herrejävlar, då hade SVT sänt 24/7 kommande månader.

3 personer har fortsatt livshotande skador, men stabilt läge enligt sjukhuset.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Utreds INTE som terrorism.

En galen mans handling.
Har ej uppehållstillstånd så det är väl bara att skicka hem honom.

Jag tror att det är mer korrekt att beskriva det som ett hatbrott mot svenskar.
Citera
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Skulle inte förvåna mig om han får förnyat uppehållstillstånd skickat till sig i fängelset. Bara i Sverige belönar man dåligt uppförtande som galna curlingföräldrar.
Ja det är så sjukt i det här landet så jag blir inte förvånad om han får stanna. Blir väl även några snyftreportage också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Om de är riktiga flyktingar ska man utgå från att de mår dåligt. Därför spärra in dom som man t.ex gör i Kanada och i stort sett hela världen. För att skydda den inhemska befolkningen. Eller allra helst för en grupp som dessa Lööfs grabbar ha en asylprocess på 2 minuter vid gränsen (som också Kanada har) där det blir hemresa på direkten. För ett land som Kanada är det dessutom ovanligt att folk som förväntas söka asyl inte släpps ombord på plan dit.

Poängen är att mord och attacker medvetet riktade mot oss svenskar därför att vi är svenskar inte ens skulle kunna hända om inte folkförrädarna medvetet massimporterat in löske från allsköns "shitholes". Terrordåd och knivattacker mot oskyldiga människor på öppen gata mitt på ljusa dagen är en direkt följd av folkförrädarpolitiken. Att media inte ifrågasätter denna politik utan endast propagandistiskt understödjer den är känt sedan länge för alla utom de absolut mest trögfattade och hårdkokt indoktrinerade. Vad vi nu bevittnat i Vetlanda är ingen "olycklig händelse"; det handlar inte om "slumpen", utan det är en direkt och helt naturlig konsekvens av den folkförrädiska politik som den svenskfientliga regim som spottar oss svenskar rakt i ansiktet har fört i årtionden.
Citera
2021-03-04, 11:54
Avslutad
https://delafil.se/9f860b5f0559783e/jonkopings_tr_dom_2019-06-19_b_1537-19.pdf
Tidigare dom uthämtad.
Ringa narkotikabrott, 1 § 1 st 6 p och 2 § narkotikastrafflagen (1968:64)
Citera
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Om det inte rör sig om terrorism så är det ännu värre.

Då har afghanen gått runt och attackerat människor för skojs skull.

Stoppa invandringen och börja deportera folk genast!

UT!!!!
Det är väl ett klassiskt "Om jag dödar någon så får jag stanna"-fall, likt dubbelmordet på Ikea. Efter sex år så är ju Ikeamördaren fortfarande kvar i Sverige, trots att han själv vill avtjäna sitt straff i sitt hemland.
Citera
Medlem
Om offren är svenskar borde det väl kunna klassas som hatbrott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in