2021-03-04, 09:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det är exakt det som är avsikten. Förundersökningssekretess! Man vet att det är en död människa och det är allt man vill avslöja. Att bombskyddet kallas in säger heller inte mycket. Det räcker med ett paket eller liknande som ser misstänkt ut. 90% av det de undersöker brukar inte vara någon bomb.

Alla spekulationer är alltså grundlösa än så länge. Det går inte att utvinna blod ur en sten.

Så är det.
Citera
2021-03-04, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevo
This!

Polisens kriminaltekniker slutförde arbetet på några timmar och sedan hävdes avspärrningarna. Det indikerar att de bedömt att hela kroppen hittats. Med tanke på att den var belägen i en skog så var den sannolikt även sammanhängande. Om den delats i mindre bitar, tex genom sprängning, så skulle vilda djur ha spritt delarna vidare så att inte allt kunde återfinnas så snabbt som nu tycks vara fallet.
Ja Polisen visste ganska snabbt att man hade hittat allt och det hänger nog även samman med var kvarlevorna hittades. De låg ju nere i en skreva så de borde har varit relativt skyddade.
Hade det varit Arda och det var en olycka så skulle man säkert redan ha kunnat identifiera honom. Så det troligaste är att det inte är han.
Citera
2021-03-04, 09:42
Medlem
missDementias avatar
Med tanke på att identifieringen verkar ta tid,tror jag inte längre det är DA. Hans DNA lär ju varit det första de kollade mot...
Citera
2021-03-04, 09:51
Medlem
Rassesvins avatar
Man brukar vara rätt snabba med att gå ut med vem det är när man hittar folk döda av naturliga orsaker.

Min gissningar är att:
- Man misstänker att ett brott begåtts (mord)
- Det är en utlänning som inte finns i svenska register

Hade det varit DA och han hade dött av naturliga orsaker, så hade man nog gått ut med det igår.
Citera
2021-03-04, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missDementia
Med tanke på att identifieringen verkar ta tid,tror jag inte längre det är DA. Hans DNA lär ju varit det första de kollade mot...

Kan klistra in här en iakttagelse jag gjort och små funderingar kring det. Men vill påpeka att jag är såhär i efterhand inte hundra på om alla posterna i Deniz grupp blivit osynliga i tisdags kväll, men tämligen säker kanske (på att jag scrollade och kollade sidan noga i tisdags kv).

(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-03-04 kl. 10:03.
Citera
2021-03-04, 09:58
Medlem
Public Enemys avatar
Är det någon som har koll på hur lång tid som en DNAanalys tar?
Kan det vara kötid på att få analyser? Är detta ett prioriterat fall?
Citera
2021-03-04, 10:16
Medlem
shrimpflavors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Detta är prioriterat. Kan säkert ta en vecka.
Citera
2021-03-04, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy

Ingen sitter häktad så det är knappast prioriterat. DNA-svar kan ta veckor.
Citera
2021-03-04, 10:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Kan klistra in här en iakttagelse jag gjort och små funderingar kring det. Men vill påpeka att jag är såhär i efterhand inte hundra på om alla posterna i Deniz grupp blivit osynliga i tisdags kväll, men tämligen säker kanske (på att jag scrollade och kollade sidan noga i tisdags kv).

Det är väl ändå inte så underligt med tanke på att det börjades postas frågor och spekulationer i många av inläggen i gruppen. Frågor huruvida det var Deniz som hittats eller ej - och spekulationer (snarlika dessa på facebook), vilket de ju uttryckligen bett folk att INTE göra.
Citera
2021-03-04, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det är väl ändå inte så underligt med tanke på att det börjades postas frågor och spekulationer i många av inläggen i gruppen. Frågor huruvida det var Deniz som hittats eller ej - och spekulationer (snarlika dessa på facebook), vilket de ju uttryckligen bett folk att INTE göra.

Precis - bara en broms på den kaos och vilda spekulationer som uppstår i såna grupper när något händer som potentiellt kan få ärendet att röra på sig. Det ger ingen indikation åt något håll.
Citera
2021-03-04, 10:23
Medlem
Ringhals3s avatar
Det kan ju vara så att det är den person man trodde var Deniz man hittade men att kroppens DNA inte matchar den riktige Deniz utan att kroppen tillhör en annan person som i åratal utgett sig för att vara Deniz.
Citera
2021-03-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Låter som du kanske inte förstod vad jag menade. Strunt samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in