2021-03-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Att man nu utreder terroristbrott gör att i min värld har personen troligen av utländsk härkomst enbart attackerat Svenskar och i samband med detta eller vid ingripande mot honom av polis utropat allah akbar..Modis operandi dvs tillvägagångssätt som terrorister i Europa tidigare använt sig av.
Om det är en Svennebanan som huggit ner 8 är det psykisk sjukdom.
Tyvärr har flera attentat i Sverige utförda av utlänningar mot Svenskar enbart resulterat i mord eller dråp men borde ha kategoriserats som terrorbrott finns flera mord där man enbart stuckit ner Svenskar pga hat. Men för att lugna folket kommer detta säkert också avskrivas som psykisk sjukdom för terrorister har vi ju inga enligt S,MP och V.
Du har 100 % rätt... att det var en terrorattack mot svenskar var ute redan 16,32 i media på internet... tyvärr är vi nu en svår covid & terrorist stat.... fan också....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahjajja
Vad håller ni på med här inne?

Ingen här vet till 100% vem mördaren är eller vad hans motiv var. Ändå är ni jävligt snabba att dra slutsatser och hänga ut människor.

Ingen politiker vill att detta ska hända, Inget politiskt parti har velat att detta ska hända och den enda personen som man kan utkräva ansvar av är den idioten som gjorde detta.

Sådär naiv var jag också en gång i tiden. När jag var runt 13-15 år.

7-löverns politik får konsekvenser. Detta är en av dem.

Afghanen har inte här att göra. Punkt.
Citera
Medlem
jimmythegents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Att man nu utreder terroristbrott gör att i min värld har personen troligen av utländsk härkomst enbart attackerat Svenskar och i samband med detta eller vid ingripande mot honom av polis utropat allah akbar..Modis operandi dvs tillvägagångssätt som terrorister i Europa tidigare använt sig av.
Om det är en Svennebanan som huggit ner 8 är det psykisk sjukdom.
Tyvärr har flera attentat i Sverige utförda av utlänningar mot Svenskar enbart resulterat i mord eller dråp men borde ha kategoriserats som terrorbrott finns flera mord där man enbart stuckit ner Svenskar pga hat. Men för att lugna folket kommer detta säkert också avskrivas som psykisk sjukdom för terrorister har vi ju inga enligt S,MP och V.

Tror att du har helt rätt där. Man vill lugna massorna till varje pris och då kan man slira lite på sanningen
Senast redigerad av jimmythegent 2021-03-04 kl. 00:07.
Citera
Medlem
Det vita privilegiet.

Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Polisen lägger ett välplacerat snällt skott rakt i benet för att sedan springa fram för kung och fosterland för att placera tryckförband på någon galning som knivhuggit 8 personer... Annat var det när en unge med downsyndrom blev skjuten till döds för att hålla i en leksakspistol? Nån som känner samma?
Citera
2021-03-04, 00:06
Medlem
Tam*m Sultan*
Kullagatan 49, Vetlanda
22 år
Dömd i minst ett fall.

*i
Citera
2021-03-04, 00:07
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Är du faktaresistent?

IS har uppmanat till exakt sådana här dåd. Ensam, kniv, oplanerat, attackera kring resecentrum och gågator i centrum.

Att han skulle utvisas kanske har med dådet att göra. Han ville hämnas och tar då till IS för att få moralisk rätt till att hämnas på kuffar. Våldet utförs med IS som ursäkt och rättfärdigande.

Det är min teori med och empirin talar för att det är så med.

Frågan är hur många fler tickande bomber som Vetlanda-afghanen som finns i Sverige som säpo inte har koll på?
Enligt mig har det inte någonsin gått att blunda för problemen men sedan dess har det kommit rapport på rapport från erkända experter så som Magnus Ranstorp om terror, nationalekonomer som skrivit om förlustaffärer, sociologer som skriver om hur svår dessa grupper är att integrera och nu häromveckan var det en rapport som var skriven av ett gäng kriminologer och forskare från Lunds universitet om hur kraftigt överrepresenterade män från Mellanöstern och Afrika är gällande våldtäkt och det var fram till 2015 om jag minns rätt. Kan bara tänka mig hur det har ökat efter 2015.
Tycker det är helt galet att det sker sånt här dagligen och att ett "terrordåd" eller vad man nu väljer att kalla det sker i lilla Vetlanda.

Vad fan är det för jävla land vi bor i?
Citera
2021-03-04, 00:08
Medlem
Snyggingggs avatar
Nämen se, nu ska vi börja måla upp äcklet som ett offer. Sveriges fel att man inte tog hand om stackars Tamim.

"Närboende beskriver den misstänkte:
MÅDDE PSYKISKT DÅLIGT UNDER LÄNGRE TID 🔸 FICK HJÄLP AV SOCIALTJÄNSTEN 🔸 SKREVS I SVERIGE 2018

Bilden av den misstänkte gärningsmannen som skadat hela 8 personer i ett hemskt dåd i Vetlanda klarnar nu allt mer. Mannen är i 20-årsåldern och polisen har ikväll sökt igenom hans lägenhet och talar med grannar. Mannen skrevs enligt folkbokföringen i Sverige så sent som 2018 uppger DN. Närboende berättar bl a följande om mannen.

– Han pratade väldigt dålig svenska och ingen engelska så det var svårt att få kontakt, säger en person som bor i närheten.

– Det brukade komma en kvinna från socialtjänsten och hjälpa honom ibland.

– Jag tror inte att det handlar om något terrorbrott utan något annat, säger en man som träffat den misstänkte och som anat att han mått psykiskt dåligt under en längre tid.

Flera personer som DN varit i kontakt med och som träffat mannen målar upp en bild av en person som "under en längre tid visat sig vara i stort behov av hjälp".

https://www.facebook.com/591566134283366/posts/3480737655366185/
Senast redigerad av Snygginggg 2021-03-04 kl. 00:12.
Citera
2021-03-04, 00:08
Moderator
Chantres avatar
Citat:
23.36 Polisen skriver så här på sin hemsida: ”Siffran på antalet skadade som drabbades av den misstänkte gärningsmannen är sju. Tidigare har uppgifter om åtta skadade personer förekommit. Utöver dessa är även den misstänkte gärningsmannen skadad från situationen när han greps.”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/detta-vet-vi-om-det-misstankta-valdsdadet-i-vetlanda
Citera
2021-03-04, 00:09
Medlem
Foolsgames avatar
Usch bor bara typ 3 mil därifrån. Trodde inte på det först när man hörde det på radion. Lilla Vetlanda. Nu när det är bevisat att det kan hända var som helst! Ingen är ju säker!
Och varför kunde inte polisen skjuta han i magen istället? Ohyra!
Citera
2021-03-04, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/detta-vet-vi-om-det-misstankta-valdsdadet-i-vetlanda

Man räknade med gärningsmannen innan bland de skadade, polisen är bra korkade.
Citera
2021-03-04, 00:10
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
En ensam dåre med problematik eller misstänkt terrorattack ?

Polisen har gått ut från första början med påståendet att det är en terrorattack medan de inte ens vill avslöja nationaliteten på gärningsmannen. Varför begår man terrordåd mitt i ett lägenhetsområde som ingen känner till? Var dådet planerat eller någon som fått spel?
Citera
2021-03-04, 00:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snygginggg
Nämen se, nu ska vi börja måla äcklet som ett offer. Sveriges fel att man inte tog hand om stackars Tamim.

"Närboende beskriver den misstänkte:
MÅDDE PSYKISKT DÅLIGT UNDER LÄNGRE TID 🔸 FICK HJÄLP AV SOCIALTJÄNSTEN 🔸 SKREVS I SVERIGE 2018

Bilden av den misstänkte gärningsmannen som skadat hela 8 personer i ett hemskt dåd i Vetlanda klarnar nu allt mer. Mannen är i 20-årsåldern och polisen har ikväll sökt igenom hans lägenhet och talar med grannar. Mannen skrevs enligt folkbokföringen i Sverige så sent som 2018 uppger DN. Närboende berättar bl a följande om mannen.

– Han pratade väldigt dålig svenska och ingen engelska så det var svårt att få kontakt, säger en person som bor i närheten.

– Det brukade komma en kvinna från socialtjänsten och hjälpa honom ibland.

– Jag tror inte att det handlar om något terrorbrott utan något annat, säger en man som träffat den misstänkte och som anat att han mått psykiskt dåligt under en längre tid.

Flera personer som DN varit i kontakt med och som träffat mannen målar upp en bild av en person som "under en längre tid visat sig vara i stort behov av hjälp".

https://www.facebook.com/591566134283366/posts/3480737655366185/

Kanske minns fel, men postad inte MS ett inlägg på Facebook på hygglig svenska typ 2015?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in