2021-03-04, 00:01
Medlem
prominentens avatar
Jag hjälper dig? Du är tacksam? Knäppt?

Ok.

"Det känns som så många anser att flyktingar ska vara tacksamma mot Sverige som tagit emot dem vilket jag tycker är rätt knäppt. För att de råkat bli födda i ett land med krig eller som har det mkt sämre ställt pga annorlunda naturresurser och svälter eller nåt annat? Att de inte förtjänar att få det om möjligt lite bättre?"

Citat:
Ursprungligen postat av goboobog
Ingen vill ju att nåt sånt här ska hända, oavsett religion eller politik. Hur vi har tagit emot folk som flytt från krig har varit problematiskt i och med att man inte försökt integrera nyanlända med boende i samhällena man placerat folk i eller försökt ha koll på personer med psykiska besvär vilket självklart är vanligt förekommande om man varit med om att ens familj och allt man äger har blivit sprängda till exempel. De känner sig inte välkomna och hamnar någonstans där många hatar dem och det blir vi och de. Hade man gjort bättre där hade vi nog haft mycket mindre problem idag. Många små samhällen som annars skulle dött ut i princip kunde ju tagit chansen och gjort något bra tillsammans med de nyanlända.

Det känns som så många anser att flyktingar ska vara tacksamma mot Sverige som tagit emot dem vilket jag tycker är rätt knäppt. För att de råkat bli födda i ett land med krig eller som har det mkt sämre ställt pga annorlunda naturresurser och svälter eller nåt annat? Att de inte förtjänar att få det om möjligt lite bättre?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Som efter IKEA-morden, när det kom fram att gm var kristen och knäpp? Då spred ni rykten i en vecka om att kvinnan var halshuggen m.m.
Han var i första hand neger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
Ett avskyvärt dåd men inte alls förvånande med tanke på hur det ser ut i samhället idag. Det breder ut sig i ort efter ort. Städer faller och blir otryggare för var dag som går. Jag tror vi får se en till två avlidna imorgon, tankarna går till de anhöriga som står i hopp och förtvivlan nu.
Jo denna regering har varit noga med att hela Sverige ska ska förstöras. Varenda ort.
Citera
Medlem
WhyYouGehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahjajja
Vad håller ni på med här inne?

Ingen politiker vill att detta ska hända, Inget politiskt parti har velat att detta ska hända och den enda personen som man kan utkräva ansvar av är den idioten som gjorde detta.

Du är extremt naiv, vet inte om du trollar. Det är inte första gången sånt här händer och kriminaliteten i övrigt är skyhög i Sverige och politikerna gör inget åt saken, snarare tvärtom, efter alla dessa katastrofala år.

Det är inte deras ansvar menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juncta
Müsli svinet ropade al Akbar och media i Sverige håller tyst... i övriga världen fanns detta ute redan 16,32 idag... sorgligt o Flashback hade tydligen datastörningar .... ett shit and die all fucking M pig

Det där kan ju vilken jävla idiot som helst säga. Jag nöjer mig dock med att inse att idioten var av utländsk härkomst. Dessutom så hade idioten mer än en skruv lös och han visade på ett alldeles ypperligt sätt sin tacksamhet mot landet som försörjt honom och mer där till, genom att allvarligt skada fem.

En ensam dåre med problematik eller misstänkt terrorattack ?
För mig blir önskningen densamma. Ett ordentligt straff ska fanskapet ha
Citera
2021-03-04, 00:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahjajja
Vad håller ni på med här inne?

Ingen här vet till 100% vem mördaren är eller vad hans motiv var. Ändå är ni jävligt snabba att dra slutsatser och hänga ut människor.

Ingen politiker vill att detta ska hända, Inget politiskt parti har velat att detta ska hända och den enda personen som man kan utkräva ansvar av är den idioten som gjorde detta.

Man kommenterar vad som skett, är det så svårt att begripa ?

Sedan blir du bara patetisk med : "vad hans motiv var"

DU borde ha varit på plats. och frågat honom innan DU blev nerhuggen utav honom.
Citera
Medlem
Jag är ärligt talat inte det minsta förvånad. Orkar i dag inte ens bli arg på gärningsmannen heller, för den sortens tokstollar agerar precis som man kan förvänta sig när det tillåts.

Detta är däremot oavkortat något Socialdemokraterna, kommunisterna, Miljöpartiet och Centerpartiet ska hållas ansvariga för. Andra bär också ansvar, men något mindre.
I synnerhet är Annie ansvarig. Det är hon som gjort att fri invandring utan krav och utan möjlighet att ordentligt stävja brott prioriterats högre än allt annat tillsammans.
Det är det enda hon bryr sig om.
Bieffekterna är hennes ansvar.

Att tramsa om insatser, integration och marginaljusteringar är helt meningslöst. Det krävs omfattande - rent av tvivelaktiga - åtgärder för att ens börja vända detta.
Och då lär det ändå ta 50+ år innan landet blir någorlunda bra igen.

Jag tror faktiskt välutbildade svenskar kommer tröttna långt tidigare, dra och låta landet falla ner i en misär som speglar politikens låga ambition.
Går man all in på kostnadsdrivande och destruktiv skit så kommer det få konsekvenser.
Citera
Medlem
Belavias avatar
På ett sätt otippat att något så här otäckt händer i en liten småländs bruksort. Samtidigt inte förvånande att något riktigt tråkigt skulle hända i just Vetlanda. De har haft problem länge nu, problem som har skyllts på närliggande mc-gäng i media. Det är nog inte hela sanningen, om ens en del av sanningen..

Skönt att ingen har avlidit än iaf. Hoppas alla GMs offer klarar livhanken..

Ja, det blir väl en kärleksmanifestation med handhjärtan i Vetlanda nu med anledning av attentatet. Och samtidigt kanske en hatmanifestation mot polisen, finns säkert de som tolkar in rasism i polisens handlande, det faktum att de sköt mot gm.
Citera
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
IGEN stolle:

Många röstade för att det INTE skulle ske! Nu har det skett. Och det är sjuk politik som har tillåtit detta.

Du borde vara sjukt förbannad och fråga dig VARFÖR detta har skett!!

Japp, det går inte att skylla på någon annan än våra dåraktika politiker och de som röstade på dem. Utvecklingen vi ser har varit utstakad sedan länge, folk är lättledda idioter!
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guapo625
T*mim Sult*ni. Där har ni GM

*a

Låter fan inte svensk. Har idioten svenskt pass så är det bara så typiskt sjukt det bara går att bli.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Är detta bekräftat?! Hur kan detta ha kommit fram så fort? Misstror dig inte - bara förundrad...
Yes. Nu bekräftat 100%.

Instagram https://www.instagram.com/tamimnassjo/

Sida vid sida jämförelse: https://i.imgur.com/2lsUC1B.jpeg
Citera
2021-03-04, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Så du kan inte svara på en enkel fråga som "vad tror du händer om man blandar 2 miljoner muslimer med västerlänningar, i ett litet land, på rekordtid"?

Ändå tycker du att det är lämpligt att göra.

Brukar du resonera så om annat också? T.ex. "jag kan inte svara på vad som händer om jag sticker in den här kniven i ögat, så därför är det en bra idé som jag tänkte genomföra till helgen"?

Hur obildad och dum måste man vara för att vara anhängare av något man inte ens förstår följderna av? :S
Ingenstans har jag nämnt vilket parti jag är anhängare av. Bara för att jag inte öser svart galla över sossarna betyder inte det att jag själv är sosse. Politik för mig är inte lika med hat.

Frågorna som jag tror ni försöker ställa (i oerhört förenklade former) är enorma och jag kan inte svara på dem. Det är ibland det rimliga, vettu, att säga att man inte har några svar, att man inte vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in