2021-03-03, 23:52
Medlem
CoachWades avatar
Upploppsstämning i facebook-gruppen angående det Katti sa. Gruppens admins, som verkar sakna rejäl stake, är upprörda över begreppsvalet av Katti och folk jämför det med de antisemitiska kommentarerna från ifjol. Herregud, hur kan folk inte fatta att det är två HELT olika saker och varför bajsar folk på sig för att någon säger "samejävlar". För oss som bor i Norrland är det som att skita på toaletten eftersom alla, på något sätt, känner någon same och ingen bryr sig verkligen. Det är bara stockholmare som är emot den saken.
2021-03-03, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Jag tror inte någon har ljugit, men det blir ju den klassiska viskleken. Emelie luftar (en helt rimlig) missnöjdhet med att vara i ett lag med en pensionär och någon som pimplade öl inför tävlingen, och det har fått helt absurda proportioner.. Emelie är inte djävulen.

+1
2021-03-03, 23:53
Medlem
Sladderbrallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Du får posta i andra trådar, den här tråden spammas det så mycket i utan någon egentlig kontext, så dina inlägg räknas inte.

Men går du till t.ex aktuella brott och straff och skriver där så kommer det räknas.
😅aaaah ok tack för update!
2021-03-03, 23:54
Medlem
Alltså vad händer nu med kaos överallt på grund av Kattis ordval. Är det inte samma sak som att säga typ jävla stockholmare?! Vem fan bryr sig
2021-03-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyw
Om inte jag har helt fel blandar väl Luis ihop flera experiment nu?

Luis pratar om det här exprimentet:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Milgrams_lydnadsexperiment

Det Pedros fråga är inte samma sak, det är ett moraliskt dilemma.
2021-03-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskSarkasm
Kommer hon aldrig göra, inte ens om Emelie åker ut 🤣 hon hade väl bråkat med sin mor i 8 mån för att hon är långsint? Haha.
Nä, nu har jag stängt av TVn och lagt mig, ska upp tidigt imorgon och ögonen faller ihop ändå 🥱 Keep me posted så jag kan läsa ikapp imorgon haha

Just ja! Stämmer det med mamman! Jag ska också sova pga jobb från morgon till kväll imorgon men som vanligt hoppas vi på sammanfattning. Sov gott Irony!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoachWade
Upploppsstämning i facebook-gruppen angående det Katti sa. Gruppens admins, som verkar sakna rejäl stake, är upprörda över begreppsvalet av Katti och folk jämför det med de antisemitiska kommentarerna från ifjol. Herregud, hur kan folk inte fatta att det är två HELT olika saker och varför bajsar folk på sig för att någon säger "samejävlar". För oss som bor i Norrland är det som att skita på toaletten eftersom alla, på något sätt, känner någon same och ingen bryr sig verkligen. Det är bara stockholmare som är emot den saken.
Det är cancel kulturen. Dom känner någon makt över att kunna få en människa avlägsen från sitt jobb eller i detta fall, en tävling. Genom att predika om vad som är fel att säga. Riktigt löjligt att människor tar sig an friheten att bli kränkta å andras vägnar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ollepolle90
Har du sett hur Tess har betett sig ikväll? Tänk dig det x 13. Nej tack!

+1. Enorm lättnad i år.
Medlem
DannySausages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aj997
Nyfiken på era topp 3 bästa & sämsta
Min:

Bästa
1. Simon
2. Tanja
3. Emelie

Sämsta
1. Pedram
2. Tess
3. Katti

1. Simon
2. Tanja
3. Luis

1. Pontus
2. Peddo
3. Nardos
2021-03-03, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Luis pratar om det här exprimentet:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Milgrams_lydnadsexperiment

Det Pedros fråga är inte samma sak, det är ett moraliskt dilemma.

Tack!
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leden
Du menar att Tess påstår att Emelie har ljugit när hon sa till Steph att hon inte sagt exakt så som Tess sa att Em sa till Steph ? Eller är jag snurrig? Men Tess tror att det var det som hände?
Jag menar att det är Tessans version av som hände. Jag såg inte scenen själv så kan varken bekräfta eller dementera, men jag misstänker att Sanningen är mer nyanserad än så. Den brukar vara det.

Och, spontant, i just den här diskussionen om Emelies eventuella uttalanden om "alkis" och "pensionär" - som ju reddes ut mellan Emelie och Steffi - så tycker jag att Emelie hade bra förklaringar till varför hon sa som sa.
Medlem
Gillar Emilie som fan. Precis som alla andra som är lite dryga och säger vad de tycker ibland. De som måste ut först är de som inte skapar nåt drama, typ Luis och Pontus och ADRIAN snark.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in