2021-03-03, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
22 år Flyttad till Kullgatan 49 efter 2020-04-30
19990212-xxxx

Tidigare adress Äldreboende Ekebo Smedjevagen 16 Lgh 1002
574 50 Ekenassjon
Medborgare i Afghanistan

Jönköpings tingsrätt
Datum domslut: 2019-06-19
Dagsböter DOM B1537-19
Ringa narkotikabrott, 1 § 1 st 6 p och 2 § narkotikastrafflagen (1968:64)
2018-12-01 -- 2018-12-08

Han erkänner gärningen, får ungdomsrabatt och hänsyn tas till ekonomiska förhållanden.

2020-12-18 Åklagarkammaren i Jönköping
Böter Strafföreläggande AM182177-20
Narkotikabrott (ringa)

Olovligen använt cannabis, som är narkotika. Det hände någon gång mellan den 19 november 2020 och den 28 november 2020.

Är detta bekräftat?! Hur kan detta ha kommit fram så fort? Misstror dig inte - bara förundrad...
Citera
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av incellofan
Ingen, oavsett partitillhörighet, röstar för att något sådant här ska hända. Det förstår du också.
Sluta tramsa.
Självklart vill dom inte att det ska hända. Men ändå händer det gång på gång. Tror inte dom såg detta oacceptabla beteende komma.
Dom måste trots allt veta att risken är hög att det sker. Visa det land som tagit emot många muslimer som inte har terroratacker? Jag kan visa länder som inte tagit emot många som inte har det.
Citera
Medlem
Att polisen så snabbt går ut och kallar det för ett terrordåd bör väl innebära att GM antingen är känd av Säpo som extremist sedan tidigare eller har ropat slagord/gjort andra politiska markeringar i samband med att han for fram genom staden. Frågan är *vad* han ropade - "Allahu Akbar" eller "Ut med svartingarna"?
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maajkie
Sök på Tamim Nässjö på Instagram så tror jag ni får fram bilder på GM. Om de nu stämmer att det är han

Snyggt att hänga ut någon du tror är gm

Vilka jävla idioter det finns här
Citera
2021-03-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Fullt normala och vedertagna begrepp.
Har du aldrig hört dem förut?

Livshotande kräver sannolikt direkt livsuppehållande åtgärder. Utan maskinell hjälp dör man på fläcken. Svåra skador på livsnödvändiga organ. Kräver kanske transplantationer till och med.

Allvarliga skador kan väl vara allt mellan himmel och jord. Kräver sannolikt mycket sjukhusvård men organ mer eller mindre intakta och överlever om inget oväntat sker.

Jag kan döda dig utan att skada några större organ förutom huden.

Livshotande skador är precis det som nämns, det är livshotande och måste åtgärdas antagligen gärna snabbt. Allvarliga skador kan vara att man är huggen och blöder som en stucken gris, men det kan ta viss tid innan man blöder ut.

Finns en rätt intressant tråd med bilder från två grabbar som gillade och skära sig själva. Lägenheten såg ut som ett slakthus, men dom hade bara någonstans mellan lindriga och allvarliga skador.

Huggen i halsen, arteriell blödning så att det sprutar är livshotande. Självförklarande.

Några hugg i buken eller annorstädes är allvarliga skador. Kan vara livshotande om det tagit dåligt.

Rispad så att det blöder är lindriga skador.

Långt ifrån exakt, men det säger en del om vilken vårdinsats som behövs för att patienten ska överleva inom vilken tidsrymd. Har man fått två bulor i bröstet så ska man vara på operationsbordet helst direkt. Har man fått två bulor i foten, kan man ju gå omkring i flera dygn innan det blir problematiskt.
Senast redigerad av kneppsomfaen 2021-03-03 kl. 23:45.
Citera
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Aha ni har fastslagit det genom den bilden. Ring polisen och berätta vad ni vet!
Spela inte dum och sluta sprid skit. Mannens namn och adress talar om vem han är och varifrån han kommer.
Citera
Medlem
MrsVanity1s avatar
En afghan det invandrarjävel.Det kunde man ju räkna ut.

Vi hade INTE dessa problem i Sverige förut !
Så tack M's öppna era hjärtan massinvandring och Sossarnas & Co fortsatta idioti.
Blir heligt förbannad.

Nu måste detta tystas ner så mkt det går för en INVANDRARE som gjort brott i allmänhet får det ju inte skrivas om.
Senast redigerad av MrsVanity1 2021-03-03 kl. 23:43.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Minns Ikeadådet rätt väl, då gick man inte ut med rubricering men man var tidiga ute med att det var en migrant som brutalt dödat två svenskar. Detta förklarade man för att inte legitimera alternativmedia ännu mer. På senare tid klassas ju det inte som ett terrordåd och det gjorde inte det inledningsvis heller, inte ens som ett hatbrott: trots att gärningsmannen valt ut sina offer baserat på att de såg svenska ut.

Att man säger officiellt att han lider av en psykisk störning säger mig att man enbart försöker tona ned händelsen för att hålla folket sovande.

Undrar hur detta fallet utvecklar sig, är alla offer svenskar? Då är det inte ett ”Mordförsök” - det är ett mordförsök med främlingsfientliga motiv, hatbrott. Någon psykos köper jag inte i det här fallet då. Dags att diskutera hatbrotten mot svenskar på riktigt, det borde inte vara på tapeten enbart vid förnedringsrånen utan även i dessa fall.

Afghanen är mest troligt muslim. Och därmed ett offer, enligt svensk media.
Spelar ingen roll att han besinningslöst hugger ner oskyldiga svenskar i Vetlanda. Han är muslim, och muslimer är alltid offer enligt de vänsterblivna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juncta
Du är ett troll... jag vet vem du är

ok. Varför är jag ett troll för jag hänvisar till polisens sida där de informerar om att det utreds som försök till mord och att det inte finns misstankar om terrorbrott. Står under den uppdatering som gjordes 16.27 om du inte orkar läsa hela inlägget...
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Spela inte dum och sluta sprid skit. Mannens namn och adress talar om vem han är och varifrån han kommer.

Och den har ni fått fram, hur då?
Citera
Bannlyst
Grattis Swedistan, fredens religion slår till igen, denna gången är det en ful, finnig liten Afghan med discofrilla som sprungit och viftat med kniv. Vilket kompetensregn!!!

Jag tror ni kebabrumpeslickande vänsterfikusar får hyperventilera i ett par muslimkalsonger under nästa valvaka, folk börjar tröttna duktigt nu alltså.
Citera
Medlem
Svart-Skalles avatar
Det kan vara så att GM är pakistanier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in