2021-03-03, 23:12
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Bilden på blatten hade cirkulerat ett bra tag när hon ställde frågan. Antingen var hon ordentligt pantad. Eller otroligt dålig på sitt jobb. Förmodligen en kombination av bägge.

Räknar du GM till offren? Frågan gällde offren.
Citera
2021-03-03, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Röster från Vetlanda.
”Vetlanda har blivit en terro-stad!!!
Finns många som inte vågar gå ut på kvällarna och efter detta inte ens på dagen”

”Det är det fjärde illdådet som händer i Vetlanda på kort tid.
Mordbranden över pizzeria hawaii, fest mordet i en lägenhet nära tomaslundsskolan och lss mordet på lasarettsgatan”

Ja, jag läste polisens sammanfattning över grova brott i Vetlanda senaste 6 åren. Ingen munter läsning. Den staden ser inte ut att ha det lätt.
7-klövern styr kommunen. Och massinvandring har man velat ha.
Citera
2021-03-03, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Fattar nån distinktionen mellan livshotande och allvarliga skador?

”Pelle har livshotande skador, men det är inget allvarligt alls. Jäkligt lindriga livshotande skador.”

Måste vara någon riktigt puckar journalist bakom detta...

Fullt normala och vedertagna begrepp.
Har du aldrig hört dem förut?

Livshotande kräver sannolikt direkt livsuppehållande åtgärder. Utan maskinell hjälp dör man på fläcken. Svåra skador på livsnödvändiga organ. Kräver kanske transplantationer till och med.

Allvarliga skador kan väl vara allt mellan himmel och jord. Kräver sannolikt mycket sjukhusvård men organ mer eller mindre intakta och överlever om inget oväntat sker.
Citera
2021-03-03, 23:13
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av incellofan
Vet inte. Jag bara funderar. Fallen - trots att de är liknande - får bedömas enskilt.

Men är på något vis tveksam till att brott begångna av ensamma gärningsmän, ofta med narkotikaproblem och grav psykisk ohälsa, ibland mitt under pågående psykos, ska klassas som terrorism. Varför skulle inte vansinnesdåd/brott räcka? Är väl illa nog.

Detta gör att ordet terror blir vagt och oprecist, används på massor. Tycker det ordet borde sparas åt faktisk organiserad terrorism, genomförd av grupper med syfte att allvarligt störa eller omstörta samhällsinstanser eller samhället i stort, politiskt eller religiöst motiverat.

Isf friskriver du Breivik från att vara terrorist.
Citera
2021-03-03, 23:14
Medlem
Herakleioss avatar
Skulle han utvisas och hämnades som han på IKEA i Västerås?

Var ett väldigt kort reportage i SVT och ingen verkar vara upprörd som om Sverige blivit härdat av terrordåd.

Längre reportage om Ebba Busch husaffär. 2 jämfört med 5 minuter.

SVT har ingen skam i kroppen.

Det är öppen propaganda för vänstern.
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
https://www.nordfront.se/terrordad-i-vetlanda-afghan-gick-till-attack-med-kniv.smr

Tack! Var inte mycket man såg dock
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av incellofan
Vet inte. Jag bara funderar. Fallen - trots att de är liknande - får bedömas enskilt.

Men är på något vis tveksam till att brott begångna av ensamma gärningsmän, ofta med narkotikaproblem och grav psykisk ohälsa, ibland mitt under pågående psykos, ska klassas som terrorism. Varför skulle inte vansinnesdåd/brott räcka? Är väl illa nog.

Detta gör att ordet terror blir vagt och oprecist, används på massor. Tycker det ordet borde sparas åt faktisk organiserad terrorism, genomförd av grupper med syfte att allvarligt störa eller omstörta samhällsinstanser eller samhället i stort, politiskt eller religiöst motiverat.

Det är din fundering. Jag delar den inte.
Citera
2021-03-03, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faleralera
Inte sagt nåt om hans bakgrund, men faktum är att om det är ett planerat terrorbrott så måste han slå Stockholmsbombaren på titeln "världens sämsta terrorist" med rätt god marginal.

Dåligt ställe, dåligt tillfälle och dåligt utförande. Allt talar fortfarande för ett impulsivt psykosfall, som ofta brukar se ut exakt så här.

Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
8 skadade varav minst 2 livshotande är väl rätt så mycket "bättre" än Stockholmsbombaren som bara sprängde sig själv i bitar?

Ja, men förstå sammanhanget. Han hade åtminstone en bättre plan, som faktiskt direkt gick att koppla till ett terroristmotiv (bomb, mitt i Sthlm, rusningstid). Även om han misslyckades. Det här är raka motsatsen rent planeringsmässigt.
Senast redigerad av Faleralera 2021-03-03 kl. 23:18.
Citera
2021-03-03, 23:16
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Du var snabbare än mig. Tog reda på det genom att filtrera
Alla män boendes i lgh på bottenvåning. Han bor ensam, dömd i domstol och har bott där sedan maj 2020. Låt mig gissa på reaktion på avvisningsbeslut.

Jöpp..., och nu får denna herre sin vilja igenom. Sannolikheten är stor att det hela skulle ha skötts med "street-justice" därifrån han kommer. Dvs han skulle aldrig försökt sig på samma "stunt" där..

Brott lönar sig.
Citera
Medlem
Enligt senaste uppgifter är 3 personer livshotande skadade.
Citera
Medlem
Lantbruks avatar
Bor i lilla Vetlanda kommun.
För några år sedan spekulerade jag här på flashback när islamistiska terrorister kunde få för sig att börja terrorisera Sveriges småstäder.

Nu har det hänt på riktigt. Ändå bisarrt att det skedde just här.
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumpsterFire
Är han sandneger? Kommer kännas sjuuukt märkligt annars med tanke på det oplanerade tillvägagångssättet, eller?

Beror väl på hur du kände när Estemar knivade folk i Varberg eller när Anton gick in med svärd i skolan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in