2021-03-03, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Misstänkt terrorbrott? Vad kan det vara, islamister, högerextrema, vänster? Vad säger ni?

Enligt delad bild under gripning, så verkar GM vara en 20 årig utländsk. Motiv oklart, svårt att säga om det finns ett motiv bakom attacken eller om killen spåra ur.
Citera
Medlem
Tydligen så ska polisens agerande oxå utredas. Mycket märklig så här inledningsvis i min mening. Kan man kräva något mindre än att skjuta en person, som det på bilderna ser ut i benet, som precis huggit 8 personer med en kniv?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyx
https://twitter.com/IntelNewsDesk/status/1367178465741529091/photo/1

Den bilden har redan avfärdats i tråden.

Jämför gärna med denna, visar händelsen på riktigt:
https://imgur.com/a/u0gaDQZ
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
På twitter verkar det som utländska medier är mer intresserade av detta terrordåd än svenska.
Varför sänder inte SVT live?
Pga utländsk gärningsman och svenska offer!!!
Citera
2021-03-03, 19:27
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Även fjollorna på PK TV4 gick nu ut på 19.00 Nyheterna att det var ett terrorbrott,
ska bli intressant att se nu på "oberoende politiska" (Inte!) SVT 19.30.

Nej, att det utreds som terrorbrott betyder inte att det var det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Misstänkt terrorbrott? Vad kan det vara, islamister, högerextrema, vänster? Vad säger ni?

Jag tycker du kan börja läsa lite i tråden innan du ställer frågor. Ska du inte fråga efter FUP också.
Allvarligt och vänligt menat.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Etnicitet är dessa trolls energi.
Visst kan man tänka på hur man uttrycker sig, men tycker du verkligen det är fel att påpeka att gärningsmannen med största sannolikhet är ickesvensk? Har du inte tillräckligt på fötterna idag för att snabbt kunna dra en misstanke om att gärningsmannen är av utländsk härkomst eller tror du på fullaste allvar att det är ett svenskt beteende och att gärningsmannen är svensk?

Du har ju i stort sett facit uppslagen framför dig och ändå har du svårt att komma fram till ett möjligt svar. Det måste kännas fruktansvärt att vara så vänstervriden att man är rädd för att spekulera, trots att man har statistik som kan hjälpa en på traven.

Vad var det som ledde dig att tro att det rör sig om en helsvensk gärningsman i detta fall?
Citera
Medlem
analkings avatar
Annie Lööf twittrar
Citat:
Det som hänt i Vetlanda är fruktansvärt. Ett avskyvärt attentat, mitt på öppen gata. Just nu är mycket oklart, men jag följer utvecklingen noga. Mina tankar går till de drabbade och anhöriga.
Citera
2021-03-03, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Den bilden har redan avfärdats i tråden.

Jämför gärna med denna, visar händelsen på riktigt:
https://imgur.com/a/u0gaDQZ

Nej. Du på egen hand har avfärdat bilden. Sluta nu.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
ska bli intressant att se nu på "oberoende politiska" (Inte!) SVT 19.30.

Det blir nog en ängslig sändning, det här är en mardröm för dem.
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
På twitter verkar det som utländska medier är mer intresserade av detta terrordåd än svenska.
Varför sänder inte SVT live?

Dom gjorde det. Nu är det utredningsarbete som pågår. Dom kommer sända live när polisen har presskonferens. Känns det då som att svenska medier bryr sig mer eller vad krävs?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Tydligen så ska polisens agerande oxå utredas. Mycket märklig så här inledningsvis i min mening. Kan man kräva något mindre än att skjuta en person, som det på bilderna ser ut i benet, som precis huggit 8 personer med en kniv?
Polisens agerande utreds alltid när polisen har skjutit, så det är inte alls märkligt att det sker nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in