Citat:
Jag säger inte att det hade varit fel att förespråka bredare användning av munskydd på ett tidigt stadium, men för mig är det i alla fall tydligt att det skett en förskjutning i förväntningarna på munskydden.
Ditt citat indikerar en inställning som var vanlig initialt, dvs. "hur mycket skyddar munskyddet mig?". I en sån diskussion är det ju relevant att flagga för risken för infektion genom felaktig hantering av munskydden.
Relativt snabbt skiftade ju inställningen internationellt till att förespråka bred användning av munskydd för att skydda andra från min eventuella asymptomatiska Covid-19. Då försvinner ju bäringen i argument såsom de som framförs i ditt citat, och det är det här skiftet som man med fog kan kritisera FHM för att ha varit väldigt sega med att omfamna.
Ditt citat indikerar en inställning som var vanlig initialt, dvs. "hur mycket skyddar munskyddet mig?". I en sån diskussion är det ju relevant att flagga för risken för infektion genom felaktig hantering av munskydden.
Relativt snabbt skiftade ju inställningen internationellt till att förespråka bred användning av munskydd för att skydda andra från min eventuella asymptomatiska Covid-19. Då försvinner ju bäringen i argument såsom de som framförs i ditt citat, och det är det här skiftet som man med fog kan kritisera FHM för att ha varit väldigt sega med att omfamna.
Om man är så rädd för att folk ska göra fel, kan det inte bara gälla munskydd. Hålla avstånd till andra i mataffären, ta på fel saker som är lika smittade som det egna munskyddet, gå på krogen och hångla med förkylda och en massa annat.
Skulle inte en total nedstängning som i Spanien vara rätt medicin till det klantiga svenska folket? Om man misstror dom så mycket varför bara rekommendationer och inte förbud och bötesbelopp på tusentals kronor. Sverige slappas i värden jämte en den U-länder men munskydd det är farligt mycket farligt!
De flesta genomskådade bluffen och tog på sig munskydd om de fick tag på några. Miljoner svenskar förstod att det inte fanns några. Andra länder hade redan köpt upp alla lager. Tegnell och andra ansvariga stod bara och glodde. De tänkte "vi måste hitta på något försvar". Vi säger att det är farligt för folk klarar inte av att haka av sig dem. Sedan garvade de rått, tänkte tänkte "vi lurade idioterna"!