2020-05-22, 19:49
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Här får Fatheme svar på tal:
Nima Dervish

SV#217

Ang. Khavaris fuck-up:

https://kvartal.se/…/forsokte-ta-sig-in-i-eu-med-asylaktiv…/

»Fatemeh Khavari bekräftar det inträffade för Kvartal och säger att hon under december och januari var på besök i sitt forna hemland Iran, och att hon då blev bestulen på sin väska.»

För det första: Du som själv ”flytt” hit från Iran samt menar att det vore hemskt att utvisa unga afghaner dit…

Hur fan kommer det sig att du åker dit ”på besök”? En iranier som kom hit 87, som barn, kunde inte åka tillbaka utan strul (obligatorisk militärtjänst) förrän 2005, 18 år senare.
Du kom hit 2015. WAY too soon.

…………………

För det andra: Du hade både UT-kort och pass i din väska som blev bestulen.

Låt mig först berätta en historia:
De iranier med iranskt pass som på 80-talet satt i Istanbuls eller Atens flygplats tittade med blickar fyllda med skam, vanheder, avund och längtan på hur blonda tyskar, norrmän eller svenskar utan minsta problem (då fanns inte ens dagens post-9/11-regler) bordade planet med sina europeiska pass.

Det var passet som skilde oss åt, oss från ”them loser countries” som var mindervärdiga och måste noga kontrolleras och stoppas, och dem, som enbart välkomnades, fullvärdiga medlemmar i världssamfundet som de var.

Passet var det som gav dig trygghet. Passet är det som uppgraderade ditt människovärde inför andra.

När du har gått igenom sånt är passet värd sin tiodubbla vikt i guld.

Än idag är jag OCD-manisk gällande mitt pass när jag reser nånstans:
Jag går inte runt med den hur som helst, pröjsar extra för att ha den i safebox. Går jag ut med den så lägger jag den i en platt midjeväska, till hälften osynlig under skjortan och till hälften instucken under byxorna ”just in case”; så att den inte kan stjälas och så att jag *konstant* känner den mot min kropp.

Sådan är jag trettio jävla år senare. Du kan tänka dig hur jag hade varit fem sketna år efter att ha anlänt till Sverige.

Det är därför, Khavari, som jag är övertygad om att du ljuger.
https://www.facebook.com/NimaDervishPublic/?__cft__[0]=AZUQjtDSDUEAcyBB5wFbq1RpyK8tQZbmCDzywQucK76myYxT_ azRg6Ua3CFAtQnBDcWvWJtjo8XEQm8Jae8S8CQllaWZ9KoyuDV ivUB1U3F6MfFwIKNskLBbiSeWcq5ml4pAftPNRntZBOdvJiZTk CGkBVKBr35xZeVH-QAMOtElAQWkTRTNCNybTZMRo-Vxt_g&__tn__=-UC%2CP-y-R

Din länk funkar lite dåligt, skulle du kunna ta en screenshot?
Citera
2020-05-22, 19:56
Medlem
Hen´s bok "Jag stannar till slutet" ska bli teater till hösten.

Som skattebetalare hoppas jag att hen´s slut kommer snart, min plånbok har inte plats för fler "asylärenden"!!!
Citera
2020-05-22, 22:55
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Din länk funkar lite dåligt, skulle du kunna ta en screenshot?
Här:

https://www.facebook.com/NimaDervishPublic/posts/3059062154117125
Citera
2020-09-13, 15:57
Medlem
DN har idag en långintervju med Fatemeh efter att det varit tyst om henne i drygt två år; den är dessutom publicerad i *kultur*delen och med stora glansiga porträttfoton - det är verkligen en tung placering som ger en aning om hur stor betydelse DN tillmäter henne.

Som vanligt i sådana här sammanhang numera lyser alla följdfrågor och problematiseringar med sin frånvaro, Fatemeh babblar på om ingrodd strukturell rasism, mental vit rasism osv - och intervjuaren bara nickar medhåll. Ingenstans ger hon någon vettig förklaring till att hon och hennes släktingar skulle ha obetingad rätt att bo i Sverige och försörjas av svenska folket.

Tydligen har hon skrivit en förment självutlämnande memoarbok, ungefär som sin förebild Pascalidou. Vi kan säkert räkna med tårögda och hyllande recensioner framöver.
Citera
2020-09-14, 06:56
Medlem
crippas avatar
Läste också den där och förundrades över att det inte ställdes en enda kritisk fråga. Vore t ex intressant att få veta vad som hände med alla pengar som samlades in och som hamnde på hennes brors konto. Och vem är hpn egentligen? Och hur var det med det "försvunna" passet som hop uppenbarligen lånade ut i våras? Obehaglig människa....
Citera
2020-12-23, 15:39
Medlem
Annie Hellquist är chefredaktör för syndikalisttidningen Arbetaren och modell för AFA-butiken Red Deer Collective. Hon har en lång bakgrund inom den svenska extremvänstern och kopplingar till många andra tongivande vänsterextremister.
https://avmaskerat.com/annie-hellquist-afa-modell-och-chefredaktor-for-arbetaren-se/
Citera
2020-12-23, 15:49
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarMadden
Annie Hellquist är chefredaktör för syndikalisttidningen Arbetaren och modell för AFA-butiken Red Deer Collective. Hon har en lång bakgrund inom den svenska extremvänstern och kopplingar till många andra tongivande vänsterextremister.
https://avmaskerat.com/annie-hellquist-afa-modell-och-chefredaktor-for-arbetaren-se/

Vad har det inlägget med tråden att göra?
Citera
2020-12-23, 16:03
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Vad har det inlägget med tråden att göra?
Från länken du aldrig klickade: 'Annie Hellquist är en som länge varit delaktig men som undgått avslöjande genom att hålla sig i bakgrunden. Hon blev visserligen uppmärksammad år 2018 då Samnytt avslöjade att hon var spökskrivare till Fatemeh Khavari'
så du klickar väl inte denna heller, fast du borde: https://samnytt.se/vansterjournalist-spokskrivare-bakom-fatima-khawaris-sjalvbiografi/
Citera
2020-12-23, 16:14
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippa
Läste också den där och förundrades över att det inte ställdes en enda kritisk fråga. Vore t ex intressant att få veta vad som hände med alla pengar som samlades in och som hamnde på hennes brors konto. Och vem är hpn egentligen? Och hur var det med det "försvunna" passet som hop uppenbarligen lånade ut i våras? Obehaglig människa....

Agendajournalistik. Att ställa frågor är kränkande och förstör den mysiga stämningen. Att vara kritisk och att wallraffa är CIS-toxiskt.
Citera
2021-03-03, 15:21
Medlem
spoilers avatar
Betalvägg

"Fatemeh Khavari blev rikskänd asylaktivist år 2017 genom sittstrejken för att stoppa utvisningar av afghaner utan flyktingskäl. Hennes mamma Jamila, som intervjuats av bland annat DN om sin dotters kamp, processar nu mot svenska myndigheter om att få bidragspengar – trots att hushållet hade 1,3 miljoner i skattepliktig inkomst 2019."

https://www.nyatider.nu/familjen-khavari-stangas-om-bistand-fran-skattebetalarna-trots-hushallsinkomst-pa-13-miljoner/
Citera
2021-03-17, 10:26
Medlem
Först: Jag är INTE bra på att känna igen människor som jag bara sett på bild eller länge sedan. Men...

Det är trots allt intressant varthän opinionsbildare tar vägen och jag uppmanar någon annan säkrare på igenkänning att kolla. Det kan kanske även kollas om hon överhuvudtaget befinner sig på ön?
Senast redigerad av hannes.muller 2021-03-17 kl. 11:16.
Citera
2021-03-25, 20:53
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Först: Jag är INTE bra på att känna igen människor som jag bara sett på bild eller länge sedan. Men...

Det är trots allt intressant varthän opinionsbildare tar vägen och jag uppmanar någon annan säkrare på igenkänning att kolla. Det kan kanske även kollas om hon överhuvudtaget befinner sig på ön?
Vilken ö?
Vill du att någon ska åka till en icke namngiven ö och leta efter Fatehme? Ganska obegripligt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in