2021-03-03, 14:25
Medlem
13 006 döda nu.

Vi har spräckt 13 000-vallen. Och än är det bara onsdag.
Citera
2021-03-03, 14:27
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Jag tror att dom flesta tror/tycker "långtidscovid" är kraftigt överdrivet.

Frågan är vad det spelar för roll i sammanhanget. Många tror att Jorden är platt också, det är dock ingenting vi behöver ta hänsyn till.
Citera
2021-03-03, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
13 006 döda nu.

Varav hälften hade dött när dom ändå gjorde det
Citera
2021-03-03, 14:32
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Det som stått överst i all media med gigantiska krigsrubriker i ett helt år tror du alltså att folk missar...
Jag tror att ca: 7000 i överdödlighet med en snittålder på 84, det tycker folk inte är så farligt.
Jag tror att folk tycker att naturen till viss del måste ha sin gång som vid alla andra pandemier.
Jag tror att folk tycker det är mindre "farligt" för det är mest äldre äldre som dör.

Syniskt kanske men så tror jag det är, hade det varit tusentals unga som dött då hade vi haft en frivillig lockdown.

Finns det något land i världen där befolkningen har krävt hårdare restriktioner?

Helt riktigt. Det hade blivit ett ramaskri ifrån egoisterna.
Citera
2021-03-03, 14:32
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Fruktansvärda siffror. Sveriges massmord fortsätter! 84 nya döda inrapporterade som sagt. Trots vaccineringarna. Man tror inte att det är sant.
Det hade varit intressant att se ålder på dödsfallen hur de utvecklar sig över tid. T ex genomsnitts- eller medianålder vecka för vecka.
Citera
2021-03-03, 14:34
Medlem
Varför tillåter man fortfarande fritidsaktiviteter för barn och ungdomar? Det är idioti! Stäng ner allt onödigt genast.
Citera
2021-03-03, 14:36
Medlem
Citat:
Det som stått överst i all media med gigantiska krigsrubriker i ett helt år tror du alltså att folk missar...
Jag tror att ca: 7000 i överdödlighet med en snittålder på 84, det tycker folk inte är så farligt.
Jag tror att folk tycker att naturen till viss del måste ha sin gång som vid alla andra pandemier.
Jag tror att folk tycker det är mindre "farligt" för det är mest äldre äldre som dör.

Syniskt kanske men så tror jag det är, hade det varit tusentals unga som dött då hade vi haft en frivillig lockdown.

Finns det något land i världen där befolkningen har krävt hårdare restriktioner?

"Naturen måste ha sin gång" är en oerhört lat och naivt synsätt.

Vi kan stoppa detta till nästan 100% men folk "låter naturen ha sin gång" istället för att följa restriktioner för dom tycker det tråkigt. Oehört vidrigt synsätt.

Varför ens ha sjukhus? Låt naturen ha sin gång?
Citera
2021-03-03, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Danmark framstår som världens mest progressiva land vad gäller pandemin.

Jag håller med!

Danmark använder också varje droppe vaccin medan Sverige går långsamt - jag förstår inte varför Sverige har alltid cirka 250 000 oanvända vacciner?

Siffrorna för Sverige visar:

- levererade doser fram till vecka 8 - 1 073 715 doser
- doser som hittills använts till idag - 817 706 doser

Oanvända doser: 256 009

I morgon eller dagen efter under vecka 9 anländer 271 560 nya doser, vilket lämnar cirka 250 000 doser per vecka som inte har använts.

Norge, Finland och Danmark använder varje droppe och lagrar inte doser eftersom revaccinationsdoser kan separeras från framtida leveranser varje vecka.
Citera
2021-03-03, 14:37
Medlem
Citat:
13 006 döda nu.

87 000 kvar till till ''målet'' för 100 000 döda som skulle infalla påsken 2020. När uppnår vi dessa siffror? år 3144?
Citera
2021-03-03, 14:38
Medlem
Citat:
Fruktansvärda siffror. Sveriges massmord fortsätter! 84 nya döda inrapporterade som sagt. Trots vaccineringarna. Man tror inte att det är sant.

Inget tvivel om att det är fruktansvärt. Men ”trots vaccineringarna” är inte riktigt sanningen. Idag rapporterar många av regionerna sammanställningar av dödsfall som skett några dagar till någon vecka bak i tiden. Den som tex dog i mitten på förra veckan har då i snitt varit sjuk ca 3 veckor. Sen får man lägga på ytterligare 5 dagar för inkubationstid och då är vi tillbaka i månadsskiftet Januari- februari. Vid det laget hade vi knappt en handfull vaccinerade med fullt skydd, om ens det, eftersom det även där är en fördröjning från spruta till effekt.
Citera
2021-03-03, 14:38
Medlem
Dbloodss avatar
278 319 har alltså nu fått sin andra dos vaccin. När släpper dem restriktionerna? Vid 500.000? 1milj?
Vad är egentligen planen, varför drar dom in striktare restriktioner nu? Borde vara helt verkningslöst och för sent iaf.

Det är så mycket som inte har någon logik.

Vi planera att öppna Liseberg och djurparker men på andra sidan kan inte Gösta och Kerstin ta en fika tillsammans på en galleria.
Citera
2021-03-03, 14:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Varav hälften hade dött när dom ändå gjorde det

Du verkar väldigt säker på din sak. Har du en konkret källa till ditt uttalande eller killgissar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in