2021-03-02, 19:37
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
2,5 miljoner människor världen över beräknas ha dött pga restriktionerna enligt FN. Lika många som påstås ha dött av Covid. I själva verket har de flesta som påstås dött av covid inte alls dött av covid och i många fall inte ens haft covid. Dessutom kommer många människor dö det närmaste åren pga restriktionerna som pågått de senaste året.

Lockdown dödar. Men det gör väl ingenting, huvudsaken är att ingen dör av covid.

Hur många tror du hade dött om världen kört på utan restriktioner? Utan vaccin?
För övrigt undrar jag vad för slags vetenskapliga bevis de har för sin siffra, med tanke på hur osäkra dödstalen är för själva pandemin.
Citera
2021-03-02, 19:41
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Hur många tror du hade dött om världen kört på utan restriktioner? Utan vaccin?
För övrigt undrar jag vad för slags vetenskapliga bevis de har för sin siffra, med tanke på hur osäkra dödstalen är för själva pandemin.

Lika många. Eller förmodligen färre om man ska vara ärlig. Restriktioner och lockdowns har ingen som helst (positiv) effekt.

Ett vaccin är också helt onödigt. Det räcker att ta hand om sin hälsa så är man utom fara för förkylningsviruset i fråga.
Citera
2021-03-02, 19:45
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Precis, och det är inte slut än. Jag bävar för att detta tillstånd ska fortsätta även när majoriteten av befolkningen är vaccinerade.

Det har ju låtit så i alla fall fram till alldeles nyligen. UK gick ju dock förra veckan ut med att man "hoppas" kunna slopa samtliga restriktioner den 21 juni. Men kanske är det bara en del i den psykologiska tortyren man utsatt folket för det senaste året. Ge dem hopp, och ryck sedan bort det igen.

Man har ju de sk "nya varianterna" att ta till som motivering ifall man har lust att förlänga nedstängningarna. Skulle inte förvåna mig om det sker framöver.
Citera
2021-03-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Israelerna ska nu genomföra en studie för att se om cannabis har effekt på cornaviruset.

https://www.jpost.com/health-science/does-marijuana-help-sick-recover-from-coronavirus-660685

Hade varit kul att se patienterna ligga stenade i en tung dimma av cannabis puffandes för glatta livet. Kan bli fina explosioner då syrgas och brinnande cigarett inte är en bra kombination.

Den nyheten såg jag inte komma! Kan bli ganska intressant cannabisdebatt i Sverige om studien visar sig vara framgångsrik😉
Citera
2021-03-02, 19:56
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det har ju låtit så i alla fall fram till alldeles nyligen. UK gick ju dock förra veckan ut med att man "hoppas" kunna slopa samtliga restriktioner den 21 juni. Men kanske är det bara en del i den psykologiska tortyren man utsatt folket för det senaste året. Ge dem hopp, och ryck sedan bort det igen.

Man har ju de sk "nya varianterna" att ta till som motivering ifall man har lust att förlänga nedstängningarna. Skulle inte förvåna mig om det sker framöver.

Det läggs oerhört stort fokus på olika mutationer, vilket talar för att åtgärder och restriktioner kommer pågå i princip hur länge som helst. Tyvärr. Mitt hopp är ändå att folk kommer att börja protestera mer.
Citera
2021-03-02, 20:01
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Då rapportering sker efter att vaccination redan har skett, så spelar rapporteringshastigheten ingen större roll.

Folk blir vaccinerade i den takt som vaccinet finns att tillgå.
Det spelar roll när folk jämför ländernas vaccineringshastighet.
Citera
2021-03-02, 20:02
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Nej, det kan inte stämma.

- Sverige är bäst i världen på statistik.
Hälsningar Anders Tegnell.
Precis, just därför tar det lite mer tid. Hellre rätt än snabbt.
Citera
2021-03-02, 20:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Det läggs oerhört stort fokus på olika mutationer, vilket talar för att åtgärder och restriktioner kommer pågå i princip hur länge som helst. Tyvärr. Mitt hopp är ändå att folk kommer att börja protestera mer.

Samma här. Men jag tror inte de kan köra den här scamdemin obehindrat så mycket längre. Folk är så förbannat less nu och är det inte helt öppet igen till sommaren så kommer vi se våldsamma protester dagligen i varenda stad. Även om det så bara är 5% som inte är hjärntvättade får så är det ändå tillräckligt för att ställa till med mycket kaos för makthavarna.

Bara att hoppas.
Citera
2021-03-02, 20:48
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
De du ser är inte hela sanningen... hudiksvall tex rapporterar en gång i veckan! har för mig att det är torsdagar.
Vad är en mer rättvisande bild i Gävleborg då?
Citera
2021-03-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrArpeggio
Från dagens Pk:

”Det har rapporterats om att unga turister kommer till Sverige från länder i lockdown, hur ser ni på det?

Tegnell: – Följer de regelverket och har med ett negativt covid-test, håller sig isolerade första veckan och testar om sig, och följer andra rekommendationer på plats i Sverige så finns ingen anledning att de ska behandlas annorlunda.”

Ska man skratta eller gråta? Hur troligt är det att dessa ”unga turister” självisolerar i en vecka för att sedan följa alla restriktioner ?
Tegnell känns inte närvarande på pressträffarna kanske är åldern?
Citera
2021-03-02, 21:00
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Aftonbladet skriver om att S påstås ha trollfabriker.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6zl3P8/kds-attack-pa-s-har-egna-trollfabriker

Vilken typ av inlägg kan man förvänta sig att dessa troll skulle skriva, om det är sant och de finns i tråden?

Maria Arkeby nämns.

Samtliga inlägg som försöker släta över Tegnells och regeringens tillkortakommanden avseende pandemihanteringen...

Damage control lär garanterat förekomma på samtliga sociala medieplattformar.
Citera
2021-03-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tack.
Krig vinns och förloras via propaganda - också.
Propagandan på ”vår” sida är att vi vinner om vi hittar vaccin.
Men Kriget är i praktiken vunnet av covidstyrkorna .😟 eller?
Att besegra Covid är som att besegra Talibaner, Islamister etc, de försvinner in i civilsamhället och ligger lågt för att sen komma tillbaks som en gummiboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in