2021-03-02, 19:24
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Att benen hittades i en grotta tyder på att de kan vara från jägarstenåldern.
Förutom att där inte finns grottor, då?
Citera
2021-03-02, 19:26
Avslutad
Grottmannen torde ha ramlat, skadat sig och krupit in i "grottan"
Citera
2021-03-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Beror väl på.
Vilda djur kan ha tuggat på kroppen

Ja, både vildsvin och grävling är asätare. För att inte tala om rävar som älskar att mumsa på kadaver som andra lämnat.
Citera
2021-03-02, 19:28
Medlem
Helt övertygad om att det är deniz. Allting pekar tyvärr på det. Det sista digitala spåret (med hjälp av GPS:en på hans Garminklocka som han förmodligen hade på sig) ledde till Tyresta Nationalpark. Satelitbilderna på Aftonbladet visar det s.k ”Brandområdet” i anslutning till Åvövägen vid Tyresta Nationalpark. Brandområdet är vackert att springa vid, men klippigt, brandt och där kvalevorna hittades en 30-40 min lång promenad bland sten och lera för att ta sig ut från området. Man har sökt igenom Tyresta, mycket, men eftersom Brandområdet är så pass avlägset och långt bort har man inte förmått sig att ta sig dit. För en elittränad soldat som Deniz, är det däremot inte misstänksamt, konstigt eller oväntat att han skulle välja just Brandområdet för en springtur.

I anslutning till de mänskliga kvarlevorna ska dessutom elektronik ha hittats, vilket jag förmodar är hans Garminklocka. Denna elektronik hoppas de kunna hjälpa till med identifieringen, vilket en Garminklocka absolut skulle kunna göra. Eftersom han hittades nedanför en klippa vid en sorts skreva till en grotta så är min teori att han halkat/ramlat nedför klippan och ha skadat sig, men då fortfarande varit vid medvetande. Möjligtvis brutit benet/n, lårbenshals eller kanske t.om ryggen så pass illa att han inte kunnat ta sig därifrån. Elitsoldat eller ej, att ramla ned från en klippa och skada sig rejält skulle lamslår även den bäste. Däremot, elittränad som han var/är (återstår att se), förstod han själv att han skulle behöva söka något typ av skydd för regn, snö, kyla, vind och djur (som det f.ö finns många av i Tyresta Nationalpark, något som kan förklara varför tidningarna benämner det som just ”mänskliga kvarlevor”) och ska då ha krupit/hasat/dragit sig in i grottan. Där kan ni nog förstå själva vad som har hänt. Kroppen klarar inte alltför många dagar utomhus utan mat, vatten eller värme.

Så fruktansvärt alltihop, och som sagt, det här är bara min teori utifrån det jag tagit reda på och utifrån det som har stått. Jag hoppas självklart precis som alla andra att Deniz är vid liv någonstans och bara håller sig undan frivilligt, men det här fyndet låter alltför mycket som mänskliga kvarlevor från Deniz.
Citera
2021-03-02, 19:29
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Förutom att där inte finns grottor, då?
Göteborgsposten gick tidigare idag ut med att kvarlevor hittats i en grotta. Nu har man ändrat till "klippigt område". Uppenbarligen försöker media dölja något. False flag-operation? Psy-ops?
Citera
2021-03-02, 19:34
Medlem
Konstigt att dom där hundarna nån blev upprörd på mig tidigare för att jag förkastade inte hittade de som låg på platsen. Hundar hittar tamejfan inget annat än en korvbit eller annat ting för egen belöning. Lär ju inte varit från 5000 år före Kristus heller med elektronik på sin lekamen. Bara utifrån den utrustningen borde en rätt enkelt uteslutningsprocess kunna utföras.
Citera
2021-03-02, 19:34
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Göteborgsposten gick tidigare idag ut med att kvarlevor hittats i en grotta. Nu har man ändrat till "klippigt område". Uppenbarligen försöker media dölja något. False flag-operation? Psy-ops?
Ignorans. Även aftonbladet skrev det, sen blev det "klyfta". Sensationalism lever ju ändå starkt i media.

Det finns NÅN slags grotta i hela området, men inte där detta skedde - enligt tråden, jag kan inte hela området även om jag gått lite där. Bodde i trakterna förr - men flera i tråden har hävdat att grottor inte finns förutom (länk till nån sajt som krävde inloggning).
Citera
2021-03-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det är väl ingen fin skog. Det är ju en urskog. I inre Norrland har du nog aldrig varit.
Undrar om det finns statistik på hur många som går vilse eller försvinner i Tyrestaskogen per år.

Asfaltera skiten och bygg bostäder där.

Urskogar är väldigt viktiga för ekosystemet och därmed våran och andra arters existens samt överlevnad. Det är vackra platser med en stor och viktig artmångfald som det annars är stor brist på i hela landet och i Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaBarker
Ett dött Rådjur blir i princip uppätet på tre veckor under vintern, korpar och rävar kalasar i sej det mest ätbara ganska snabbt........

Men detta var inte ett rådjur som dog på en plats ett rådjur vanligen dör. Vad som dock verkligen förändrat bilden sen jag skrev det du citerade är ju att kroppen var sprängd. Då försvinner delar betydligt snabbare..
Citera
Medlem
Citat:

Tror snarare det är landets journalister, uppfödda på sojamjölk och veganfärs, som saknar både grottor och klippor sitt naturliga habitat där de rör sig mellan redaktionen och lägenheten på söder. Det är inte lätt att veta vad som är vad då.
Citera
2021-03-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Men detta var inte ett rådjur som dog på en plats ett rådjur vanligen dör. Vad som dock verkligen förändrat bilden sen jag skrev det du citerade är ju att kroppen var sprängd. Då försvinner delar betydligt snabbare..

Tror du rovdjur förkastar människokött? Nej, dom äter det, har alltid ätit det, benen flyger överallt, och en orange reflexväst är grönbrun som kamoflauge efter 2 veckor på samma plats. LOL, ofta folk går ut i vildmarken för att spränga sig själv i bitar? NÄE. Ta dig i kragen för fan.
Citera
2021-03-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Har polisen sagt att kroppen var sprängd eller är det en uppgift från kloakmedia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in