Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
Hej Pakshu,
Jag vet mycket väl vad jag pratar om... jag har läst på.. ordentligt!
Samtliga tre beräkningsmetoder är relevanta för att skapa sig en helhetsbild gällande virusets dödlighet.
Innan du kastar dig över tangentbordet rekommenderar jag att du
tänker efter före.. nedan definition är inget som JAG har hittat på utan en vetenskapligt vedertagen metod.
se länk "Principles of Epidemiology, Lesson 3: Measures of Risk, Section 3: Mortality Frequency Measures
Mortality rate :
https://www.cdc.gov/csels/dsepd/ss1978/lesson3/section3.html
Mortality Rate
IFR
CFR
Att jag trycker så hårt på Mortality Rate är att visa på perspektiv. Pappskallarna/Påverkansagenterna tjatar envist hela tiden om CFR.. kanske den minst relevanta av alla mätmetoder då den mäter antal avlidna mot antal TESTADE... alla de som får milda eller inga symptom och därför inte testar sig hamnar utanför denna beräkning.
Lika lite som hela sanningen ligger i att kolla på endast CFR så är det precis lika felaktigt att kika på endast IFR (även om den är en mer korrekt beskrivning av sanningen än CFR)
Mortality rate är för att sätta ovan två i relation till hela befolkningen.
Jag tror inte att mitt svar kommer påverka dig nämnvärt.. vi har redan skrivit om detta tidigare.. och du har visat stor oförmåga att ta till dig abstrakt information.
Håll dig till spik och hammare.
Det är du som inte har förmåga att tänka abstrakt.
När man pratar om problematiken runt den högre utbildningen och att antalet studieplatser utökades kraftigt, med resultat att det började läsa en massa individer på universiteten och högskolorna, som egentligen inte var av rätt virke. Det är dig man pratar om då.
Du läser ett kapitel, försöker dig på flervalsfrågorna i slutet av läsningen, och får nästan alltid runt 25% av svaren rätt. Av den enkla anledningen att det bara finns 4 val.
Med ditt bisarra resonemang skulle man under tidigt 80-tal dra slutsatsen att "HIV är inget att bry sig om. Det har en mortality rate på i princip noll, det har knappt dött någon, förutom några homosexuella män, så vi ska inte försöka stoppa det".
Så mortality rate på i princip noll. Men vad tror du IFR var för HIV innan bra medicinering hade tagits fram?