2021-02-26, 09:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetmest365
Det kommer att dyka upp många mutationer. Snart en Flashbackmutation!

Virus som sprider sig på internet har man ju hört talas om.
Citera
2021-02-26, 09:37
Medlem
SKR: "Regionerna har bara fått en tredjedel av doserna".

Ja, vad var det jag och många andra i tråden varnade för just i december och januari?! Jo, just att detta skulle ske.

Samtidigt hånade Tegnell folk och regioner som såg just detta komma.

Tegnell hade återigen fel.
Citera
2021-02-26, 09:37
Medlem
allt.o.ingets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det som intresserar mig i MIN egen bekantskapskrets är att varför EN familjemedlem i två olika familjer har klarat sig utan att smittas när resten av familjen är smittad? Dessa smittade har delat säng med en smittad, andats samma luft i sovrummet, använt samma "gästhandduk" på toaletten etc..

Alla familjemedlemmar i båda familjerna har blivit testade: en i varje familj visar negativt provsvar..

Jag tycker att det är märkligt hur vissa tycks ha någon sorts "naturlig immunitet" och smittas inte hur mycket de sen utsätts för viruset.

Det är inte ett helt nytt virus. Varianter av viruset har cirkulerat tidigare. Det är det enda som kan förklara Kinas och östasiens milda siffror. Även länder i mellanöstern har milda siffror och de är kända för att ha väldigt många östasiatiska gästarbetare.

Covid-19 är av allt att döma en mutering eller en hybrid av ett tidigare cirkulerat virus. Må så vara från ett labb eller på naturlig väg. Det räcker för att många ska ha ett naturligt skydd. Och det räcker för att många knappt ens får några symptom.
Senast redigerad av allt.o.inget 2021-02-26 kl. 09:40.
Citera
2021-02-26, 10:01
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det som intresserar mig i MIN egen bekantskapskrets är att varför EN familjemedlem i två olika familjer har klarat sig utan att smittas när resten av familjen är smittad? Dessa smittade har delat säng med en smittad, andats samma luft i sovrummet, använt samma "gästhandduk" på toaletten etc..

Alla familjemedlemmar i båda familjerna har blivit testade: en i varje familj visar negativt provsvar..

Jag tycker att det är märkligt hur vissa tycks ha någon sorts "naturlig immunitet" och smittas inte hur mycket de sen utsätts för viruset.
Jo, det är märkligt att vissa klarar sig.
Jag har två exempel på att det går att bo under samma tak utan att bli smittad.
I båda fallen var det en dotter 20+ som var sjuk medan resten av familjen inte blev sjuk.
Den ena familjen levde som vanligt medan den andra ansträngde sig för att hålla dottern borta från resten av familjen.
Citera
2021-02-26, 10:09
Medlem
271 560

Så mycket vaccin får Sverige nästa vecka.

Däremot veckan efter, alltså första veckan i mars. Då får Sverige ynka 156 210 vaccin. WTF?!
Citera
2021-02-26, 10:19
Medlem
I April, om en månad dvs. Då kommer nog den stora skillnaden. 3 365 167 vaccindoser får vi i april. Med dessa bör alla 70+ ha fått både en och två doser. Då hoppas jag vi öppnar upp samhället rejält. Lagom till våren!
Citera
2021-02-26, 10:26
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
271 560

Så mycket vaccin får Sverige nästa vecka.

Däremot veckan efter, alltså första veckan i mars. Då får Sverige ynka 156 210 vaccin. WTF?!
Runt 450 000 doser på två veckor är inte illa.
Särskilt inte när det råder bristsituation i hela EU.
Citera
2021-02-26, 10:29
Medlem
kazangass avatar
Citat:
I April, om en månad dvs. Då kommer nog den stora skillnaden. 3 365 167 vaccindoser får vi i april. Med dessa bör alla 70+ ha fått både en och två doser. Då hoppas jag vi öppnar upp samhället rejält. Lagom till våren!
Bland inte ihop vaccination och "öppna upp".
Dessa två hör inte ihop.

Det enda som påverkar möjligheten till att öppna upp är att smittspridningen avstannar.
Gör den inte det trots vaccin, kommer restriktionerna att vara på plats minst 1 år till.

Själv tycker jag det är något underligt, men restriktionerna känns alltmer som politiska verktyg.
Citera
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
SKR: "Regionerna har bara fått en tredjedel av doserna".

Ja, vad var det jag och många andra i tråden varnade för just i december och januari?! Jo, just att detta skulle ske.

Samtidigt hånade Tegnell folk och regioner som såg just detta komma.

Tegnell hade återigen fel.

Du menar precis som alla andra med insyn?! Att några olyckskorpar satt här och gissade att det skulle gå åt helvete räknas inte! Det är ju vissas våta dröm. Med den inställningen kan livet inte vara lätt..

Att Tegnell haft fel i det mesta är en sak, men att han uttalar sig om leveranser av vaccin som han inte kan påverka ett skit, är ju inget konstigt. Han vidarebefordrar ju bara infon han får av vaccinsamordnaren och regeringen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Bland inte ihop vaccination och "öppna upp".
Dessa två hör inte ihop.

Det enda som påverkar möjligheten till att öppna upp är att smittspridningen avstannar.
Gör den inte det trots vaccin, kommer restriktionerna att vara på plats minst 1 år till.

Själv tycker jag det är något underligt, men restriktionerna känns alltmer som politiska verktyg.

Fast vaccineringen stoppar uppenbarligen smittspridningen. Det ser man i Israel. I England. I Sverige också för den delen på SÄBO och ålderdomshemmen.
Citera
2021-02-26, 10:30
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Fast vaccineringen stoppar uppenbarligen smittspridningen. Det ser man i Israel. I England. I Sverige också för den delen på SÄBO och ålderdomshemmen.
Spelar ingen roll. Det finns inget krav vad gäller restriktionerna, att dessa ska upphöra vid misnkad smitta.
Citera
2021-02-26, 10:31
Medlem
Har någon region rapporterat idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här