2021-02-25, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Självklart kan du göra det, om du håller avstånd och använder mask! Detta efter en lockdown i ca en månad för att få.samhällsspridningen under kontroll nu i vår.
Efter det kan vi öppna upp med restriktioner.
Annars tror jag tyvärr att vi blir inlåsta hela sommaren istället och det vill nog ingen.. så mask och en månads lockdown snarast är ett lågt pris att betala för att rädda våra äldre o sköra och ha en fantastisk sommar!

Jag använder inte mask nej.
Citera
2021-02-25, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Du ska absolut inte sluta "röra dig ute" men jag gissar att du inte menar ta en promenad i skogen utan du vill "gå på stan"

Träffa vänner ska du absolut göra, en och en

Du kan ju fortsätta gå på gymmet du, tills dom stänger ner det också för att folk som du inte har vett i skallen...Ju mer du stramar emot ju mer restriktioner blir det, ju mer "skit" kommer ditt liv att bli.

Blir ju kul till sommaren sen när ALLT kommer vara stängt pga över sociala människor som du inte kan leva en dag utan sociala kontakter.

Ja. Det bästa vore om vi alla bara begick självmord.
Men fram till dess kommer jag vara på gymmet m.m.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Så de som trängt sig före i kön kommer få dos 2 i tid! Varför? Tror många skulle tycka det var ok att slösa några doser för att ge signal till hur fel dessa personer agerat. I Kanada t.ex har man gjort så. Ett rikt par som snodde dos 1 kommer få dos 2 först när det är deras tur till sommaren som tidigast.
Citera
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag använder inte mask nej.

Det är ju inget krav, men jag rekommenderar dig att börja använda mask. Finns massor av snygga modeller att köpa inte bara de tråkiga sjukhus maskerna.
Jag hoppas på fan att du håller avstånd även om jag inte är säker på att en förnekare som du gör det.
Citera
2021-02-25, 10:14
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så de som trängt sig före i kön kommer få dos 2 i tid! Varför? Tror många skulle tycka det var ok att slösa några doser för att ge signal till hur fel dessa personer agerat. I Kanada t.ex har man gjort så. Ett rikt par som snodde dos 1 kommer få dos 2 först när det är deras tur till sommaren som tidigast.
För att sjukvården inte är en rättsvårdande myndighet, och att genom att neka injektion 2 bryter man mot tillverkarens rekommendationer. Med risk för patientskada.

Ett par tusen för tidiga injektioner är en droppe i havet om vaccinleveranserna fungerar.
Citera
2021-02-25, 10:16
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Det är ju inget krav, men jag rekommenderar dig att börja använda mask. Finns massor av snygga modeller att köpa inte bara de tråkiga sjukhus maskerna.
Jag hoppas på fan att du håller avstånd även om jag inte är säker på att en förnekare som du gör det.
Varför kallar du honom förnekare?
Han bär inte mask då han anser att det är effektivt att hålla avstånd till okända.
Du vet heller inte vilka sammanhang rör sig i, och när i tiden.

Släpp aggressiviteteten, och diskutera sakligt istället.
Citera
2021-02-25, 10:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
För att sjukvården inte är en rättsvårdande myndighet, och att genom att neka injektion 2 bryter man mot tillverkarens rekommendationer. Med risk för patientskada.

Ett par tusen för tidiga injektioner är en droppe i havet om vaccinleveranserna fungerar.

Men andra länder gör alltså det. Risk för skada var det liksom i första steget när de snodde dosen. Att neka dom andra dosen blir en droppe i havet och gör ju mer för framtida patientsäkerhet att det inte ska löna sig att fuska som de gjort.
Citera
2021-02-25, 10:17
Medlem
Citat:

Amen ge dig.

Så bara för att du måste avstå gymmet lite så vill du ta livet av dig

Jag hoppas du är förberedd på att det kommer vara totalstängt till sommaren? Hur ska du hantera det då? Har du en psykolog redo?
Citera
2021-02-25, 10:20
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Finland stänger ner i tre veckor, rapporterar svenska Yle.

Landets statsminister Sanna Marin höll pressträff för en stund sedan och berättade att man inför undantagstillstånd.

– Jag vet ni är trötta. Det är jag också. Men vi måste orka och nu är situationen svårare. Den brittiska virusvarianten är svårare, de gamla verktygen duger inte. Stängda gränser räcker inte, sa Marin, enligt Yle.

Distansundervisning införs för skolorna och fritidsverksamhet för äldre barn stoppas.

Ett mötesförbud för fler än sex personer införs, och människor uppmanas att undvika privata samlingar.

Nästa vecka kommer också ett förslag om stängda restauranger.

Bra jobbat Finland, snart gör vi förhoppningsvis likadant!

Är det inte bättre att låsa in alla riskgrupper i koncentrationsläger?
Citera
2021-02-25, 10:21
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men andra länder gör alltså det. Risk för skada var det liksom i första steget när de snodde dosen. Att neka dom andra dosen blir en droppe i havet och gör ju mer för framtida patientsäkerhet att det inte ska löna sig att fuska som de gjort.
Spelar det någon roll vad andra länder gör, då detta skett i Sverige?
Ingen har fått en behandling som de inte har rätt till, det är endast en förskjutning i tid.

Att neka en medborgare behandling utan lagstöd är att bege sig ut på natt-tunn is.
Detta kan snabbt få oanande följdeffekter, vilka andra regler är moraliskt rätt att strunta i?
Citera
2021-02-25, 10:22
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:

Fortsätter vi såhär kommer gymmet vara stängt till sommaren och en lång tid framöver, istället för att vara en rebell så försök att hjälpa till och tänka sakligt?
Självmord över gym? Lägg ner nu, menar du allvar är du verkligen en riktigt svag individ och jag råder dig då att prata med en psykolog snarast.
Citera
2021-02-25, 10:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Kanske, men det finns inga rutiner på plats för att hantera detta i större skala.
De som är beroende av buss för att ta sig till jobb, kommer inte åka taxi.
Det kommer helt enkelt inte finnas taxibilar i den mängd som krävs.

Och som vanligt drabbas de med minst resurser och alternativ hårdast.

Kollektivtrafiken ska rulla helt enkelt.

Faktum är att taxi är en av de näringar som går på knäna nu - folk springer ju inte ute på kvällar och nätter nu, och behöver inte beställa en taxi för att de har druckit och inte kan köra själva. Så taxibilar och lediga förare finns det nog... det som fattas är som vanligt lite initiativkraft. Insikten att vi ÄR i en speciell situation nu, och då behövs det speciella lösningar. Som måste gå fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in