2021-02-25, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Inget, regering körde över FHM och tacka fan för det....

Dom har NOLL bevis för "falsk trygghet grejen" så det gick inte att hålla uppe i längden
Nej snarare så har de massvis med bevis på att munskydd mest ger en falsk trygghet och med tanke på hur många bakterie och virusindränkta munskydd som nu slängs överallt längs större städers gator så lär fler sjukdomar hoppa mellan djur och människor inom kort.
Citera
2021-02-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är bra nyheter.

Lite lustigt att Expressen basunerar ut att:

Samtidigt om man tittar på vg.no så står det att trenden är stigande.

Expressen har någon kontakt-kanal med Frode Forland som dem mjölkar i all oändlighet.
Citera
2021-02-25, 00:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Huh??

Vi snacka inte att alla ska gå och bli arbetslösa

Jag har varit hemma i snart ett år och lever definitivt inte på bidrag.
Jag jobbar på precis som vanligt.

Det kallas internet.

Kan man inte jobba hemifrån så ska man självklart ta sig till jobbet och sen direkt hem.

För det är helt omöjligt och träna utanför gymmet??
Skuldsättning - Handla inte för mer du har råd med??
Arbetslöshet - Finns 131 000 lediga jobb på arbetsförmedlingen just nu

Precis, det verkar som folket av idag inte förstår hur priviligierade de är. Tänk er tillbaka till 1918 och pandemin då (spanskan), det fanns inget internet, ingen tv, möjligtvis fanns det inte ens radio då, dessutom hade vi ett världskrig på halsen. Nä fy fan till alla bortskämda jävlar som gnäller, misstänker att inte ens halva befolkningen kunde läsa på den tiden. Escuses are like assholes, everybody´s got one!
Citera
2021-02-25, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Jag har en fråga, varför rekommenderas munskydd nu? Jag trodde att det bara ledde till en falsk trygghet och inga bevis finns för att det hjälper? Det har ju FHM sagt hela tiden. Vad har ändrats?
Regeringen har tyvärr kört över vetenskapen efter att ha lyssnat på tokstollar och ovetenskapliga professorer.
Citera
2021-02-25, 00:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeTheSweed
Nej, inte befolkningen.
Regeringen, vilka har fhm som krockkuddar.
FTS

Det är regeringen och FHM som har fullt ansvar i den här krisen, ingen annan. Det går inte att skylla skiten på befolkningen heller då de har haft alla möjligheter att ta kommandot. Do or do not, eller stig åt sidan och låt någon annan göra det ni inte klarar av!
Citera
2021-02-25, 00:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Expressen har någon kontakt-kanal med Frode Forland som dem mjölkar i all oändlighet.

Man kan fråga sig vad Wolodarskis avsikt är då artikeln uppenbart är felaktig? Jag känner inte till några sådana kontakter.
Citera
2021-02-25, 00:49
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Du kan absolut träffas i små grupper, riktlinjen är 8 personer.

Du kan ju inte hitta på regler och sen klaga på att dom är "drakoniska"

4 personer är regeln. Sen gammalt det
Citera
2021-02-25, 00:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Givetvis har du ingen aning eftersom du normalt lever i en jävla grotta. En normal människa med vänner känner av en extrem social frånvaro som tar på deluxe. Givetvis känner ni alarmister inte av några förändringar alls. Suprise

Ibland undrar jag om du inte är helt dum i huvudet? Givetvis mår vi alarmister inte bra, vi vill också ha social närvaro. Men pga dig och dina kompisar så får vi sitta i social isolering. Jag sitter normalt inte i isolering, varför skulle jag?
Citera
2021-02-25, 01:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Ny studie visar att luft desinfektering med Hepa filter reducerar smittrisken markant med 6 gånger.
Ännu en bekräftelse på att viruset är faktiskt luftburet.

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02786826.2021.1877257

Du, att komma med vetenskap i den här tråden är närmast att jämställa med arkebusering! Det finns många luftrenare som löser det problemet. Problemet är att ingen vill betala för det!
Citera
2021-02-25, 01:03
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ibland undrar jag om du inte är helt dum i huvudet? Givetvis mår vi alarmister inte bra, vi vill också ha social närvaro. Men pga dig och dina kompisar så får vi sitta i social isolering. Jag sitter normalt inte i isolering, varför skulle jag?

Ja varför skriker du efter lockdown och har så gjort ett år?? Ingen normal människa med vänner kan kräva en lockdown.. pga mina skattepengar kan du eventuellt ha råd med en lockdown men det är ju en annan fråga.
Citera
2021-02-25, 01:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Ja varför skriker du efter lockdown och har så gjort ett år?? Ingen normal människa med vänner kan kräva en lockdown.. pga mina skattepengar kan du eventuellt ha råd med en lockdown men det är ju en annan fråga.

Jag skriker inte. Efter ett år har du ff inte förstått att jag inte vill ha en lockdown nu?

Den skulle vi haft för länge sedan. Sen skulle vi levt efter devisen att alla du möter är en potentiell smittspridare. Alla! Gränserna hade varit stängda, med karantänhotell som testar vid minsta misstanke. I win, You loose! Det är där vi är.

Ja jag är rik, men det har inget med dig att göra!

Norge är ett bra facit. De kan ff fucka upp det!
Citera
2021-02-25, 01:14
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Det går undan!

MODERNA: VAKSINE MOT SØRAFRIKANSK VARIANT KLAR FOR TESTING
Moderna opplyser til nyhetsbyrået AFP at de har utviklet en vaksine spesifikt mot den sørafrikanske varianten av coronaviruset, som nå er klar for klinisk testing.

Källa: vg.no

Det var mycket goda nyheter. Fas ett studier borde räcka för lansering? Är det säkert, så kör ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in