2021-02-23, 18:35
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Att jag vaccinerar mig förändrar inte att de som vägrar ta vaccinet är egoistiska. Har jag tagit vaccinet så är det mindre risk att jag smittar någon som kan dö av det, men det minskar inte risken att någon som vägrar vaccinet orsakar detsamma.

Vägrar man vaccinera sig så riskerar man sin omgivnings hälsa. Det är ett otroligt egoistiskt beslut. Punkt.
Fast om alla rädda har vaccinerat sig finns ju inget problem, är du efterbliven?
Citera
2021-02-23, 18:38
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Intelligensnivån är begränsad hos dig förstår jag..

Vissa av oss vill få ett slut på pandemin. Andra inte.

Är det möjligtvis skönt att vara permitterad från ditt arbete på fabriken som gör dig så bitter?
Faktiskt inte, verksamheten har haft att göra genom hela perioden vilket också förklarar varför jag inte kan sitta hemma som en rädd hare för lite hosta som tar kol på 100-åringar.
Citera
2021-02-23, 18:41
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Ivermectin costs as little as $1 per course, could cut mortality rates by as much as 80%
Citat:
LONDON: Early-stage trials indicate that a cheap and readily available drug has the potential to make “transformative” changes to COVID-19 mortality rates, according to a leaked presentation by Liverpool University scientists.

Data revealed in the presentation suggested that the drug Ivermectin — normally used to treat lice — could cut deaths in hospitals by as much as 80 percent.

Sätter man in det som profylax så minskar man antalet som ens blir sjuka
med ca 89% https://ivmmeta.com/

Då blir endast 11% sjuka, och möjligtvis minskar dödstalen bland dem
med ca 80%.

Det betyder mindre än 1/40 dödstal mot nu. Som sagt, det är "bara" en "plandemi"
vid detta stadiet.

Som Palme skulle sagt: "Satans jävla mördare".

Det finns vissa indikationer på att Ivermectin funkar, men det är få länder som hittills godkänt det för behandling av corona/covid eftersom det inte finns några fullständiga studier.

Detta har varit uppe i tråden typ 100 ggr, men nu är en studie på gång som jag tror kommer att bli klar om ett par månader om jag inte minns fel.

Hoppas det blir ett positivt resultat.
Senast redigerad av Surtruten 2021-02-23 kl. 18:45.
Citera
2021-02-23, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Fast om alla rädda har vaccinerat sig finns ju inget problem, är du efterbliven?
Jag är inte efterbliven. Du är däremot dålig både på att argumentera och att tänka.

Alla kan inte vaccinera sig (vissa t.ex. pga sjukdom) samtidigt som vaccinet inte ger ett 100-igt skydd. Därmed finns det människor som kan råka illa ut om de kommer i kontakt med smittan. Att du då väljer att inte vaccinera dig ökar just risken att dessa personer kommer i kontakt med smittan och far illa. Det är därför DU är en egoist av stora mått.
Citera
2021-02-23, 18:46
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten

Det finns vissa indikationer på att Ivermectin funkar, men det är få länder som hittills godkänt det för behandling av corona/covid eftersom det inte finns några fullständiga studier.

Detta har varit uppe i tråden typ 100 ggr, men nu är en studie på gång som jag tror kommer att bli klar om ett par månader om jag inte minns fel.

Varför ska det ta ett år och en stor studie för något som kostar 10 kr? Ge de medicinen bara så kan man se om dödstalen går ner.

Det man gör nu är att man undanhåller ett läkemedel som förmodligen fungerar. Alltså mördar man patienter.
Senast redigerad av okok1 2021-02-23 kl. 18:49.
Citera
2021-02-23, 18:50
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.arabnews.com/node/1787106/world
Saknas tillräckligt välgjorda studier på Ivermectin för att bekämpa corona/covid, men den är på gång nu.
Citera
2021-02-23, 18:53
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Varför ska det ta ett år och en stor studie för något som kostar 10 kr? Ge de medicinen bara så kan man se om dödstalen går ner.

Det man gör nu är att man undanhåller ett läkemedel som förmodligen fungerar. Alltså mördar man patienter.
Man undanhåller ett läkemedel som man ännu inte vet vad det ger för biverkningar i behandling mot covid-19.

Man vet faktiskt inte heller om det har någon effekt mot covid-19, men man tycker sig se en effekt.
Senast redigerad av Surtruten 2021-02-23 kl. 18:55.
Citera
2021-02-23, 18:55
Medlem
madchances avatar
Citat:

Det finns många studier med tillräckligt låga P-värden, och medicinen är väl prövad genom åren. Problemet är att Pfizer m.fl. sätter käppar i hjulen. Så fort vaccinen är sålda till högstbjudande så kommer man släppa fram Ivermectin. Vänta bara och se.
Citera
2021-02-23, 18:55
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag såg någonstans att Sverige ligger som nr 10 i Europa i vaccinationsligan. Danmark, Norge och Finland ligger före oss. Dom har vaccinerat fler per capita.

Hur skall vi tolka detta? Vi lär ha legat nr 8 men halkat efter lite? Är vi bra eller är det slött? Någon?
Topp 10 i Europa eller EU platsar Sverige absolut inte på enligt kartan nedan.

Men det går långsamt i andra länder också. T ex Nederländerna, Österrike och Frankrike.

https://ourworldindata.org/coronavirus-data-explorer?tab=map&zoomToSelection=true&country=&reg ion=Europe&vaccinationsMetric=true&interval=total& perCapita=true&smoothing=0&pickerMetric=location&p ickerSort=asc
Senast redigerad av Madagascar 2021-02-23 kl. 19:12.
Citera
2021-02-23, 18:57
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Det finns många studier med tillräckligt låga P-värden, och medicinen är väl prövad genom åren. Problemet är att Pfizer m.fl. sätter käppar i hjulen. Så fort vaccinen är sålda till högstbjudande så kommer man släppa fram Ivermectin. Vänta bara och se.
Konspirationsteori!
Citera
2021-02-23, 18:58
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Konspirationsteori!

Snarare marknadsekonomi.
Citera
2021-02-23, 19:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Ivermectin costs as little as $1 per course, could cut mortality rates by as much as 80%
Citat:
LONDON: Early-stage trials indicate that a cheap and readily available drug has the potential to make “transformative” changes to COVID-19 mortality rates, according to a leaked presentation by Liverpool University scientists.

Data revealed in the presentation suggested that the drug Ivermectin — normally used to treat lice — could cut deaths in hospitals by as much as 80 percent.

Du missade medvetet att quota det viktigaste:

The new data, he added, is “interesting, perhaps encouraging, but not yet convincing.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in