2021-02-23, 14:57
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Du kanske kan beställa hem mat, och då på en tid som matchar dina arbetstider?
Kan det vara en lösning kanske?
Nej. Det är en ganska stor extra kostnad. Den får Tegnell stå för då.
Är man så satans naiv så man står och hävdar att gå inte in i en butik om det är mycket folk och tror att det ska fungera för att minska smittspridningen så ska man inte arbeta med det som Tegnell gör. Han kan söka nytt jobb.
Citera
2021-02-23, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Tegnell har det jobbigt på PKn nu, han försvarar resor på sportlovet med att det inte är resan som är problemet utan att man träffar andra personer än vanligt. Sedan hävdar han att även de som inte reser träffar nya personer på sportlovet. Vad jag vet så gör man väl inte det om man är hemma?

Tegnell har det inte lätt, ifall hans uppgift bara var att ägna sig åt smittskyddsarbete skulle det vara lättare för honom.
Citera
2021-02-23, 14:58
Medlem
Citat:
Tror du misstolkar ordet hemma. Det finns inget som säger att familjer på sportlov ska hålla sig innanför hemmets fyra väggar bara för att de är på hemorten.
Ingen som jag känner som varit hemma har varit på stan och träffat andra människor. De har varit ute på isar, på promenader i skogen osv. Nästan alla aktiviteter är stängda och även under sportlovet så var det tomt på köpcenter mm (jag vet då jag var tvungen att göra ärenden i Nordstan i Göteborg och även där var det tomt). Folk har hållit sig hemma-hemma.
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Vi kan säga så här, varje dag när jag åker till jobbet så är det folk som gör just dessa saker.
Detta betyder att de inte har förstått att hålla sig hemma om de har symptom.
Jag ser att det alltsom oftast är personer med munskydd som lyfter på dessa för att hosta eller snyta sig.

Sen kan vi självklart inte veta om de har just corona-virus i kroppen.
Okej, jag är med på det och det är ju just för att man inte vet vilken smitta man har man alltid ska stanna hemma om man är sjuk. Dessvärre är det tydligen svårt att nå ut med relativt enkel information.

Ursäkta att jag misstolkade ditt inlägg inledningsvis.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Tegnell har det jobbigt på PKn nu, han försvarar resor på sportlovet med att det inte är resan som är problemet utan att man träffar andra personer än vanligt. Sedan hävdar han att även de som inte reser träffar nya personer på sportlovet. Vad jag vet så gör man väl inte det om man är hemma?

Håller med om att han snurrade in sig i resonemanget. Å andra sidan är journalisternas besatthet av lovresor förvånande. Alla tidigare lov har inneburit minskad smitta. Enda undantaget sportlovet förra året, då mycket var okänt och after-skiis var i full rulle.
Citera
2021-02-23, 14:59
Medlem
Varför stängs inte skolorna och dagis helt när det är där smittan är som absolut värst då barn inte fattar distansering?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Tegnell har det inte lätt, ifall hans uppgift bara var att ägna sig åt smittskyddsarbete skulle det vara lättare för honom.
Verkligen. Han har det riktigt jobbigt idag.
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Är man så satans naiv så man står och hävdar att gå inte in i en butik om det är mycket folk och tror att det ska fungera för att minska smittspridningen så ska man inte arbeta med det som Tegnell gör. Han kan söka nytt jobb.
Ja, lever man på marginalen så är det så klart en betungande kostnad.
Men att det skulle vara Tegnells fel har jag svårt att se.

Det kanske går att handla mat strax innan affären stänger, då är det färre människor där.
Citera
2021-02-23, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen

Det ska inte Tegnell stå för. Är det mycket folk i en butik så går man inte in, man kommer tillbaka om någon timme eller väljer en annan butik om alternativet finns. Att folk är så satans inkompetenta som inte kan ha lite framförhållning gällande sina besök i butiker exempelvis är mer skrämmande än kalaset som Folkhälsomyndigheten ställt till med.
Citera
2021-02-23, 15:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Kommer han efteråt säga som vanligt att man varit naiva med sportloven, när sifforna skenar?! Löfven håller ju truten som vanligt också trots att det ska finnas lagar numera som borde gjort att man kunnat ställa in resande under dessa förbannande lov.
Citera
2021-02-23, 15:02
Medlem
Varför inte införa en stenhård lockdown 1 månad framåt där man total stänger allt utom livsmedel o apotek ?
Citera
2021-02-23, 15:02
Medlem
En bekants barn satte åt sina kompisar rätt rejält i förrgår, hens kompisar var oroliga för att skolan skulle stängas igen efter lovet (vilket också skedde) och detta barnet sade till kompisarna att det om det skulle ske så skulle det vara deras fel, detta då de åkte till fjällen på lovet (alla tre kompisarnas familjer hade varit i fjällen på lovet). En riktig slam-dunk och argumentationen var över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in