2021-02-15, 21:36
Medlem
Fan va dryg och korkad pojkvännen låter i förhören. Småskrattar åt åklagarens frågor? Tror inte han fattar själv hur buttfuxked han blivit.
Citera
2021-02-23, 12:50
Medlem
Någon vänlig själ som kan dra upp FUP(arna) på Docdroid? Får inte senaste länken att funka :/
Citera
2021-02-23, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farangking
Någon vänlig själ som kan dra upp FUP(arna) på Docdroid? Får inte senaste länken att funka :/

Laddar upp det jag har, trevlig läsning.

https://docdro.id/XfxldpX
https://docdro.id/FqoJ0HG
https://docdro.id/AHRjNe1
https://docdro.id/44QWlgO
https://docdro.id/i5PmiQL
Citera
2021-02-24, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapablasla
Har nu fått höra att dom inte tar upp fallet igen.
Så nu återstår bara: När åker hon in ???

Vart har du hört det? Jag kan inte hitta någon information överhuvdtaget på internet om att högsta domstolen kommit med något beslut. Sjukt att varken Piteås tidning eller Skellefteås tidning gjort någon artikel om hur det slutade i högsta domstolen. Men å andra sidan har dom ju varit dåliga på att rapportera om det här fallet överlag iofs.
Citera
2021-02-24, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaRosiga
Vart har du hört det? Jag kan inte hitta någon information överhuvdtaget på internet om att högsta domstolen kommit med något beslut. Sjukt att varken Piteås tidning eller Skellefteås tidning gjort någon artikel om hur det slutade i högsta domstolen. Men å andra sidan har dom ju varit dåliga på att rapportera om det här fallet överlag iofs.

Det skribenten säger är korrekt, Högsta domstolen (B 6659-20) meddelade inte prövningstillstånd.
Beslutet meddelades 8 februari.
Citera
2021-02-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterCrimecentral
Det skribenten säger är korrekt, Högsta domstolen (B 6659-20) meddelade inte prövningstillstånd.
Beslutet meddelades 8 februari.

Tack för ditt svar. Uppskattas. Vet du huruvida det bara ut på deras hemsida (högsta domstolens) ifall någon får ett prövningstillstånd?
Citera
2021-02-24, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaRosiga
Tack för ditt svar. Uppskattas. Vet du huruvida det bara ut på deras hemsida (högsta domstolens) ifall någon får ett prövningstillstånd?

Det finns ett menyval på Högsta domstolens hemsida som heter "Prövningstillstånd" – det kanske du redan sett – men det verkar inte vara samtliga PT-mål som listas där.
Citera
2021-02-25, 14:07
Medlem
Löjligt intressant case. Hon är ju på alla sätt skyldig, men är jag den enda som kanske upplever att branden i Sparbankshuset inte är sådär 100% kristallklart, ändå? Tilläggas bör är att jag inte har kommit jättelångt i FUP.
Citera
2021-02-28, 09:53
Medlem
I särklass en av de intressantaste fallen jag har läst. Väldigt förvånad över den skrala uppmärksamheten av fallet. Vill påstå att hennes brottskapacitet är i paritet, förmodligen värre, än Möllers.

Herregud, har vi några kommentarer från mannen som gått och gift sig med denna kvinna (efter allt)?
Citera
2021-02-28, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farangking
I särklass en av de intressantaste fallen jag har läst. Väldigt förvånad över den skrala uppmärksamheten av fallet. Vill påstå att hennes brottskapacitet är i paritet, förmodligen värre, än Möllers.

Herregud, har vi några kommentarer från mannen som gått och gift sig med denna kvinna (efter allt)?
Det fetade:
Håller med.
Denna vidriga giftblanderska känns som en unken fläkt från ett forntida samhälle.. Man kan säga att hon har haft tur, hon som härjar i det tjugoförsta århundradet, för på 1600-talet hade hon bränts på bål. Levande.
Ser egentligen inget skäl till att att inte ge henne livstids fängelse, men nu är ju lagarna som de är och då kommer hon tyvärr väldigt lindrigt undan.

Ang din avslutning:
Visst vore det välkommet med inlägg här i tråden från nye mannen? Tänk vad han hade kunnat berätta om hur man som man tänker efter att ha fått reda på att ens lilla kramiga älskling i själva verket är en kvinna beredd att döda med gift.
Måste vara rätt jobbigt för honom vid frukost och andra måltider tänker jag. Hur kan han veta att han inte blir bjuden på en förgiftad måltid? Kanske börjar han i smyg kontakta Kriminalvården för att försöka få in henne asap?

Tänk att lyckas göra ett sånt sensationellt dubbelfel vad gäller relation/familj:
Först bli ihop med en grym och hänsynslös giftblanderska -plus
Sedan skaffa barn med henne..
Citera
2021-02-28, 13:52
Medlem
Synd att hon är upptagen, tycker hon är snygg. Undras om hon gillar BDSM.
Citera
2021-02-28, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TormundGiantsbane
Synd att hon är upptagen, tycker hon är snygg. Undras om hon gillar BDSM.
Hon är inte bara upptagen, utan snart är hon också intagen.
Kanske nye mannen snart kommer till insikt rörande sitt stora felval i livet, vem vet? Tror inte han är särskilt pigg på att resa ned till Frövi för att hälsa på lilla frun..

Vet inte hur socialtjänsten ställer sig till frågan om barnets "behov" av att ha kontakt med sin mamma. Skulle inte förvåna mig om soc ålägger pappan att regelbundet ta barnet med sig till Hinsan, med hot om att i annat fall ta vårdnaden från honom. Det bästa vore nog om åtminstone mamman/giftblanderskan asap förlorar vårdnaden om barnet.

Vad gäller din fundering ang BDSM, så är det väl bara för dig att brevledes ta kontakt med henne när hon väl har flyttat in på anstalten och ställa henne frågan hur hon vill ha det?
Spöstraff för upprepade mordförsök -tja, varför inte..? En återgång till en annan sorts straffutmätning kanske vore på tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in