Citat:
Ursprungligen postat av
prisbasbelopp
Igår spekulerade deltagarna om hur många som tittade på programmet. De gissade på en miljon människor. Så idag jag tog reda på det och tänkte att det kanske finns fler intresserade.
Vanlig tv:
15/2: 140k
16/2: 74k
17/2: 65k
18/2: 70k
19/2: 59k
20/2: 59k
21/2: 92k
Kommentar: premiären lockade fler än som orkar följa dagligen. Troligtvis kommer kvällens sändning ligga på drygt 100k tittare.
Cmore/tv4 play (starter, ej tittare):
Ep1: 3,8k
Ep2: 4,3k
Ep3: 3,8k
Ep4: 4,8k
Ep5: 10k
Ep6: 21k
Ep7: 21k
Kommentar: detta mäter antal starter. Pausar man så kan en person stå för flera starter. Detta säger inte så mycket om antal tittare eftersom flera kan sitta framför samma skärm. Stort uppsving i tittning de senaste dagarna. Men ganska få onlinetittare över lag.
Directors cut:
Totalt antal starter hela första veckan: 156k (22k per dag i snitt).
Snitt tittartid: 12 min
Många med cmore har nog varit nyfikna och startat liven för att se hur den ser ur. Men den genomsnittliga tittningen är låg så många har nog tittat väldigt kort. Detta är antal starter och växlar man kamera kan samma person stå för flera starter. Så antalet livetittare är troligtvis ganska lågt.
Hittills ser det ut som att 150-200k personer följer BB i någon mån. Antalet hängivna är nog snarare ca 15-20k
Edit: jag såg nu att mättiden för directors cut bara var för 3 dagar så Snittsiffran per dag är snarare 52k starter
Bra inlägg. Mer kan läsas och begrundas på:
https://mms.se
Själv har jag ofta höftat på runt 150k för kvällssändningen och var ganska nära.