Citat:
Ursprungligen postat av
Gissa vem
"Riktig" dator som i sprojtans ny i kartong från dataaffären för uppåt 10 000? Annars betalar första lönen en redigt bra kvalitetsdator om du letar begagnat. Frågan är om du inte ändå ska ta ditt livs första och förhoppningsvis sista sms-lån i just det här läget. Eller fråga släkten lite snällt? Är du van att leva på makaroner och blodpudding och inte unna dig någonting kan du ju betala tillbaks direkt den 25:e Mars och sedan är du ikapp med ekonomin.
Du tänker lite fel där. Datorer är elektronikskrot och det är inte alls säkert att IT-företagen beställer en hel container ut till företaget om de ska byta ut några datorer. Isf kör de nog iväg dem till ÅVC direkt istället.
Jag skulle nog snarare säga att jag siktar på att köpa något i andrahand, kanske ett halvår gammal, och då för 15+. Som sagt vill jag att den håller LÄNGE, och när jag väl investerar i en dator har jag lite planer som kräver väldigt mycket prestanda. Däremot blir det inget SMS-lån, jag har f d närstående som fallit i sådana fällor, och f d av just den anledningen.
Får omvärdera mitt letande, ser det ut som