2021-02-21, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Är lite kluven faktiskt. Hade det varit Tandrevold som gick miste om en medalj hade det känts värre. Röiseland tog väl fem guld förra VM, så det är ju inte direkt att sparka på nån som ligger. Men Eckhoff skulle bara ha det där bronset ... Blir kanske lite spänt på den norska avslutningsmiddagen nu

Samtidigt har Ferry rätt i att om man ska ta medalj ska man slå dem som gjort sitt bästa, och ingen vill ha en medalj till skänks, men nog hade Eckhoff kunnat sköta det lite snyggt om hon velat när hon ändå var chanslös på guldet.

Fy helvete vad skönt att se Eckhoff missa guldet idag, hon är hatad av många svenskar ska hon veta, och det är så jäkla skönt att se henne få på näsan sista loppet, hon som trott hon varit så oövervinnerlig, det är nästan större glädje och se Eckhoff sluta på tredjeplats idag än om Öberg gått och vunnit hela loppet, fler svenskar som håller med? Underbart gjort Hauser, där gav du den ettrige duracellkaninen som trodde hon var oövervinnerlig detta VM:et!!!!

För övrigt måste ni som klappar Eckhoff på axeln inse att det är rätt sjukt att Eckhoff under detta mästerskap ÄTER upp all tid hon är efter jämfört med andra (hon kan missa hur mycket som helst i princip ändå ligger hon längst fram nästa varv), ser inte det misstänksamt ut i era ögon så är något väldigt märkligt. Alla är slut i slutändan av loppet men vad gör Eckhoff? Kör upp 20 sekunder från ingenstans och tar Röiselands bronsmedalj. Fyfan vad misstänksamt!

Andra svenskar som blivit nästinill spyfärdiga av att se Eckhoffs (högst förvånansvärda) prestationer under mästerskapet?
Senast redigerad av Sandevall 2021-02-21 kl. 13:45.
Citera
2021-02-21, 13:33
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandevall
Fy helvete vad skönt att se Eckhoff missa platsen precis idag, hon är hatad av många svenskar ska hon veta, och det är så jäkla skönt att se henne få på näsan sista loppet, hon som trott hon varit så oövervinnerlig, det är nästan större glädje och se Eckhoff sluta på fjärdeplats idag än om Öberg gått och vunnit hela loppet, fler svenskar som håller med? Underbart gjort Hauser, där gav du den ettrige duracellkaninen som trodde hon var oövervinnerlig detta VM:et!!!!
Eckhoff tog brons din pajas
Citera
2021-02-21, 13:35
Avslutad
Citat:
Fy helvete vad skönt att se Eckhoff missa platsen precis idag, hon är hatad av många svenskar ska hon veta, och det är så jäkla skönt att se henne få på näsan sista loppet, hon som trott hon varit så oövervinnerlig, det är nästan större glädje och se Eckhoff sluta på fjärdeplats idag än om Öberg gått och vunnit hela loppet, fler svenskar som håller med? Underbart gjort Hauser, där gav du den ettrige duracellkaninen som trodde hon var oövervinnerlig detta VM:et!!!!

Andra svenskar som blivit nästinill spyfärdig av att se Eckhoffs prestationer under mästerskapet? Och som njuter extra av att hon missar pallen idag?

Ajajajaj, du vill nog inte kolla om det där upploppet en gång till... (Hint: det gick inte riktigt som du tror... )

Personligen håller jag förstås på alla utom Norge, men Eckhoff är skön, och jag gillar henne mycket bättre än R*isel*nd.
Citera
2021-02-21, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Ajajajaj, du vill nog inte kolla om det där upploppet en gång till... (Hint: det gick inte riktigt som du tror... )

Personligen håller jag förstås på alla utom Norge, men Eckhoff är skön, och jag gillar henne mycket bättre än R*isel*nd.

Redigerat i efterhand. Mänsklig faktor.

Tror dock gemene man hade unnat Röise den där bronspengen. Det är inte normalt det Eckhoff gör på sista varvet. De som anser Eckhoff vara helt ren bär rena skygglappar.
Citera
2021-02-21, 13:39
Avslutad
Citat:
Tror dock gemene man hade unnat Röise den där bronspengen. Det är inte normalt det Eckhoff gör på sista varvet. De som anser Eckhoff vara helt ren bär rena skygglappar.

Möjligt, men hon har vunnit tillräckligt i det förgångna. Bättre då att unna lettiskan en bronspeng. Eller Vittozzi, som dock inte hade förtjänat den.

Om folk är rena har jag inga egentliga åsikter om.
Citera
2021-02-21, 13:41
Medlem
Citat:
Allvarligt? Klart att man spörtar för allt man kan när man har chansen. Ska inte finnas på kartan att ge bort medaljer. Dessutom är väl inte totala världscuppen helt avgjord än.

Vad tycker ni om min nya avatar, boys? (Bara för idag, dock.)

Bara att Norge missar guldet idag smakar mumma, låt de få trösta sig med silver och bronspeng. Man unnar Röise och Tandre medaljer men inte Eckhoff. Jag tycker det är otroligt att vi pekar pekfinger åt ryssarna och säger att de uppträder så misstänksamt. Det finns inte i min bok att man agerar så in i norden starkt som Eckhoff gör på slutrundan, hon blir starkare längs loppen medans konkurrenterna blir svagare och svagare. Så jäkla misstänksamt.
Citera
2021-02-21, 13:44
Medlem
Någon som för övrigt vet hur mycket det i det "stora hela" betyder att Öberg körde på i slutet och blev sjua? (Gick om Wierer bland annat som gör ett uselt mästerskap och inte ror hem en endaste medalj till Italien)

Var upphämtningen "förgäves" när det gäller totalen? Är hon körd där med tre resterande tävlingar kvar?
Citera
2021-02-21, 13:46
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Allvarligt? Klart att man spörtar för allt man kan när man har chansen. Ska inte finnas på kartan att ge bort medaljer. Dessutom är väl inte totala världscuppen helt avgjord än.

Om hon velat, skrev jag ju ... Och det ville hon uppenbarligen inte

Men du har rätt i att jag är alldeles för vek och medmänsklig för elitidrott.
Citera
2021-02-21, 14:51
Medlem
Man får ändå imponeras av VM-drottningen Tirill Eckhoff. Bäst när det gäller. Hon är inte den stabilaste skytten men sammantaget är hon världens bästa kvinnliga skidskytt. Hanna Öberg får försöka förbättra sin åkkapacitet. Det finns en del att göra på tekniken. Hon åker lite kantigt och har inte samma följsamhet som t ex Ekhoff.
Citera
2021-02-21, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Vidrigt. Kunde hon inte låta sin norska kompis få en bronsmedalj. Hon har ju ändå 4 guld.

Bara att hålla med. Ganska bitchigt beteende mot en lagkamrat. Hon kanske inte får fler medaljchanser i hela sitt liv...Fast vi vet inte hur är det i laget. Det brukar vara ibland att idrottsmän fr samma land hatar varandra privat...
Citera
2021-02-21, 15:00
Medlem
Vore kul om Sebbe skulle få till en riktig topptävling till
Citera
2021-02-21, 15:00
Medlem
Madgetts avatar
Risk för fem norrmän topp åtta i masstarten. Kom igen alla andra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in