2021-02-21, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Vad ni som röstar på det här och låtsas inte förstå vad Åkesson menar är det handlar inte om vart folk kommer ifrån utan vad de gör. Och kommer du hit och ljuger om din flyktingstatus, skaffar dig flera sam.org.nr och plockar ut bidrag på varje och sen går ut och gruppvåldtar - ja då är man en kulturell belastning och ska utvisas. Men allt ni ser är hudfärg och bölar över kriminella lyxmigranter som får åka hem igen.

I såna här trådar visar vänsterblivna sin psykopatiska godhetsknarkande när man väljer - som vanligt - att blunda för allt som händer och försvara vansinnet ännu en gång. De har inte flytt! De har flyttat! Den bluffen har blivit avslöjad för längesen.

Vad yrar du om? Vilka är "ni" du gaggar om? Jag företräder bara mig själv och tycker att skit är skit var det än kommer ifrån, vilket även inkluderar skit bland etniska svenskar.
Citera
2021-02-21, 13:23
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är naturligtvis längre startsträcka än en högutbildad tysk, och nettovinsten för Sverige blir inte lika stor. Men varje person som kommer till Sverige i arbetsför ålder är en nettovinst och speciellt om vi alla hjälper till med integrationen genom att vara positivt inställda.

All form av rasism och invandringsfientlighet är därmed ett ekonomiskt minus, eftersom det riskerar att förlänga tiden som de invandrade fastnar i utanförskapsområden utan jobb. Hur du gör störst bidrag, blamage: välkomna och se dem som människor, var positiv och ge dem en chans.
Jag bidrar gärna till deras återvändande samtidigt som jag utkräver ekonomiskt ansvar från personer som dig, som ligger bakom kollapsen. Du kommer aldrig undslippa ansvaret för det du gjort i ord och handling. Det är personer som du som är det egentliga problemet. Utan er hade inte landet befunnit sig i fritt fall. Du kan försöka skönmåla och vädja allt du kan men notan är här nu och den ska betalas.
Citera
2021-02-21, 13:23
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Vad yrar du om? Vilka är "ni" du gaggar om? Jag företräder bara mig själv och tycker att skit är skit var det än kommer ifrån, vilket även inkluderar skit bland etniska svenskar.
Du pratar om alla andra i grupp så då blir du ihopbankad i din grupp. Och du och dina gelikar är de som aldrig förstår kritiken samtidigt som ni läser media - man behöver inte ens läsa alternativ media - om allt som invandrare sysslar med. Självklart ska sånt skräp bli utvisade. Men istället läser man om skötsamma som blir utvisade för att de inte tagit ut semester eller dyl medans våldtäktsmän får stanna och bli försörjda. HUR är det ok för er?? För det måste det ju vara eftersom ni blir såå upprörda över Åkessons självklara uttalande som är sunt förnuft för oss andra.
Citera
2021-02-21, 13:27
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Det är naturligtvis längre startsträcka än en högutbildad tysk, och nettovinsten för Sverige blir inte lika stor. Men varje person som kommer till Sverige i arbetsför ålder är en nettovinst och speciellt om vi alla hjälper till med integrationen genom att vara positivt inställda.

All form av rasism och invandringsfientlighet är därmed ett ekonomiskt minus, eftersom det riskerar att förlänga tiden som de invandrade fastnar i utanförskapsområden utan jobb. Hur du gör störst bidrag, blamage: välkomna och se dem som människor, var positiv och ge dem en chans.

Det finns ju massvis med rapporter och studier (bl a Ruist & Flood, 2015) som visar att invandring till Sverige har varit en förlustaffär i ganska stor skala så du behöver inte låtsas om att det skulle kunna bli bra utifrån vissa förutsättningar när vi redan har facit. Och nu talar vi endast om den ekonomiska belastningen.
Citera
2021-02-21, 13:31
Bannlyst
Citat:
Du pratar om alla andra i grupp så då blir du ihopbankad i din grupp. Och du och dina gelikar är de som aldrig förstår kritiken samtidigt som ni läser media - man behöver inte ens läsa alternativ media - om allt som invandrare sysslar med. Självklart ska sånt skräp bli utvisade. Men istället läser man om skötsamma som blir utvisade för att de inte tagit ut semester eller dyl medans våldtäktsmän får stanna och bli försörjda. HUR är det ok för er?? För det måste det ju vara eftersom ni blir såå upprörda över Åkessons självklara uttalande som är sunt förnuft för oss andra.

Du snackar skit, jag har inte sagt nåt om en hel grupp. Jag har pratat om de inom den nationalistiska gruppen som helt uppenbart företräder unkna och psykopatiska värderingar.

Och återigen, varför lyfter du vad aningslösa och naiva människor tycker om invandring? Jag företräder inte dem. Jag är fullt medveten om att det finns svin som är unkna och psykopatiska och bara vill hit för att leva rövare.
Citera
2021-02-21, 13:33
Medlem
15minFames avatar
Citat:

Så bostäder, bidrag, gratis utbildning, sjukvård, gratis tandvård (något vi själva inte får), tolkar m.m plus alla batikhäxor och soc tanter som hjälper dem, räcker inte. Utan de går ut och kaosar och förstör allt omkring sig. Och det är vi kritikers fel som har varnat för det här från början för vi var inte naiva och vi såg det komma...
Hur många chanser ska du ge dem innan du erkänner att du haft fel? När du ligger där på bönemattan och inser att islam inte är valfritt?
Citera
2021-02-21, 13:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Den ökande kriminaliteten är helt klart ett stort problem. I jämförelse med de flesta andra länder ligger vi dock fortfarande bra till. I princip alla delstater i USA har betydligt värre siffror. Samma sak gäller de flesta europeiska länder, Norden undantaget.

I jämförelse med övriga Norden ligger vi dåligt till. Dock, om vi rensar för gängkriminalitet, alltså brott begångna av gängmedlemmar mot medlemmar i andra gäng blir skillnaderna ganska små även i den jämförelsen.

Som sagt, jag menar absolut inte att förringa den ökande brottsligheten. Vi måste agera i frågan nu direkt innan det eskalerar. Vi får dock inte heller överdriva. Vet inte hur många gånger jag har läst på Flashback att folk ska flytta till USA, Tyskland, Spanien eller Östeuropa för att brottsligheten i Sverige är för hög. Sådana uttalanden är antingen bedrägliga eller baserade på ren okunskap.

Hur ska vi kunna rensa för en av de värsta typen av kriminalitet? Att USA ligger värre till är inte ett argument. Går inte att jämföra länderna på något plan.
Citera
2021-02-21, 13:35
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Makroekonomiskt så är det så.

Vilket är värst, 300 skjutningar per år som polisen får ta hand om och jobba med.

Eller att 10%-20% av landet ruttnar bort, förfaller, hus står tomma, skräp överallt, ingen innovation, extrema underskott i finanserna.

Jag tycker att 1500 skjutningar om året är värre än att 10% ruttnar bort. Du tycker tydligen annorlunda.
Citera
2021-02-21, 13:35
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Du snackar skit, jag har inte sagt nåt om en hel grupp. Jag har pratat om de inom den nationalistiska gruppen som helt uppenbart företräder unkna och psykopatiska värderingar.

Och återigen, varför lyfter du vad aningslösa och naiva människor tycker om invandring? Jag företräder inte dem. Jag är fullt medveten om att det finns svin som är unkna och psykopatiska och bara vill hit för att leva rövare.
Och jag pratar om din grupp som fortfarande försvarar allt skit som händer och tycker erat självhat som leder till era psykopatiska värderingar så som att det är mer synd om grovt kriminella än deras offer.
Du är aningslös och naiv om du inte anser att Åkessons uttalande var sunt förnuft.
Citera
2021-02-21, 13:40
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Det vore ungefär lika smart som att ställa sig och riva sönder tusenlappar. Vad behövs för ekonomisk tillväxt: ideer, kapital, arbetskraft och stabilitet. Repetera.

Så att återvandra folk som inte bidrar är som att riva tusenlappar? 😁

Nåja, blir nog inte så många tusenlappar och vi har råd har jag hört.
Citera
2021-02-21, 13:44
Medlem
blamages avatar
Citat:
Så bostäder, bidrag, gratis utbildning, sjukvård, gratis tandvård (något vi själva inte får), tolkar m.m plus alla batikhäxor och soc tanter som hjälper dem, räcker inte. Utan de går ut och kaosar och förstör allt omkring sig. Och det är vi kritikers fel som har varnat för det här från början för vi var inte naiva och vi såg det komma...
Hur många chanser ska du ge dem innan du erkänner att du haft fel? När du ligger där på bönemattan och inser att islam inte är valfritt?
Han kommer aldrig att backa. Det blir till att köra racet ända in i kaklet. Frågan är om du är beredd att förlåta as som förrått sitt land och det lidande som de skapat. Den kulturella belastningen är i verkligheten ett gapande svart hål som äter sig igenom hela det svenska samhället. Tidsfönstret för nationens överlevande krymper stadigt och mycket snart är det färdig debatterat.
Citera
2021-02-21, 13:46
Medlem
Nacka kommun har köpt tre lägenheter för cirka 14 miljoner kronor som under en begränsad period ska användas till en man och hans tre fruar samt deras 16 barn. Många har reagerat starkt på fallet och nu slår migrationsministern Heléne Fritzon (S) fast att man vill utreda månggifte.

Detta är exempel på vad kulturell belastning är.
En arab med flera fruar och 16 barn är rik.
Iraks försvarmininster är ett annat ex på kulturell och ekonomisk belastning.

Klart Åkesson har rätt, eller tycker ni att Sverige behöver fler sådana.

Gärna fler Hanif Bali och Mustafa Panshiri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in