2021-02-20, 22:50
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Whistleblower Video Footage of Forced COVID Vaccines in German Nursing Homes Goes Public – Attorney: “We’re Dealing with Homicide, Maybe Even Murder”
https://healthimpactnews.com/2021/whistleblower-video-footage-of-forced-covid-vaccines-in-german-nursing-homes-goes-public-attorney-we re-dealing-with-homicide-maybe-even-murder/
Åh herregud....
Citera
2021-02-20, 22:58
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Du tror på fullt allvar att vi skall tro på dig framför en studie med 48000 deltagare...?

Hahaha, finns inget mer att tillägga.
Gå och göm dig.

Jag skiter fullständigt i vad du tror på din lilla kretin men jag utgår ifrån global statistik och fakta.
Citera
2021-02-20, 22:59
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Åh herregud....

En dingding värld i 2000-talskostym
Citera
2021-02-20, 23:00
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Det är ej realistiskt om vaccin utlöser: Antibody-dependent enhancement (ADE)

Second Pfizer COVID Shot Halted in Spain After 46 Deaths in One Nursing Home Following the First Shot.
https://healthimpactnews.com/2021/second-pfizer-covid-shot-halted-in-spain-after-46-deaths-in-one-nursing-home-following-the-first-sho t/
https://mediabiasfactcheck.com/health-impact-news/

Health impact news är en utmärkt källa för den som vill fördjupa sig i saker som chemtrails
https://healthimpactnews.com/2015/covert-chemical-geoengineering-programs-a-real-threat-to-public-health/

I vetenskapliga trådar bör du söka trovärdigare källor.
Du orsakar lidande och död och skapar missvisande information genom att utelämna viktig relevant kontext för nyansering, som vi sett tidigare i tråden.
Citat:
False medical information and news may cause patients to become scared, delay necessary medical treatment, spend money on treatments that haven’t been medically validated or doubt their physicians’ advice or treatment plans.

Fake health news can have serious long-term health effects. It makes it more difficult for doctors to advise patients, and requires extra time and effort to correct patients’ inaccurate views. Patients may also spend hundreds of dollars on treatments and supplements that will ultimately fail to cure their conditions.

https://online.rider.edu/blog/impact-of-fake-health-news/
Senast redigerad av MrArtur 2021-02-20 kl. 23:06.
Citera
2021-02-20, 23:03
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vad har hänt?

Verkar ju plötsligt vara liknande restriktioner som i Sverige på Åland nu.

En romsk familj på resa med många barn som struntat i karantän, ungarna i 3 olika skolor och därav 39 nya fall. Total panik naturligtvis , 400 Pers i obligatorisk karantän 2 veckor nu. Så nu har vi strax 200 fall på Åland och ännu ingen som varken dött eller ens behövt uppsöka sjukvård. Restriktioner eller rekommendationsmässigt innebär det att man bara får vara 10 i samling nu och restauranger slutar servera alkohol kl 22 istället för 24.
Citera
2021-02-20, 23:07
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Jag skiter fullständigt i vad du tror på din lilla kretin men jag utgår ifrån global statistik och fakta.

U mad? Skaver stringisarna? Lite trött och kinkig?

Aaaaw...

Faktum kvarstår. Om du hade bemödat dig att läsa artikeln hade du sett att den handlar om tre stora studier.

Den med 48000 deltagare var den lilla studien. Sedan var det en med 70000 deltagare och slutligen en med 300000 deltagare.

Samtliga tre kommer till samma slutsats.

Men för all del. Fortsätt du leva i din fantasivärld.
Citera
2021-02-20, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Åh herregud....

Budskapet tycks hela tiden vara detsamma. Det är alltid åldringarna man vill döda med flit.

Antingen genom att inte tvinga dem på syre. Eller genom att inte låta dem ta IVA-platser. Eller nu genom att tvinga dem på vaccin.

Märkligt hur hela världen har blivit så åldringsfhentlig.
Citera
2021-02-21, 00:00
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vad har hänt?

Verkar ju plötsligt vara liknande restriktioner som i Sverige på Åland nu.
För min del undrar jag vad amerikanskan Alyssa Bittner-Gibbs tänker. Hon flyttade till Sverige 2013 eftersom hon tyckte att den svenska modellen var så enastående bra, men förra året flyttade hon och familjen vidare till Åland i protest mot den svenska strategin.
Är det snart dags att flytta vidare till nästa idealiserade land om Åland och Finland nu "sviker".

Citat:
– Vi bestämde oss för att vi inte ville stanna i Sverige eftersom vi kände oss väldigt otrygga, säger Alyssa Bittner-Gibbs.

Den sjätte augusti 2020 gick flyttlasset till Åland. Familjen övervägde först England eller Irland men ville inte att barnen skulle förlora det svenska språket.

– Jag vet att Åland är den bästa platsen jag kan befinna mig på nu i hela världen. Det finns ingen social spridning, alla bär munskydd, och jag blir aldrig hotad för att jag vill skydda mig själv.

https://www.svd.se/flyttade-fran-sverige--pa-grund-av-coronastrategin
Citera
2021-02-21, 00:22
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Bullshit naturligtvis, ålder har ingenting med saken att göra. Detta är överbevisat sedan länge. Allmän vigulans, hälsa och framförallt BMI är de stora faktorerna att ha i beaktande.

Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Du tror på fullt allvar att vi skall tro på dig framför en studie med 48000 deltagare...?

Hahaha, finns inget mer att tillägga.
Gå och göm dig.

Citat:
Inte vad artikeln sade:

"Younger patients under the age of 50 were more likely to suffer complications."

min första spontana tanke är att immunförsvaret och dess påslag är som starkast för unga vuxna, och som vi vet beror skador till följd av covid-19 (efter det initiala sjukdomsförloppet) pga kroppens egen reaktion.. alltså antikroppar som löper amok.

det var därför unga män blev värst drabbat under spanska sjukan

alltså

vid det direkta insjuknandet dör äldre och redan sjuka först eftersom dom är svaga

på lite längre sikt, det vi börjar få data på nu, kommer dom friska och med starkast immunförsvar att vara dom som blir värst drabbade. antikropparna börjar attackera lever, njurar, hjärta osv.

så det skulle inte förvåna mig om asymtomatiska och lindrigt sjuka fullt friska, snart kommer börja få massa bekymmer.
Citera
2021-02-21, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
min första spontana tanke är att immunförsvaret och dess påslag är som starkast för unga vuxna, och som vi vet beror skador till följd av covid-19 (efter det initiala sjukdomsförloppet) pga kroppens egen reaktion.. alltså antikroppar som löper amok.

det var därför unga män blev värst drabbat under spanska sjukan

.
Var det? Tror snarare om det ens stämmer att de blev hårdare drabbade för att de hade sämre immunitet eller och för att de var i dåligt skick och undernärda efter första världskriget.
Citera
2021-02-21, 00:32
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Hörde att den nyaste mutationen har en dödlighet på 85% - och dödar bara flashbackare. Seriöst, lägg ner med konspirationerna, eller presentera källor för påståendet.

har inte sett att den skulle ha en så hög dödlighet

jag har bara läst att den är upp till 70% dödligare

U.K. Covid Variant Is Likely 30-70% Deadlier

https://www.forbes.com/sites/robertglatter/2021/02/15/uk-variant-likely-30-70-deadlier-new-research-finds/?sh=63d7a8d3c8e0

har du läst någonstans att den har en dödlighet på 85%? det låter ju riktigt illa.
Citera
2021-02-21, 00:40
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Du vill ju att det ska gå åt helvete för alla så inget nytt under kjolen sa tjejen..

om jag ville det hade det väl vart bättre att jag anslöt mig till alla som låtsas att det inte finns något virus? så kunde jag vart med och drivit smittan.

jag vill att det ska gå bra för alla, även dig, och hoppas att det gör det också.

visst är jag lite av en alarmist ibland, det erkänner jag, men det gäller att fånga uppmärksamhet och göra sin röst hörd.. lyckas man få någon att tänka sig för en extra gång, så är det bra.

lite oro har inget dött av på kort sikt... saker och ting kommer återgå till det normala, fram tills dess vill jag att du och alla andra ska vara rädd, och rädda, om er själva och era familjer och alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in