2021-02-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Nå var det TH som var den siste som så AE i live, den første som kom til åstedet og den eneste som man sikkert vet har et motiv.

Ekteskapet var turbulent og man vet at AE hadde planer om både skilsmisse og å flytte ut selv om TH var så snill at han ga henne borett i S4 i julegave.

Vi vet også sikkert at TH samlet på avisartikler om uoppklarte drap og at han har drapstruet andre.

Du er på bærtur akkurat som resten av TT.
9 millioner euro er et veldig godt motiv!
Citera
2021-02-20, 16:20
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Så da er alle som godt kunne tenke seg 9 mill euro mulige mistenkte? Damn...
Citera
2021-02-20, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Da hadde de tatt TH selv eller barn eller barnebarn.
Citera
2021-02-20, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Vi vet også sikkert at TH samlet på avisartikler om uoppklarte drap og at han har drapstruet andre.

Du er på bærtur akkurat som resten av TT.[/QUOTE

Bolony virker faktisk som en meget frisk pust her inne i en tråd som i hvertfall for meg var i ferd med å visne helt hen grunnet slike idiotiske utsagn som du her (i kopi til slutt), og flere med, stadig kommer med.

Og den selvsikkerheten er nesten til å le av. Et kjapt spørsmål. Hvordan VET du at TH samler på avisartikler? Spent på svaret, legg gjerne ved link om du har det skriftlig.

På forhånd takk...

Takk for det, men jeg hadde opprinnelig bare tenkte å poste 1 innlegg da jeg tilfeldigvis kom over denne siden i forbindelse med noe jeg googlet. Nå valgte jeg navnet på bakgrunn av at det er utrolig hvor mye boloney folk får seg til å skrive. Å bedrive karakterdrap av mennesker man overhodet ikke har kjennskap til er et tegn på mye. Dog intet som kan karakteriseres som positivt.

At enkelte ikke klarer å vedkjenne at det er en del dyktige og smarte folk her inne som har funnet ut av ganske mye og spekulert om andre ting som gir et pek i riktig retning.

Jeg synes personlig ikke det er akseptabelt med en dekkoperasjon selv om man frykter man kan bli tiltalt for drap og at man bør straffes for dette.

Media har feks skrevet mye feil om alarmselgeren som har medført spekulasjoner. Både angitt feil tidspunkt og det faktum at alarmselgerne til selskaper som verusure ( i dette tilfelle ) og sektor, Nokias med flere ikke har dørselgere som selger nye alarmer til sine eksisterende kunder. Det blir foretatt av de som jobber med eksisterende kunder. Selgeren var der for å informere om muligheten til å oppgradere da familien hagen hadde et mindre moderne alarmsystem levert av deres leverandør Falch. Verisure kjøpte opp Falch i 2017 eller deromkring og siden selgeren var i området stakk han innom for å informere om dette og anbefale å ta kontakt med hk for en mulig oppgradering.

Media har levert mye feilinformasjon i denne saken som har skapt mye unødige spekulasjoner. Ikke minst også rundt klokkeslett den 31/10 og hvilke telefoner som var tatt i bruk. Det står faktisk forskjellig klokkeslett når det gjelder hagens avreise til futurum og når han kom ankom. Han var der før kl 09 10 og 09 15 som enkelte medier har skrevet.

Alt dette har medført mye som ikke har ført til så mye bra. Og det gjelder for alles del.
Citera
2021-02-20, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Takk for det, men jeg hadde opprinnelig bare tenkte å poste 1 innlegg da jeg tilfeldigvis kom over denne siden i forbindelse med noe jeg googlet. Nå valgte jeg navnet på bakgrunn av at det er utrolig hvor mye boloney folk får seg til å skrive. Å bedrive karakterdrap av mennesker man overhodet ikke har kjennskap til er et tegn på mye. Dog intet som kan karakteriseres som positivt.

At enkelte ikke klarer å vedkjenne at det er en del dyktige og smarte folk her inne som har funnet ut av ganske mye og spekulert om andre ting som gir et pek i riktig retning.

Jeg synes personlig ikke det er akseptabelt med en dekkoperasjon selv om man frykter man kan bli tiltalt for drap og at man bør straffes for dette.

Media har feks skrevet mye feil om alarmselgeren som har medført spekulasjoner. Både angitt feil tidspunkt og det faktum at alarmselgerne til selskaper som verusure ( i dette tilfelle ) og sektor, Nokias med flere ikke har dørselgere som selger nye alarmer til sine eksisterende kunder. Det blir foretatt av de som jobber med eksisterende kunder. Selgeren var der for å informere om muligheten til å oppgradere da familien hagen hadde et mindre moderne alarmsystem levert av deres leverandør Falch. Verisure kjøpte opp Falch i 2017 eller deromkring og siden selgeren var i området stakk han innom for å informere om dette og anbefale å ta kontakt med hk for en mulig oppgradering.

Media har levert mye feilinformasjon i denne saken som har skapt mye unødige spekulasjoner. Ikke minst også rundt klokkeslett den 31/10 og hvilke telefoner som var tatt i bruk. Det står faktisk forskjellig klokkeslett når det gjelder hagens avreise til futurum og når han kom ankom. Han var der før kl 09 10 og 09 15 som enkelte medier har skrevet.

Alt dette har medført mye som ikke har ført til så mye bra. Og det gjelder for alles del.
Jeg velger å ta det du skriver seriøst og synes du har en del gode poeng her. En ny måte å vinkle det på kan ikke skade. Dette er jo et åpent diskusjonsforum og ingen har satt to streker under svaret ennå.

De to brukerne du refererte til, kom vel frem til at kryptoopplegget ikke var egnet til å motta løsepenger eller noen form for kommunikasjon og at det kunne vært kokt sammen på ganske kort tid. Goinqsomewhere var i hvert fall ikke spesielt imponert.
Citera
2021-02-20, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg velger å ta det du skriver seriøst og synes du har en del gode poeng her. En ny måte å vinkle det på kan ikke skade. Dette er jo et åpent diskusjonsforum og ingen har satt to streker under svaret ennå.

De to brukerne du refererte til, kom vel frem til at kryptoopplegget ikke var egnet til å motta løsepenger eller noen form for kommunikasjon og at det kunne vært kokt sammen på ganske kort tid. Goinqsomewhere var i hvert fall ikke spesielt imponert.

Jeg takker og bukker ydmykt for at du søkte litt. Dette er ett av flere leads de finner. Kodene og brevet lages på ikke mange minutter. Nå trenger man bare en printer.

Det er mer de streifer innom.

Legg så dette sammen med forviklingene som oppstår med siktelsene i fjor vår. Tror det var i mai eller juni. Forstå essensen av jussen i tillegg. Skal man nå sikte en 3 person ?

Hva trenger de hagen til ? Noe eller rett og slett ingenting ?
Citera
2021-02-20, 18:14
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Nå hadde jeg egentlig ikke tenkt å poste noe i det hele tatt, men det er ikke z-z-z jeg sikter til. Er det ingen av de kloke hodene her inne eller i media for den sak skyld at man heller undrer seg over hvorfor man har siktet to personer for samme forbrytelse og siktelsene gjelder ikke OVERLAGT drap om den påståtte hovedhypotesen er en at dette er planlagt over lang tid ? De er siktet for drap eller medvirkning til drap.
Når vi først snakker om trådsannheter og saklighet: TH er siktet for drap eller medvirkning til drap etter strl 275, som dekker både forsettlig og overlagt drap. Politiets hovedhypotese er fortsatt at TH har planlagt drapet over tid, og forsøkt å villede gjennom å fabrikkere en kidnapping med krav om løsepenger.
Citera
2021-02-20, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Når vi først snakker om trådsannheter og saklighet: TH er siktet for drap eller medvirkning til drap etter strl 275, som dekker både forsettlig og overlagt drap. Politiets hovedhypotese er fortsatt at TH har planlagt drapet over tid, og forsøkt å villede gjennom å fabrikkere en kidnapping med krav om løsepenger.

Det er korrekt, snoken. Men de sikter også ru for det samme. I tillegg sikter de også ru for bortføring. Det vitner om at man nå satt på informasjon og slet med hvilke siktelser man skulle ende opp med. Hadde man vært trygg på at noen av disse stod bak hadde man ikke siktet ru også. Man hadde siktet hagen for overlagt drap og ru for medvirkning.
Citera
2021-02-20, 18:22
Medlem
Flott med aktivitet igjen her inne. Kan noen opplyse meg om hvilken retning boloney vil ha oss til å tenke?
Citera
2021-02-20, 18:28
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Flott med aktivitet igjen her inne. Kan noen opplyse meg om hvilken retning boloney vil ha oss til å tenke?

Han sier det jo selv, at alt vi sier her er pølsevev.

Bologna - baloney, "bolony" - servelat = pølsevev.
Citera
2021-02-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Han sier det jo selv, at alt vi sier her er pølsevev.

Bologna-baloney, "bolony" - servelat = pølsevev.

Ja, såpass har jeg skjønt. Har han sagt hva han tenker har skjedd isteden?
Citera
2021-02-20, 18:30
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Ja, såpass har jeg skjønt. Har han sagt hva han tenker har skjedd isteden?

Vi venter i spenning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in