Ni är ändå OG's och jag räknar med att få tillbaka under dessa 100 dagar.
Trots att det med ord inte går att ge den här kvällen någon rättvisa så ska jag göra ett försök med bitarna jag minns.
Alkoholen trillade in vid 18tiden och det var väl här någonstans det började hända saker.
Ballongtävlingen skulle få ett abrupt slut när Joel bestämde sig för att viska i Nardos öra "kolla nu när ja smäller judiths ballong". Varför han beslutade sig för att göra detta vet vi inte, då han och Judith är ganska nära. Sagt och gjort skuttar han in i bubbelrummet, smäller ballongen och avslutar det hela med en catwalk in till köket. En förvirrad Judith går efter för att (hennes ord) gratulera honom till att ha smällt ballongen varpå han säger "de va inte jag!!!!" "de va inte jag" "de va jesper!!". Judith blir rasande och höjer för första gången rösten och skriker att han ska sluta ljuga. "ja okej ja stoppa i nålen men vet inte om de va ja" säger Joel och förvärrar situationen ännu mer.
Medan Joel läxas upp av den gode Judith så har det fyllts på med publik runtom. Bl.a en skrattande Nardos som för stunden glömt bort sin egen medverkan i tävlingen och därför lutar sig mot något. Bakom henne har Ponne smygit fram (ur sitt tält, som han byggt i poolrummet och tillbringat halva dagen i) och där small ballong nummer 2. Kriget var igång! Nardos kunde inte se någon som helst logik i Ponnes ballongsprängning, hur kunde han!!! "varforr spränger do min ballong o inte jespers. din lögnare". Skriker hon helt underförstådd med att det var just det tävlingen gick ut på, att spränga dem andras ballonger. Det var helt okej att teama. Hon själv teamade med Joel och Emelie men det var givetvis bortglömt när denna diskussion ägde rum. Det skriks och diskuteras, Nardos tar en sväng in i sovrummet och upptäcker då till sin skräck - någon har vänt hennes säng upp och ner... timingen på denna upptäckt kunde inte blivit mer perfekt.
När kriget om de smällda ballongerna lugnat ned sig lite så insåg bröderna husbil att det bara var de 2 kvar i tävlingen. Jesper frågar Ponne om pengarna betyder något för honom, Ponne svarar ja det gör de. Då smäller Jesper sin ballong direkt som en riktig hjälte a la Robin hood. Han själv var lika rörd som Ponne över sitt beslut och gick ett ärovarv runt huset. Ponne får sedan in en check på 15lakan och bubbel. Bubbel som Judith i firandet av Ponnes seger sprutar ner Therese med. Förjävligt och hemskt tyckte Therese som tillbringade kommande timmar inne på toan.
Precis när vi trodde att vi hade fått tillräckligt med show ikväll så hittar DC en förkrossad Jesper i sovrummet. Han vill hem. Big brother betyder ingenting när man har sin stora kärlek hemma. Han vill avbryta, skita i allt och bara hålla om kära pinglan där hemma. Efter pepp av Pedram och Ponne så beslutar han sig ändå för att ge det till imorgon och se hur det känns, även Katti kommer in till sovrummet och lägger sig mellan grabbarna för lite gött snack.
Ute i vardagsrumssoffan händer det andra grejer. Steph och Simon har varit på jakt efter en säng men alla vägrar ge med sig så de hamnar där ute. Enligt dem själva för "mys" men vi tippade på mer än så. Det avbryts konstant av förbipasserande och till slut sätter sig Nardos ner i soffan för att hon "bara måste ha de här samtalet". Simon har enligt Nardos flera gånger flashat sin kuk för henne under kvällen trots att hon sa nej, och hon undrar varför. Steph lägger en skön snabb kommentar här och säger "VA. Varför har inte jag fått se den?" medans Simon försöker släta ut situationen.
Någonstans vid den här tidpunkten kommer Katti och drar med sig Steph ut för en cigg. När vi tror att det är det gamla vanliga "jesper flörtar"-tjatet så droppar hon istället en stor bomb. Hon säger att medans hon låg mellan Ponne och Jesper så tog Jesper hennes hand och förde den till penis. Den gamla damen ronkade honom en sväng och sen kände hon att det var dags att gå därifrån.
Här är frågorna så många att jag inte riktigt vet vad jag mer ska skriva. Är tanten mytoman? Blev Jesper våldtagen? Var Jesper otrogen mot sin stora kärlek?
Katti avslutade sedan kvällen med en riktigt äcklig fis som lämnade Therese och Pedram i chock i sovrummet.