Citat:
Ursprungligen postat av
Briascca
Jag förstår inte vad kulturell belastning är för något, och belastning i relation till vad? Är det människors kulturella musiksmak, litteraturpreferenser, trosuppfattning, lättja och sätt att hänga upp gardiner, som utgör en belastning? Han verkar mena något annat än det han säger.
Håller med dig. Ett märkligt brett uttalande som borde ha exemplifierats vad han egentligen menade.
Personligen bryr jag mig ej om kulturer men självklart borde alla invandrare som är en belastning för samhället utvisas. Det handlar i mina ögon om ekonomisk belastning och kriminalitet som utgångspunkt. Många invandrare uppträder djävulskt illa mot sin omgivning samt har extremt låg IQ som belastar oss som nation, men de flesta uppträder ej illa trots allt. Det som förenar invandrarna är att de inte en fröjd för ögat att titta på. De är inavlade, sjuka och fula. Men är bristen på estetik och uselt DNA en kulturell belastning?
Som ateist har jag uppskattat att vi inte är särdeles religiösa i Sverige, och när vi nästan utplånat en idiotisk religion så importerar vi än sjuhelvetes ännu mer idiotisk religion. Det är en skandal. Självklart skall allt göras för att begränsa islams inflytande över Sverige och världen. Men som sagt - är islam en kulturell belastning? Ja, kanske. Religion är ett angrepp på varje tänkande individ.