2021-02-19, 16:56
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuchuJelly
All invandring bör stoppas. Inte bara den Jimmie anser vara till kulturell belastning. Ska han vara rasistisk så får han ta det hela vägen eller hålla käften. Alltid ena foten utanför dörren.

Vad pratar du om människa? Du verkar ju helt förvirrad. Vad har kultur med ras att göra menar du? Du är ju helt väck.
Varför bör all invandring stoppas? Tror du på allvar att Sverige kan vara konkurrenskraftigt mot andra länder utan invandring? Tänk om tänk rätt.

Sätt dig bakom skolbänken igen, är mitt råd till dig.
Citera
2021-02-19, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Anni blev förbannad. Nästan lika förbannad som när det diskuterades om vem som är svensk.

Han har rätt. Många som kommer hit har andra värderingar. Vissa passar inte in i det svenska samhället. Vill inte anpassa sig. Vi måste kunna prata om de problem som finns. För att kunna förändra till det bättre.

Eller hur? Finns en anledning att vi har haft det så trevligt här i så många år, och att det ser ut som det gör i andra skithålor. De som inte kan anpassa sig till ett hederligt och icke radikalt samhälle ska förpassas.
Citera
2021-02-19, 16:57
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Det är med all rätt Åkesson får kritik för uttalandet. Jag är inte överdrivet förtjust i Sveriges migrationspolitik, men kom igen. "Kulturell belastning". Vad menar han ens med det? Det är ett direkt avhumaniserande uttryck att använda om människor.

När Åkesson nu säger att vi inte ens ska ta emot kvotflyktingar, de som verkligen lider helvetets kval i olika flyktingläger och har blivit utvalda av FN/UNHCR för vidarebosättning, så visar han verkligen sina sanna färger.

Att kräva ett totalstopp för invandring, inklusive de fruktansvärt utsatta kvotflyktingarna, och kalla de människorna för en "kulturell belastning" är inte vackert.
Tvärtom är "kultur" den självklara sammanfattningen av just humanism och mänskligt liv. Sannolikt det som gör att du vill bo i just Sverige.

Inga länder i världen tar emot fler kvotflyktingar än vi. Fast vi varken har jobb eller bostäder till dem. Bra tycker du, ska vi fortsätta med det? Kan du ta emot några flyktingar i ditt hem? Eller tror du kulturen kommer att skava?

Det värsta jag vet är hycklare och naiva personer utan konsekvenstänk. SD är det yttersta partiet för konsekvenstänk i Sverige. Därför röstar jag på dem. Kvinnor och Vänster är överlägset sämst på konsekvenstänk. Därför blev det för jävligt i Sverige 2014, tills Löfven blev Sverigedemokrat i handling. Det fanns iallafall lite man i honom.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-02-19 kl. 17:00.
Citera
2021-02-19, 17:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Jag tror att Annie Lööf vill att det ska gå dåligt för Sverige. Hon njuter av det.

Hon får sin lön i helvetet. Eller ja tidigare än så. Rik lär hon bli
Citera
2021-02-19, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Jag förstår inte vad kulturell belastning är för något, och belastning i relation till vad? Är det människors kulturella musiksmak, litteraturpreferenser, trosuppfattning, lättja och sätt att hänga upp gardiner, som utgör en belastning? Han verkar mena något annat än det han säger.

Inom ramen av begreppet kultur ingår normer seder och värderingar.

Seder som blodshämnd, månggifte, självmordsbombning och likande är kulturella belastningar. Är det kontroversiellt att påstå det?
Citera
2021-02-19, 17:11
Medlem
Det är ju lätt att konstatera att belastningen på samhället tar sig många uttryck. Klaner och gängkriminalitet, hederskultur och totalhavererad integration. Det är klart att invandringen ska stoppas.
Citera
2021-02-19, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Jag tror att Annie Lööf vill att det ska gå dåligt för Sverige. Hon njuter av det.

Hon är också en narcissist.
Senast redigerad av Grus-Olle 2021-02-19 kl. 17:27.
Citera
2021-02-19, 17:12
Medlem
Priviligerads avatar
Man kan ju undra vad Sverige hade befunnit sig i för tillstånd utan SD / Jimmie? Troligtvis hade Sverige som vi känner inte funnits alls längre. Forskare i framtiden kommer aldrig lyckas förstå hur Sverige under så många år kunde bedriva världens mest på alla sätt destruktiva massinvandringsprogram med folk från radikalt annorlunda samhällen. Våra barn kommer knappast förlåta oss. Det Sverige som en gång var ett föredöme internationellt på flera sätt, är nu endast ett exempel på vanskötsel, kaos, splittring och snart anarki. Välfärdssystemen brakar samman när alla överallt ifrån ska ha allt från några få som fortfarande jobbar och betalar skatt. Apokalyptiskt mina vänner. Mycket skrämmande.
Citera
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Anni blev förbannad. Nästan lika förbannad som när det diskuterades om vem som är svensk.

Han har rätt. Många som kommer hit har andra värderingar. Vissa passar inte in i det svenska samhället. Vill inte anpassa sig. Vi måste kunna prata om de problem som finns. För att kunna förändra till det bättre.
”Men huj folmulejaj du dej??”

SD måste bli radikalare för att få min röst, kan lika gärna rösta på KD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Självklart har Åkesson rätt. Men han borde gå ännu längre. Utvisa alla muslimer från Sverige. Utvisa alla negrer från Sverige.
Uttalanden som detta stärker bara bilden av att det inte går att ha en konstruktiv debatt i ämnet i dagsläget. Det är bara ytterligheterna som hörs. Vissa vill välkomna alla i hela världen till livslång försörjning och vissa vill utvisa alla negrer och muslimer, i bästa Idi Amin-stil.

Var tog det sunda förnuftet vägen?
Citera
2021-02-19, 17:15
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
Antar att du bor i hyresrätt. Om detta skulle hända och det helt plötsligt skulle finnas ca 1 miljon färre individer som konkurrerar om hyreskontrakt skulle det spola
hela bostadsmarknadenn och hela Sveriges ekonomi skulle följa med i skitvattet.

Nej jag ska säga vad som skulle hända, svenskar som bor hemma hos föräldrarna skulle äntligen kunna flytta ut och betydligt flera lägenheter som slipper belastning från 8+ personer och ett jävla oväsen för grannarna att lyssna på dag som natt.
Citera
2021-02-19, 17:16
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Det är med all rätt Åkesson får kritik för uttalandet. Jag är inte överdrivet förtjust i Sveriges migrationspolitik, men kom igen. "Kulturell belastning". Vad menar han ens med det? Det är ett direkt avhumaniserande uttryck att använda om människor.

När Åkesson nu säger att vi inte ens ska ta emot kvotflyktingar, de som verkligen lider helvetets kval i olika flyktingläger och har blivit utvalda av FN/UNHCR för vidarebosättning, så visar han verkligen sina sanna färger.

Att kräva ett totalstopp för invandring, inklusive de fruktansvärt utsatta kvotflyktingarna, och kalla de människorna för en "kulturell belastning" är inte vackert.

Nej, allt är inte vackert, exempelvis blir resultatet sällan vackert om man för en helt huvudlös politik alldeles för länge. Det är förstås tråkigt om _riktiga_ flyktingar drabbas av ett invandringsstopp som måste till för att man i flera års tid misskött invandringspolitiken.

Sedan, när det gäller "kulturell belastning" så handlar det väl i princip om all invandring som kräver integration- eller assimilationsåtgärder. Ju större skillnader det är mellan två kulturer desto större torde belastningen i regel bli, även om det även är en individuell fråga där vissa individer lättare anpassar sig än andra.

Personligen kan jag tycka att Åkesson borde ha nämnt både kulturell och ekonomisk belastning, men däremot har han i min mening helt rätt i att ett tillfälligt stopp av invandring är på sin plats om man någon gång ska få rätsida på de problem som tidigare invandring redan orsakat.
Senast redigerad av Vintergrisen 2021-02-19 kl. 17:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in