2021-02-19, 00:34
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvmas
Nyktert och nyktert.. kort summering.
Kvinnan även kallad huvudvittnet tog för ett par år sedan kontakt med polisen och försökte sätta dit sin man för grovt jaktbrott men fick ingen större hjälp. Hon ger sig dock inte och ändrar sin historia till att Karl Hedin med flera även är med vilket göra att NOA hajar till och herr Magnusson ( åklagare ) drar igång en stor utredning där bland annat telefonavlyssning beviljas under längre tid. KH och de andra grips när KH nämner ordet Gråben i ett telefonsamtal med sin syster. Även företaget Karl Hedin blir indraget då de i en förbränningsugn förgäves försöker leta fram DNA i askan efter ett antal vargar som skulle ha dumpats där. Starkaste beviset just nu, vad vi vet, är en flaska som hittas hemma hos kvinnan innehållandes nervgiftet/insektsbekämpningsmedlet karbofuran som hon påstår att KH gett till dem i syfte att förgifta vargar. Efter att häktningarna ( bland annat på sin man ) hävts så tar hon dock tillbaka sin historia varpå hon även blir medåtalad för jaktbrott då hon hanterat flaskan.
Efter år av fortsatt utredningsarbete så väljer herr Magnusson att gå till åtal ändå trots att vittnet tagit tillbaka sin uppgifter och att inga kadaver påträffats. KH åtalas för att hans avsikt eller tanke var att skjuta en varg ifall han hade sett en under en biltur till skogen. Övriga för att ha begått grovt jaktbrott då de bland annat ska ha lagt ut förgiftat kött. Kvinnan är nu även misstänkt för stämpling på sin man vilket gör att hennes uppgifter kanske inte är så träffsäkra som bevismaterial. Hon mår just nu psykiskt väldigt dåligt och gjorde det även tidigt i utredningen då polisen efter ett förhör även körde henne till psyk. Ja typ så i korthet i alla fall. Nästa vecka drar rättegången igång.

Tack för en utmärkt sammanfattning. Blott det faktum att Carbofuran återfanns i hemmet hos KH:s jaktkamrat och hejduk styrker i mitt tycke kvinnans (hejdukens frus) vittnesmåll. Inget bevis såklart, men ändå komprometterande. Carbofuran är omtyckt som gift att tryffera åtlar med bland samer och varghatare. Varför har man Carbofuran hemma när medlet varit förbjudet i EU sen minst 10 år?

Att det kvinnliga huvudvittnet tagit tillbaks sitt vittnesmål är anmärkningsvärt. Sådant är ytterst ovanligt, utom i de fall där organiserad kriminalitet är inblandad. Vad skulle hon haft att vinna på anmälan? Kraschat äktenskap? Om syftet vore att utpressa KH hade hon ju gjort klokare i att presentera sina bevis för honom och be om en miljon kronor för att hålla käft.

Det ska bli mycket intressant att se vad "bevisen" mot golarkvinnan för stämpling till mord består av. Är bevisen daterade senare än åtalet mot KH och bara består av sms- eller mejltrafik sätter jag en krona på att de är fabricerade. Om de är verifierbart äldre är jag inte längre så säker...

KH är en slug psykopat. Jag noterade att han bar en jägargrön T-shirt i rätten och inte skjorta och kavaj. Ett smart drag av ärkekapitalisten att spela "folklig". Han spelar naturligtvis på sin status bland jägare och lantisar som offer för miljömuppar och vargkramare i Fjollträsk.

Ett mysterium för mig (jag jagar själv) är hur många jägare kan se en person som KH - som tjuvjagar och förgiftar kungsörn, lo och varg - som sin talesman.

Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Japp money talks. Sveriges enda hilbilly miljardär kommer nog klara sig denna gång.

Yes, inte en chans att han kommer att åka dit nu när huvudvittnet är oskadliggjort s.a.s.
Citera
2021-02-19, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag noterade att han bar en jägargrön T-shirt i rätten och inte skjorta och kavaj.

Förutom det lilla faktumet att det var häktets kläder han hade på sig.
Citera
2021-02-19, 07:20
Medlem
Citat:
KH är en slug psykopat. Jag noterade att han bar en jägargrön T-shirt i rätten och inte skjorta och kavaj. Ett smart drag av ärkekapitalisten att spela "folklig". Han spelar naturligtvis på sin status bland jägare och lantisar som offer för miljömuppar och vargkramare i Fjollträsk.
Knivskarp observation och analys. Nu när jag tänker efter så har jag själv sett mängder av häktade spela folkliga i jägargröna kläder, utan att någonsin ha insett att jag hela tiden blivit lurad av sluga psykopater. Smart av dem ändå då superskurk-bilden hade blivit lite väl tydlig av en superskurk-kavaj. Eller skjorta, knappast ett plagg som en vanlig hederlig människa skulle visa sig i.
Citera
2021-02-19, 09:21
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Tack för en utmärkt sammanfattning. Blott det faktum att Carbofuran återfanns i hemmet hos KH:s jaktkamrat och hejduk styrker i mitt tycke kvinnans (hejdukens frus) vittnesmåll. Inget bevis såklart, men ändå komprometterande. Carbofuran är omtyckt som gift att tryffera åtlar med bland samer och varghatare. Varför har man Carbofuran hemma när medlet varit förbjudet i EU sen minst 10 år?

Att det kvinnliga huvudvittnet tagit tillbaks sitt vittnesmål är anmärkningsvärt. Sådant är ytterst ovanligt, utom i de fall där organiserad kriminalitet är inblandad. Vad skulle hon haft att vinna på anmälan? Kraschat äktenskap? Om syftet vore att utpressa KH hade hon ju gjort klokare i att presentera sina bevis för honom och be om en miljon kronor för att hålla käft.

Det ska bli mycket intressant att se vad "bevisen" mot golarkvinnan för stämpling till mord består av. Är bevisen daterade senare än åtalet mot KH och bara består av sms- eller mejltrafik sätter jag en krona på att de är fabricerade. Om de är verifierbart äldre är jag inte längre så säker...

Ett mysterium för mig (jag jagar själv) är hur många jägare kan se en person som KH - som tjuvjagar och förgiftar kungsörn, lo och varg - som sin talesman.

Yes, inte en chans att han kommer att åka dit nu när huvudvittnet är oskadliggjort s.a.s.

Ja Sveriges jägarkår är den mest lättkränkta gänget i sverige med Svenska Jägarförbundet som dragplåster. Jo jag är också jägare.
Citera
2021-02-19, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Förutom det lilla faktumet att det var häktets kläder han hade på sig.

Så långt kan inte konspirationsteoretikerna i tråden tänka.
Citera
2021-02-19, 11:03
Medlem
Utom all rimlig tvivel. Används det fortfarande eller är det aktivism ända in i rättsväsendet?
Citera
2021-02-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ja Sveriges jägarkår är den mest lättkränkta gänget i Sverige med Svenska Jägarförbundet som dragplåster. Jo jag är också jägare.

Plus att jägare enbart umgås med andra jägare. Det blir lite som en inskränkt sekt. Varghatet är legio och i den kontexten passar Hedin in eftersom AllmogeNissarna tror att dom behöver en framgångsrik frontfigur.
Citera
2021-02-19, 11:45
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Plus att jägare enbart umgås med andra jägare. Det blir lite som en inskränkt sekt. Varghatet är legio och i den kontexten passar Hedin in eftersom AllmogeNissarna tror att dom behöver en framgångsrik frontfigur.

Var på ett av KH Rallies 10 år sen. Han beskrev i detalj hur vargar förgiftas. Han sa aldrig att "såhär skall man göra" då jag upplever honom som inte helt tappad bakom en vagn. Utan han sa alltid med glimten i ögat "såhär brukar vargar förgiftas" i detalj. Vilket typ av gift, hur kött prepareras osv.
Detta fallet han står åtalad nu är ju såklart bara en av många varghändelser i skogen såklart genom åren. Tjuvjakt på varg förekommer inom i stort sett alla jaktvårdsområden. Allt ifrån på våren leta varglyor och slå ihjäl valparna till skoterjakt på vintern.
Citera
2021-02-19, 12:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Knivskarp observation och analys. Nu när jag tänker efter så har jag själv sett mängder av häktade spela folkliga i jägargröna kläder, utan att någonsin ha insett att jag hela tiden blivit lurad av sluga psykopater. Smart av dem ändå då superskurk-bilden hade blivit lite väl tydlig av en superskurk-kavaj. Eller skjorta, knappast ett plagg som en vanlig hederlig människa skulle visa sig i.
Du tänker det sluga i att förmå kriminalvården att köpa in gröna kläder årtionden före det man blir anklagad för något?
Ja en riktigt Mastermind denne Hedin, själv antar jag att du slickar frimärken på ett dagcenter om dagarna?
Citera
2021-02-19, 12:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Så hon försöker sätta dit sin man för att kunna manövrera ut honom i från hans företag. Sen drar hon in Karl Hedin för att sedan dra tillbaka allt hon sagt.
Nu är hon även misstänkt för stämpling för mord?
Det finns inga andra starka vittnen man kan plocka in från åklagarhåll? Vet Anders Eklund eller Breivik något om saken?
Citera
2021-02-19, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du tänker det sluga i att förmå kriminalvården att köpa in gröna kläder årtionden före det man blir anklagad för något?
Ja en riktigt Mastermind denne Hedin, själv antar jag att du slickar frimärken på ett dagcenter om dagarna?
Jag förstår inte alls det där om frimärken. De är ju självhäftande numera?

Med förbehållet att du inte försökte dig på det där iniri eller inori eller vad det nu heter. Sådant kan vara vanskligt för vissa mottagare.
Citera
2021-02-19, 13:17
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Var på ett av KH Rallies 10 år sen. Han beskrev i detalj hur vargar förgiftas. Han sa aldrig att "såhär skall man göra" då jag upplever honom som inte helt tappad bakom en vagn. Utan han sa alltid med glimten i ögat "såhär brukar vargar förgiftas" i detalj. Vilket typ av gift, hur kött prepareras osv.
Detta fallet han står åtalad nu är ju såklart bara en av många varghändelser i skogen såklart genom åren. Tjuvjakt på varg förekommer inom i stort sett alla jaktvårdsområden. Allt ifrån på våren leta varglyor och slå ihjäl valparna till skoterjakt på vintern.

Vilken bra idé! Berättar du hur brott går till så visar du att du är skyldig.

Kommer ihåg att det var en jordbruksminister (c) som heter Eskil Erlandsson som för ett antal år sedan i detalj beskrev från Riksdagens talarstol hur tidelag med djur går till.

Eftersom Eskil hade någon lustig sjukdom som gjorde att han smekte motvilliga moderatkvinnor på låret som han efter åtal blev frikänd från kanske åklagarna skall försöka åtala honom för tidelag?

Eller vad säger du?

Karl Hedin verkar redan vara lite "putt" på staten. Läste idag i Land:
"AB Karl Hedin stämmer staten på 6,5 miljoner kronor för granbarkborreskador på bolagets mark. Skadorna anser man ha uppstått på grund av obekämpade granbarkborreutbrott i naturreservatet Hälleskogsbrännan som staten bildade efter den stora skogsbranden 2014."
Gissar att det blir hett i domstolarna framöver. Jag tror Karl Hedin inte sväljer oförrätter från staten utan att ge igen.

Men allvarligt, varför har staten lagt ned så mycket resurser på detta fall? Det finns inga vittnen som sett någon död varg. Ingen kan vittna om vargjakter. Det enda staten har är fantasier från en bevisligen psyk-sjuk kvinna.

Samerna i Norrland skjuter vargar regelbundet året runt, det väcker inte uppståndelse. Men varför här? Är det så att staten skall skrämma vargmotståndet till tystnad genom att ge en ledande företrädare ett kännbart straff? Kommer åklagaren här likt Roland Freisler i nazi-Tyskland att vråla i falsett fram sina ihopljugna anklagelser så spottet flyger och förnedra de åtalade? Kommer de som vid häktningen behöva framträda i kriminalvårdens gröna kläder direkt från häktet i Kronoberg och som i nazi-Tyskland i för stora byxor utan livrem?

Kommer rättsrötan i denna rättsprocess att få Stalins Moskvaprocesser för oliktänkande att blekna i jämförelse?

Att varg tjuvjagas i alla jaktvårdsområden är skitsnack från någon som har ett syfte med att ljuga. Om det är några som beter sig lagligt så är det jägare med vapenlicenser. De vet att för minsta lilla lagbrott så kommer det hem en polisbil med några konstaplar till dem och hämtar jaktvapen och ammunition för tvångsförsäljning. Så gott som alla jägare jag mött följer därför alla regler in absurdum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in