2021-02-18, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Första avsnittet uppe! Bra grepp att ge så mycket introtid till var och en så vi har en chans att försöka hålla isär dem.
Okej.
Vi får väl se hur de går för dem då, med tanke på tidigare säsonger där de varit så få som fortsatt varit gifta efter programmets slut.
Citera
2021-02-18, 10:19
Medlem
-SchmergliN-s avatar
En av männen kändes hyfsat inne i garderoben. Som kvinnornas favoritgaykompis.

Men vad vet jag, det kanske blir bra. Jag gillar det unga paret.
Citera
2021-02-18, 12:44
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Såhär tror jag dom matchas:

Par 1: Johan med Elinor

2: Anton med Sofia

3: Lars med Susanna

Bra gissat innan man sett något men 10 minuter in i programmet förstod man att det inte var rätt. Tycker paren känns mer lovande i år än tidigare säsonger... men vi får se. Cringe-ögonblick lär uppstå hur som helst.
Citera
2021-02-18, 12:54
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
En av männen kändes hyfsat inne i garderoben. Som kvinnornas favoritgaykompis.

Men vad vet jag, det kanske blir bra. Jag gillar det unga paret.

Kalles Kaviar? Garanterar att hon inte kommer känna attraktion till honom.
Och ja, han får nog bli gay om han ska hitta någon.

Jaha, nu får vi en förklaring till att de här matchningarna brukar gå åt helvete.
De matchar verkligen utefter ytliga ting de där experterna.
Jag tror inte på matchning överhuvudtaget.
Många gånger vet inte folk exakt varför de blir förälskad i en partner. Ytliga drag, intressen och värderingar med mera kan ju skifta genom livet också.
Visst underlättar det om man är samma typ av doers och gillar exakt samma nöjen,
samtidigt är det inte ovanligt att partners som finner varandra kan upptäcka ett nytt sorts nöje som den andra har. Så varför ska detta vara en garant för resten av paketet?
Det blir verkligen ytliga kriterier men en enda stor chansning, så egentligen skulle man lika gärna strunta i den typen av matchningar.

Då det gäller de andra två paren har varken vi eller experterna en aning om de kommer att dras till varandra.

Vi lär se deras personligheter framöver.
Deras förväntningar är SKYHÖGA, men det blir nog en propp ur badkaret, när de väl ses i vanlig ordning?
Citera
2021-02-18, 13:37
Medlem
Besticks avatar
Kalles Kaviar kommer nog få det svårt. Blir inget där.

Unga paret kanske kan bli nåt, men båda känns lite tafatta.

Jag tror mest på Susanna och grävmaskinisten.
Citera
2021-02-18, 15:59
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Bra gissat innan man sett något men 10 minuter in i programmet förstod man att det inte var rätt. Tycker paren känns mer lovande i år än tidigare säsonger... men vi får se. Cringe-ögonblick lär uppstå hur som helst.

Faktum är att jag först trodde att Lars och Elinor skulle matchas och Johan och Susanna och skrev det. Sen ändrade jag mig av nån anledning och skrev om mitt inlägg. Som du ser hann jag göra en edit 59 min efter ursprungsinlägget med en ny analys. Man ska alltid gå på sin första känsla.

Nåja. Det kommer inte att hålla mellan Johan och Susanna. Ser inte att dom skulle ha nån djupare kemi. En badboy-törstande tjej är inte giftas-material, det vet nog Johan om. Dom kommer att vara fränds with bännefits under några veckor - vilket är anledningen till att Susanna ändå ler såpass genuint på bilden. Johan ser mer besviken ut. Han är, i egenskap av man, mognare än henne(män mognar tidigare) och nöjer sig inte med lite knulla under några veckor - han ville verkligen ha en fru.

Det kommer inte heller att hålla mellan Lars och Elinor. Tror inte ett ögonblick på att hennes typ är en Kalles-Kaviar kille. Förmodligen är det bara det blonda håret hennes ex och Kalle's killen har gemensamt. Här blir det pinsamt. Stor chans till cringe och irritation från Lars sida. Han är en ulv i fårakläder. Tycker Elinor ser lite plågad ut på bilden medan Lars ler nästan triumferande. Han kommer, genom sin vilja, få stoppa sin lilla kuk i Elinors slida. Hon är inte attraherad av honom, men hans underliggande dominans gör att han kan ta över hennes sinne såpass att hon "går med" på att ligga med honom. Mannen är kvinnans hjärna - har skrivit detta många gånger och mer utförligt i andra trådar.

edit: Vilken beta Anton är. Längta efter barn som man. Pinsamt. Hans mamma och syster tycker han är en riktig mes också, "du ska ju ta henne med storm!" - apropå att han skulle fråga henne om han fick kyssa henne under vigseln.
Det känns dock som att det skulle kunna bli nåt mellan dom. Det som gör mig osäker är som sagt deras ansiktsuttryck på bilderna. Men jag fick en annan känsla under programmet. En småful, barnlängtande tjej som Sofie kommer nog att nöja sig med en beta som Anton ett tag. Får inte känslan av att hon legat runt så mycket - som fula tjejer ofta gör vilket gör dom kräsna(tror att killar vill ha förhållande med dom när dom bara ett hål, eller två, eller tre för dom allra flesta killar). Gör en helvändning och säger att detta paret är det enda paret som har en chans.
Senast redigerad av kulturstrateg 2021-02-18 kl. 16:21.
Citera
2021-02-18, 20:34
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Faktum är att jag först trodde att Lars och Elinor skulle matchas och Johan och Susanna och skrev det. Sen ändrade jag mig av nån anledning och skrev om mitt inlägg. Som du ser hann jag göra en edit 59 min efter ursprungsinlägget med en ny analys. Man ska alltid gå på sin första känsla.

Nåja. Det kommer inte att hålla mellan Johan och Susanna. Ser inte att dom skulle ha nån djupare kemi. En badboy-törstande tjej är inte giftas-material, det vet nog Johan om. Dom kommer att vara fränds with bännefits under några veckor - vilket är anledningen till att Susanna ändå ler såpass genuint på bilden. Johan ser mer besviken ut. Han är, i egenskap av man, mognare än henne(män mognar tidigare) och nöjer sig inte med lite knulla under några veckor - han ville verkligen ha en fru.

Det kommer inte heller att hålla mellan Lars och Elinor. Tror inte ett ögonblick på att hennes typ är en Kalles-Kaviar kille. Förmodligen är det bara det blonda håret hennes ex och Kalle's killen har gemensamt. Här blir det pinsamt. Stor chans till cringe och irritation från Lars sida. Han är en ulv i fårakläder. Tycker Elinor ser lite plågad ut på bilden medan Lars ler nästan triumferande. Han kommer, genom sin vilja, få stoppa sin lilla kuk i Elinors slida. Hon är inte attraherad av honom, men hans underliggande dominans gör att han kan ta över hennes sinne såpass att hon "går med" på att ligga med honom. Mannen är kvinnans hjärna - har skrivit detta många gånger och mer utförligt i andra trådar.

edit: Vilken beta Anton är. Längta efter barn som man. Pinsamt. Hans mamma och syster tycker han är en riktig mes också, "du ska ju ta henne med storm!" - apropå att han skulle fråga henne om han fick kyssa henne under vigseln.
Det känns dock som att det skulle kunna bli nåt mellan dom. Det som gör mig osäker är som sagt deras ansiktsuttryck på bilderna. Men jag fick en annan känsla under programmet. En småful, barnlängtande tjej som Sofie kommer nog att nöja sig med en beta som Anton ett tag. Får inte känslan av att hon legat runt så mycket - som fula tjejer ofta gör vilket gör dom kräsna(tror att killar vill ha förhållande med dom när dom bara ett hål, eller två, eller tre för dom allra flesta killar). Gör en helvändning och säger att detta paret är det enda paret som har en chans.
Tagen med storm, det är ju ett pek-oralt-ord helt utan innehållsförteckning, bäst vore väl att ta varandra med storm
Citera
2021-02-18, 21:39
Medlem
BÖG-Kalle Norwald regerar!
Han kommer att dreggla över alla tre killarna så det står härliga till.
Det slutar med att han blir påsatt av grävmaskinisten medan Kalles-kaviar-killen tea-bagar honom. Härligt!
Citera
2021-02-18, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle
BÖG-Kalle Norwald regerar!
Han kommer att dreggla över alla tre killarna så det står härliga till.
Det slutar med att han blir påsatt av grävmaskinisten medan Kalles-kaviar-killen tea-bagar honom. Härligt!
Homo Kalle är gift så det blir nog inget med det.
Citera
2021-02-18, 21:46
Medlem
Har man sett Johan någonstans tidigare eller är han otroligt lik någon? Kan inte släppa det här, haha!

Ser ut som en lovande matchning mellan honom och frugan de valt ut!
Citera
Medlem
Citat:

Lars är nog homo så det blir nog inget sex där alls med Ellinor, tror inte det kommer att hålla det äktenskapet.
Sofia och Anton tror jag kommer hålla, de andra två får vi se.
Citera
Medlem
Bra matchningar, kommer nog sluta med bröllop för alla tre paren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in