Citat:
Ursprungligen postat av
Charvet
Nja, att vara skrivna på olika adresser är ju inte nödvändigtvis detsamma som separation. Det har väl varit lite olika situationer. Mona har varit skriven hos dottern i Hultsfred, Bosse i en etta i Enskede, sedan har de båda varit skrivna i Hultsfred, men på olika adresser, sen var det någon vända när de var skrivna hos en av Monas chilenska ex-män osv. Vad jag vet har Mona och Bosse aldrig varit skilda.
Båda två borde för övrigt anmälas för folkbokföringsbrott.
Det har nog att göra med Mona Sahlins sk förbehåll som hon har rätt att ha enligt KFMs utmätningsregler. Dvs hon har full täckning för hyran. Men det är då dumt att stå två på samma hyresadress, eftersom KFM bara beviljar halva hyran som förbehåll då.
Finns Mona Sahlin upptagen på hyreskontraktet så måste hon betala, annars så är det väl exmannen som får stå för hela markservicen. Hon kan ju skita i att betala exmannen och han kan inte stämma henne.
Ja kan kan han väl, men några pengar får han inte. NADA, eftersom ett eventuellt postivt utslag i Tingsrätten ändå hamnar som en fordran som går till KFM. Och hon får då en ny påbackning på skulden hos KFM, som det tar till år 2025-2026 innan exmannen kan få några pengar.
Hur mycket hon får behålla det vet jag inte. Men hon gör nog så gott hon kan för att blåsa folk, även i hennes närhet. Inte fan vet jag.
Verkar ju helt orimligt att hon skulle ha fått ett eget hyreskontrakt med det skuldberget.
Det är nog någon slags blåsning bakom detta. Vem som blivit mest blåst förutom hon själv, det är svårt att svara på.
Det verkar ju sanslöst rörigt.
Mona Sahlin bor väl hela tiden på Grand Hotel och Partiet betalar?
Man tycker ju nu vid det här laget att fler skulder borde dykt upp, med nya utmätningskrav.
Eftersom det brukar vara det typiska kring sådana här personligheter...