Vi har flest singelhushåll i Europa. Att vi skulle vara ensammast är din egen spekulation.
Det jag kunde hitta om faktisk ensamhet är detta:
"Enligt en stor europeisk studie – som bygger på omfattande intervjuer med flera tusen européer – så känner sig svensken faktiskt nästan minst ensam av alla."
"Faktum är att svensken – hur ensam hen än ter sig – ofta har fler vänskaprelationer än människor i andra länder. Dessutom visar forskning att vi är mer nöjda med våra sociala nätverk än personer i länder som förespråkar traditionella familjestrukturer.
Antalet enhushåll i ett land är alltså inte ett bra mått på hur ensam en viss befolkning känner sig."
Det finns en avsevärt mycket allvarligare ton i sensmoralen hos andra, inte fullt lika feministiska mediers rapportering.
Kan du tänka dig att det också finns män som hellre är ensamma än med svenska kvinnor?
Jag har aldrig sagt att folk inte känner sig ensamma. Jag besvarade påståendet att vi är ensammast i världen och det var även detta som artikeln handlade om.
Inget nytt under solen att män generellt har mindre umgängeskretsar än kvinnor och att många helt saknar en nära vän. Det är en av anledningarna till att män tar livet av sig i större utsträckning än kvinnor.
Japp. Klart det finns folk som hellre är singlar. Jag nämnde det i inlägget före det du citerade. Såå... tips från coachen: läs det inlägget.
Senast redigerad av enhalvboj 2021-02-18 kl. 16:01.
Jag har aldrig sagt att folk inte känner sig ensamma. Jag besvarade påståendet att vi är ensammast i världen och det var även detta som artikeln handlade om.
Inget nytt under solen att män generellt har mindre umgängeskretsar än kvinnor och att många helt saknar en nära vän. Det är en av anledningarna till att män tar livet av sig i större utsträckning än kvinnor.
Japp. Klart det finns folk som hellre är singlar. Jag nämnde det i inlägget före det du citerade. Såå... tips från coachen: läs det inlägget.