2021-02-18, 15:37
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Vi har flest singelhushåll i Europa. Att vi skulle vara ensammast är din egen spekulation.

Det jag kunde hitta om faktisk ensamhet är detta:

"Enligt en stor europeisk studie – som bygger på omfattande intervjuer med flera tusen européer – så känner sig svensken faktiskt nästan minst ensam av alla."

"Faktum är att svensken – hur ensam hen än ter sig – ofta har fler vänskaprelationer än människor i andra länder. Dessutom visar forskning att vi är mer nöjda med våra sociala nätverk än personer i länder som förespråkar traditionella familjestrukturer.

Antalet enhushåll i ett land är alltså inte ett bra mått på hur ensam en viss befolkning känner sig."

https://varldensensammastefolk.story.aftonbladet.se/

Ska se om jag kan hitta den faktiska studien.
Tips från coachen, kolla hur det ser ut mellan kvinnor och män.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/man-ar-mer-ensamma-an-kvinnor-men-de-pratar-inte-om-det

Det finns en avsevärt mycket allvarligare ton i sensmoralen hos andra, inte fullt lika feministiska mediers rapportering.

Kan du tänka dig att det också finns män som hellre är ensamma än med svenska kvinnor?
Citera
2021-02-18, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Tips från coachen, kolla hur det ser ut mellan kvinnor och män.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/man-ar-mer-ensamma-an-kvinnor-men-de-pratar-inte-om-det

Det finns en avsevärt mycket allvarligare ton i sensmoralen hos andra, inte fullt lika feministiska mediers rapportering.

Kan du tänka dig att det också finns män som hellre är ensamma än med svenska kvinnor?

Jag har aldrig sagt att folk inte känner sig ensamma. Jag besvarade påståendet att vi är ensammast i världen och det var även detta som artikeln handlade om.

Inget nytt under solen att män generellt har mindre umgängeskretsar än kvinnor och att många helt saknar en nära vän. Det är en av anledningarna till att män tar livet av sig i större utsträckning än kvinnor.

Japp. Klart det finns folk som hellre är singlar. Jag nämnde det i inlägget före det du citerade. Såå... tips från coachen: läs det inlägget.
Senast redigerad av enhalvboj 2021-02-18 kl. 16:01.
Citera
2021-02-18, 16:58
Avslutad
Citat:
Jag har aldrig sagt att folk inte känner sig ensamma. Jag besvarade påståendet att vi är ensammast i världen och det var även detta som artikeln handlade om.

Inget nytt under solen att män generellt har mindre umgängeskretsar än kvinnor och att många helt saknar en nära vän. Det är en av anledningarna till att män tar livet av sig i större utsträckning än kvinnor.

Japp. Klart det finns folk som hellre är singlar. Jag nämnde det i inlägget före det du citerade. Såå... tips från coachen: läs det inlägget.

Så samhället behöver mer män i förhållanden?
Citera
2021-02-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Så samhället behöver mer män i förhållanden?

Japp. Vänskapsförhållanden. Vi behöver fler vänner och vi behöver stötta varandra mer.

Det gäller inte alla så klart men det verkar gälla oroväckande många.
Citera
2021-02-18, 17:38
Avslutad
Citat:
Japp. Vänskapsförhållanden. Vi behöver fler vänner och vi behöver stötta varandra mer.

Det gäller inte alla så klart men det verkar gälla oroväckande många.

..så lyssna på männen. ..och kolla på pojkarna.
Citera
2021-02-18, 17:39
Medlem
Citat:
..så lyssna på männen. ..och kolla på pojkarna.

Japp. Kompisar bör lyssna på varandra
Citera
2021-02-18, 17:40
Avslutad
Citat:

..'snyggt' sätt att ta ner dem på.
Citera
2021-02-18, 17:41
Medlem
Citat:
..'snyggt' sätt att ta ner dem på.

Vad menar du?
Citera
2021-02-18, 17:42
Avslutad
Citat:
Vad menar du?

Vilket fora är vi på?
Citera
2021-02-18, 17:43
Medlem
Citat:
Vilket fora är vi på?

Säg vad du vill va sagt istället.
Citera
2021-02-18, 17:47
Avslutad
Citat:
Säg vad du vill va sagt istället.

Ska du låtsas som om att du inte uteslöt kvinnorna här och deras delade ansvar för pojkar och mäns känsla av delaktighet i samhället?

Citat:
Citera
2021-02-18, 17:50
Medlem
Citat:
Ska du låtsas som om att du inte uteslöt kvinnorna här och deras delade ansvar för pojkar och mäns känsla av delaktighet i samhället?

På vilket sätt uteslöt jag någon?

Män behöver fler kompisar och kompisarna måste stötta varandra mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in